April 3, 2016

" ဘဝေစရာ ဘဝ ေျခရာ'၄-၄- ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၁၄) မွ


အမ်ိဴးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ အစိုးရအဖြဲ႔အတြက္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ဝန္ႀကီးစာရင္းေတြ လႊတ္ေတာ္မွာ ေၾကညာအၿပီး ေနာက္ခံပညာေရးေတြ အေၾကာင္း ၿငင္းၾကခုန္ၾကတာ ဖတ္ရေလသည္။ ဆယ္တန္းေအာင္တာ မေအာင္တာ ဘြဲ႔ရဟုတ္တာ မဟုတ္တာ စတာေတြ အတုအေယာင္၊ ေက်ာင္းအေၾကာင္းေတြ ဖတ္ရရင္းက ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးအေၾကာင္း ေရးခ်င္လာမိသည္။ အထူးသျဖင့္ တဖက္ႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိေနၾကသည့္ ေရႊ႔ေျပာင္းျမန္မာအလုပ္သမားေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္ ပညာဆက္သင္ႏိုင္သည့္ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္း အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူငယ္ကေလးေတြ ခက္ခက္ခဲခဲ သင္ယူေနၾကရသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ၿပဳေသာလည္း ျမန္မာျပည္က အသိအမွတ္မၿပဳသည့္ ပညာေရးစနစ္တခုအေၾကာင္း ေျပာျပလိုစိတ္ ျဖစ္မိပါသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အစိုးရအသိအမွတ္ၿပဳ ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရး စနစ္ ( ေကာ ေစာ ေနာ္) ဆိုတာ ရွိပါသည္။ ေနာက္တခုက အေမရိကန္ GED ဆိုတာ ကိုလည္း အသိအမွတ္ၿပဳထားပါသည္။ ျမန္မာျပည္က ေရာက္လာသည့္ ေက်ာင္းပညာ ခါးဆက္ျပတ္ေနသူတို႔အတြက္ ပညာဆက္သင္လိုက သင္ယူႏိုင္သည့္ စနစ္ေတြ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္ကေန အေၾကာင္းအမ်ိဴးမ်ိဴးနဲ႔ တဖက္ႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိလာသူေတြထဲမွာ လူငယ္ေလးေတြ မ်ားလာသည္။ ျပည္တြင္းမွာ ေက်ာင္းမေနႏိုင္သည့္ ကေလးေတြ မ်ားျပားလာသလို၊ ေက်ာင္းေနအရြယ္ေတြ အလုပ္ထြက္လုပ္ေနၾကသလို၊ ျပည္ပကိုလည္း မ်ားစြာ ေရာက္ရွိေနၾကသည္။ တခ်ိဴ႔က ဆယ္တန္းေအာင္၊ တခ်ိဴ႔ကား အလယ္တန္းအဆင့္အထိသာ တက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ပညာဆက္မသင္ႏိုင္ပဲ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရေလသည္။
ထိုသို႔ေသာ လူငယ္မ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ရင္း ပညာဆက္လက္သင္ယူလိုက သင္ၾကားႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးေတြ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ရွိေလသည္။ ေကာ ေစာ ေနာ္ လို႔ အတိုေကာက္ေခၚသည့္ ပညာေရးစနစ္မွာက ထိုင္းဘာသာကို အေရး အေျပာ ပိုင္ႏိုင္မွ သင္ယူ ခြင့္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုင္းပညာေရးက သတ္မွတ္ထားသည့္ မူလတန္းမွ အထက္တန္း( ၁၂) တန္းအထိ ႏွစ္ရွည္ တက္ရမည့္ စနစ္အစား တဆင့္ကို (၂) ႏွစ္ႏႈန္းျဖင့္ (၆) ႏွစ္တက္ၾကရသည္။ (၆) ႏွစ္ဆိုက အခ်ိန္ၾကာလြန္း၍ ဆက္မတက္လိုက အလယ္တန္းအဆင့္အၿပီးမွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ဖက္ကို ကူးေျပာင္း သင္ယူႏိုင္ခြင့္ ရရွိၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ဆိုင္ရာ ပညာရပ္တခုခုျဖင့္ ဒီပလိုမာ (သို႔) တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္းစာအေရးအသားကို ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္မေျပၾကျပန္၊ ဘာသာစကားအခက္အခဲ ရွိၾကျပန္သည္။ သို႔အတြက္ ထိုင္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကသည့္ ျမန္မာလူငယ္ေလးေတြအတြက္ GED ဆိုသည့္ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္း တခုကို ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကသည္။
General Education Development ဆိုသည့္ အထက္တန္းအဆင့္ပညာေရး တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အသိအမွတ္ၿပဳလက္မွတ္ျဖစ္သည္။ ထိုစနစ္မွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက စတင္ခဲ့ၿပီး အေမရိကန္၊ ကေနဒါ ၊ ေဟာင္ေကာင္ ၊ ကိုရီးယား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက အသိအမွတ္ၿပဳလက္ခံၿပီး တကၠသိုလ္ဆက္တက္ခြင့္ၿပဳပါသည္။ ၁၉၄၂ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး အေမရိကန္စစ္တပ္က အေမရိကန္ပညာေရးေကာင္စီထံ စစ္သားေတြအတြက္ ပညာဆက္သင္ခြင့္ရဖို႔ ေတာင္းဆိုရာကေန တကၠသိုလ္ဆက္တက္ႏိုင္ဖို႔ GED ပညာေရးစနစ္ ေပၚေပါက္လာတာ ျဖစ္သည္။ စစ္သားေတြနဲ႔ သေဘၤာသားေတြ GED ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ၿပီးက တကၠသိုလ္ဆက္တက္ကာ ဘြဲ႔ရရွိၿပီး အရပ္ဖက္ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဌာနဆိုင္ရာလုပ္ငန္းေတြမွာ အလုပ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရၾကေလသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္က ေရးခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးပါ Descendant of the Sun ကိုရီးယားရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ကာနယ္ျဖစ္သူ ဒုတိယမင္းသားကို တပ္က ျပန္ေခၚသည့္အခါ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြက ဝမ္းနည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအခါ သူက စိတ္မေကာင္း မျဖစ္ဖို႔နဲ႔ မင္းတို႔ ဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ေတြ ထားေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ GED စာေမးပြဲ ဝင္ႏိုင္ေအာင္ စာေတြဖတ္ေနၾကလို႔ ထည့္ေျပာသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္း ၾကည့္လိုက္ရသည္။ အလားတူပင္ " ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ပညာေရး ၊ စစ္အာဏာရွင္အလိုမရွိနဲ႕ ျပည္သူေတြ ဆႏၵျပတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ရိုက္ျပထားတဲ့ endless Love ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမွာ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသူမိန္းကေလးမွာ အာဏာရွင္ ခ်န္ဒူးဝွမ္ အစိုးရရဲ့ ဖမ္းဆီးခံရၿပီး လူငယ္အက်ဥ္းေထာင္ကို ပို႔ခံရသည္။ စိတ္ဓါတ္မက်ပဲ GED ေျဖဖို႔ စာေတြ ဖတ္ကာ ေထာင္တြင္းကေန ေျဖဆို ေအာင္ျမင္သြားတာ၊ ေထာင္ကထြက္လာတဲ့အခါ ဥပေဒ အဓိကနဲ႔ တကၠသိုလ္ဆက္တက္ၿပီး ဥပေဒပညာရွင္ ျဖစ္သြားတဲ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ပါရွိတာ ၾကည့္လိုက္ရသည္။
အဆိုပါ ပညာေရးစနစ္မွာ အဂၤလိပ္စာ အဓိက ျဖစ္ရာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အဆင္ေျပဆံုးလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ GED ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္က အလုပ္သမားေလးေတြ ပညာတပိုင္းတစကေန တကၠသိုလ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္အထိ ေရာက္ေနၾကသူမ်ား ရွိေနၾကပါၿပီ။ ထိုေက်ာင္းသားေလးမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့သည့္ ေက်ာင္းကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႔မွာ ရွိသည့္ BEAM ေက်ာင္းျဖစ္ေလသည္။ အရွည္ကေတာ့ Bridging Education Access to Migrants ( ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား ပညာေရးေပါင္းကူး အစီအစဥ္) ျဖစ္သည္။ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြထဲက ပညာဆက္မသင္ခဲ့ရေပမယ့္ ပညာလိုလားသူမ်ား၊ မတတ္သာ၍ အလုပ္လုပ္ေနၾကရေသာ္လည္း ေက်ာင္းပညာ ဆက္လက္သင္ယူလိုစိတ္ရွိသူမ်ားကို လက္ခံၿပီး (၂) ႏွစ္ ေလ့က်င့္ေပးေလသည္။ ျမန္မာျပည္ကေန အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ထားသူမ်ားဆိုက အဂၤလိပ္စာ အေျခခံ ေကာင္းရွိၿပီးျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု အဆင္ေျပၾကသည္။ အခ်ိဴ႔ အေျခခံအားနည္းသူမ်ားကေတာ့ စာသင္ႏွစ္ၿပီးဆံုးေအာင္ မတက္ႏိုင္ၾကေတာ့ပဲ ေက်ာခိုင္းသြားၾကျပန္သည္။ ထိုအထဲကမွ က်ားကုတ္က်းခဲ ရသည့္အခြင့္အေရးကို အသံုးခ်ကာ ေအာင္ျမင္သြားသူ ( ၉၁) ဦးရွိၿပီျဖစ္သည္။
ပထမႏွစ္မွာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာေတြကို ျမန္မာဆရာ အမ်ားစုက အဂၤလိပ္လို သခၤန္းစာေတြကို ျမန္မာလို ရွင္းျပၾကၿပီး ဒုတိယႏွစ္အေရာက္မွာေတာ့ ျမန္မာဆရာမ်ား လံုးဝမပါေတာ့ပဲ ႏိုင္ငံျခားသားဆရာမ်ားကသာ သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးပါသည္။ ဓာတု၊ ရႈပ၊ သခ်ၤာ သံုးဘာသာေပါင္းထားသည့္ သိပၸံဘာသာ၊ သခ်ၤာ၊ သမိုင္း ပထဝီ စီးပြားေရး ကို ေပါင္းစပ္ထားသည့္ လူမႈေရးဘာသာ၊ အဂၤလိပ္စာ ( အေရး အဖတ္ အေျပာ နားေထာင္စြမ္းရည္) အစရွိသည့္ ဘာသာရပ္ေတြ သင္ၾကရသည္။ စာသင္ႏွစ္ (၂) ႏွစ္ကုန္ဆံုးၿပီး GED ေျဖဆိုႏိုင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ေျဖဆိုေစေလသည္။ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုခက တဘာသာကို ေဒၚလာ(၅၀) ျဖစ္သည္။ ထိုစာေမးပြဲေၾကးကို ယခင္က ေက်ာင္းက ထုတ္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ဘတ္ဂ်တ္အေျခအေနအရ ေနာက္ပိုင္းမွာ အလႈခံ ရေလသည္။ ေက်ာင္းက ႏိုင္ငံျခားသားဆရာမ်ားက သူတို႔ မိတ္ေဆြ အသိုင္းအဝန္းမ်ားက တဆင့္ အလႈခံေပး၍ ရတာလည္းရွိသည္။ ဝက္ဆိုဒ္ေတြကေန အလႈခံရတာလည္း ရွိပါသည္။
ႏိုင္ငံျခားသား ဆရာမ်ားမွာ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လုပ္အားေပးဆရာမ်ားအျဖစ္ လာေရာက္ သင္ၾကားေပးၾကေလသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူငယ္ေတြမွာ အဂၤလိပ္စကားကို ေရလည္စြာ ေျပာတတ္ဆိုတတ္သြားၾကသည္။ စာေမးပြဲေျဖရာမွာ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္သာ ေျဖဆိုရသည့္အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးျပဳသြားႏိုင္သည္။ အနည္းဆံုး အဂၤလိပ္စကားႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ ကြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္သြားၾကတာခ်ည္းျဖစ္သည္။
BEAM ေက်ာင္းကို စတင္ထူေထာင္ၿပီး ေထာက္ပံ့ေပးေနသည့္ Mr. Bill Harrison ဆိုသူမွာ အသက္ႀကီးၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ပိန္ပိန္ပါးပါး သြက္လက္သည့္ဟန္ႏွင့္ ရိုးရွင္းစြာ ေနထိုင္တတ္ပံုရသည္။ သူက အၿငိမ္းစား ဘဏ္မန္ေနဂ်ာ တေယာက္ျဖစ္ၿပီး သူ႔မိတ္ေဆြေတြရဲ့ ပူးေပါင္းကူညီမႈေတြနဲ႔ ေထာက္ပံ့တာျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိ အလုပ္လုပ္ေနၾကရၿပီး အတန္းပညာမၿပီးဆံုးေသးသည့္ ျမန္မာလူငယ္ေလးေတြအတြက္ ေက်ာင္းတေက်ာင္း ဖြင့္ၿပီး ပညာဆက္လက္ သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကမည့္ ျမန္မာလူငယ္ကေလးေတြႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရာက BEAM ေက်ာင္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ရေလသည္။ အတိအက်ဆိုရေသာ္ ဆူနာမိီျဖစ္စဥ္ကေန စခဲ့ၾကသည္ ဆိုက မမွား၊ ၂၀၀၄ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွာ ဆူနာမိျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ၿပီး ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္ဖို႔ရာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဖူးခက္ ကို ေရာက္ရွိလာသည့္ မစၥတာ ေဘလ္ မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေအာက္ေျခသိမ္း အလုပ္ေတြကစလို႔ လုပ္ငန္းအမ်ိဴးမ်ိဴးမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြရဲ့ ဆင္းရဲလွတဲ့ ဒုကၡ အဖံုဖံုကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ သိရွိသြားရာက ဒုကၡအဖံုဖံု ႀကံုေနရသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြကို ဘယ္လို ကူညီေပးရမလဲ အႀကံ ျဖစ္ေပၚသည္တဲ့၊ ထိုအခါ အလုပ္သမားအေရးေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ လူငယ္ေလးတေယာက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္သြားၾကသည္။ ထိုလူငယ္ကေနတဆင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ အလုပ္သမားေတြကို ပညာဆက္သင္ေပးလိုသည့္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ဆံုၾကကာ BEAM ေက်ာင္းဆိုတာကို စႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ေရးေန႔က စၿပီးထူေထာင္ခဲ့ၾကသည့္ အဆိုပါေက်ာင္းမွ အတန္းပညာ အျပင္ ၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ ျဖစ္ေသာ စက္ခ်ဴပ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စာစီ စာရိုက္ႏွင့္ အျခားကြန္ပ်ဴတာ အသံုးျပဳပံုတို႔ကို သင္ၾကားေပးေလသည္။
စုစုေပါင္း ေက်ာင္းသား(၈၀၀) ေက်ာ္ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး GED ေအာင္သူ (၉၁ ) ေယာက္မွာ တကၠသိုလ္အထိ (၅၄) ေယာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ထိုင္းတကၠသိုလ္အသီးသီးက အေမရိကန္ GED ကို အသိအမွတ္ၿပဳထားသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အေမရိကန္တကၠသိုလ္၊ ထိုင္ဝမ္တကၠသိုလ္ တို႔ကို တက္ေရာက္ခြင့္ရေသာ္လည္း ေငြေရးေၾကးေရး အေျခအေနႏွင့္ အျခားေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မသြားေရာက္ၾကပဲ ထိုင္းတကၠသိုလ္ေတြဆီသာ တက္ေရာက္ၾကရျခင္းျဖစ္ေလသည္။
" ျမန္မာျပည္မွာ စားစရာမရွိ၊ အလုပ္အကိုင္မရွိတဲ့အတြက္ သူမ်ားတိုင္းျပည္မွာ အိမ္ေဖာ္လာလုပ္ရတယ္၊ အခု စက္ခ်ဴပ္တတ္ၿပိဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ လုပ္ႏိုင္ၿပီ၊ သူမ်ားခိုင္းဖတ္ဘဝကေန လြတ္ႏိုင္ၿပီ" လို႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း သင္တန္းဆင္းပြဲေန႔က မိန္းကေလး တေယာက္ရဲ့ မ်က္ရည္ဝဲရင္း ေျပာလိုက္တဲ့ စကားကို ၾကားေယာင္မိသည္။
သူမ်ားအိမ္မွာ အိမ္ေဖာ္လုပ္ရင္းက အိမ္ရွင္ေယာက်ၤားျဖစ္သူရဲ့ ရန္ကို ေရွာင္ရွားရင္း ဒီဘဝက ဘယ္လိုရုန္းထြက္ရမလဲ စဥ္းစားေနရတဲ့ ရွမ္းတိုင္းရင္းသူေလးမွာ သူနာျပဳေဆးပညာ ဘာသာရပ္နဲ႔ တကၠသိုလ္တက္ခြင့္ ရသြားေလၿပီ။ စားေသာက္ဆိုင္တဆိုင္မွာ ပန္းကန္ေဆးရင္းက ေက်ာင္းပညာဆက္သင္ဖို႔ BEAM ကိုသိရွိရာမွ တေနကုန္ အလုပ္ပင္ပန္းေသာ္လည္း မနားပဲ ညဖက္မွာႀကိဳးစားတက္၍ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ကခ်င္ တိုင္းရင္းသူေလးလည္း တကၠသိုလ္ တတိယနွစ္ပင္ ေရာက္လို႔ေနၿပီ။ GED ေအာင္ၿပီးသူတိုင္းလည္း တကၠသိုလ္မတက္ႏိုင္ပါ၊ အခက္အခဲမ်ားစြာကို ေက်ာ္ျဖတ္ရျပန္သည္။ စေကာလာကို အားကိုးရသည္။ စေကာလာေပးသည့္ အဖြဲ႔ အမ်ားစုက ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနအရ ျပည္တြင္းကို အားၿပဳသြားၾကသည္။
ျပည္ပမွာက သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ အလုပ္သမားေတြရဲ့ ကိစၥေတြက ရွိေနသည္။ ယခုဆုိ ေက်ာင္းေနအရြယ္ အလုပ္သမားေတြရဲ့ ပညာေရးကိစၥေတြမွာ အခက္အခဲေတြရွိလာသည္။ လူငယ္ေတြအတြက္ လတ္တေလာႀကံုေနရသည္က တကၠသိုလ္တက္ရန္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္သည္။ သူတို႔လုပ္အားချဖင့္ ဘယ္လိုမွမတက္ႏိုင္ပါ။ ရည္မွန္းခ်က္ရွိေသာ္လည္း ဘတ္ဂ်က္ကမရွိ၊ သို႔ေသာ္ ကူညီခ်င္သည့္ ဆရာအခ်ိဴ႔ေၾကာင့္ ပညာသင္ေပးရင္း ခရီးဆက္ေနၾကရသည္။ အမ်ားစုက လုပ္အားေပးသက္သက္၊ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းေတြျဖစ္ၾကသည္။
တေန႔ကပဲ GED ေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းသားတေယာက္က ေမးေျပာေျပာသည္။ GED ေျဖဖို႔ တဘာသာကို ေဒၚလာ(၅၀) ႏႈန္းနဲ႔ ငါးဘာသာအတြက္ ေဒၚလာ(၂၅၀) ကို ေက်ာင္းက ရွာေဖြၿပီး ေထာက္ပံ့ေပး၍ ေတာ္ပါေသးသည္။ တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ အဆင္မေျပက ပညာေရး အဆံုးသတ္သြားမွာ စိုးရိမ္မိသည္တဲ့၊ တကယ္လို႔မ်ား ျမန္မာျပည္မွာ GED ကို အသိအမွတ္ၿပဳခဲ့ပါက ျမန္မာျပည္က တကၠသိုလ္တခုခုမွာ ျပန္တက္ခြင့္ရပါက သူ႔အတြက္ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုေလသည္။
ေက်ာင္းသူတေယာက္ကေတာ့ အစိုးရသစ္အေျပာင္းအလည္းမွာ သူတို႔ရဲ့ ပညာေရးကို အသိအမွတ္ၿပဳရင္ သိပ္ကို ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနေၾကာင္း ေျပာျပန္သည္။ အဆိုပါ GED ေအာင္ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလံုးမွာ အဂၤလိပ္လို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေျပာႏိုင္ ေရးႏိုင္ၾကတာကေတာ့ ျပည္တြင္းက အထက္တန္းအဆင့္ ထက္သာလြန္ေကာင္းမြန္တာ ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။
တကၠသိုလ္တက္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသားေတြထဲကမွ တခ်ိဴ႔ကို " မင္းတို႔ ဘြဲ႔ရၿပီးရင္ ျမန္မာျပည္အတြက္ အက်ိဴးရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ ျပန္လုပ္ေပးႏိုင္ၾကမလား" အေမးကို " လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္" လို႔ ေျဖၾကသည္။ တခ်ိဴ႔က အနည္းဆံုး သူတို႔ရဲ့ တိုင္းရင္းသားေဒသမွာ ျပန္ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ခြင့္ရရင္ ျပန္လုပ္ေပးႏိုင္တာ လုပ္ေပးခ်င္ၾကတယ္လို႔ ေျပာၾကေလသည္။
သူတို႔ေလးေတြရဲ့ ဘဝေတြကို သိရတဲ့အခါ အဆိုေတာ္ ခင္ဝမ္းသီဆိုထားတဲ့ " ဆယ္လ္မြန္ငါးတို႔ အျပန္"သီခ်င္းထဲက " ဦးေဆာင္သူေစရာ ယံုၾကည္စြာလိုက္ခဲ့မယ္ " ဆိုတဲ့ စကားကို အထပ္ထပ္ ၾကားေနမိေလသည္။
" ျပန္ခ်ိန္လည္း ဆံုးျဖတ္ခိုင္မာေစ.... ရာသီလည္း တြက္ခ်က္မွန္ကန္ေစ၊ စိတ္တူရာခိုဝင္ ျပည့္စံုခ်ိန္ ျပန္ခဲ့မယ္တဲ့ ငယ္ရြယ္စဥ္ ရွာေဖြစြန္႔ခဲ့ၿပီ မိုးဦးေရဆန္ မိုးဦးေရဆန္ ဆယ္လ္မြန္ငါးတို႔အျပန္ အျပန္ အျပန္ အျပန္ ဆယ္လ္မြန္ငါးတို႔အျပန္ ၊ "
အဆိုပါ လူငယ္ေတြႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္ရင္းက သူတို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည့္ ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲသည့္ အတိုင္းအတာကို သိရွိရၿပီး ယခင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ မ်က္ကြယ္ၿပဳထားသည့္ ျပည္ပေရာက္ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြရဲ့ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္ျဖူးလိုသည့္ စိတ္ဆႏၵမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာမိပါသည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment