October 31, 2016

" မွ....... တဆင့္" ၃၁ရက္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၄၂)မွ

" မွ..... တဆင့္"

                              
                  " အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္" ရုပ္ရွင္ကို မေန႔ကမွ ၾကည့္ျဖစ္လိုက္သည္။ တစ္နာရီနဲ႔ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔သာ ၾကာျမင့္ေပမယ့္ ၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ မွတ္သားလိုက္နာစရာေတြ  ရလိုက္ေလသည္။ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ကားႀကီး တကားစာနီးပါး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေလသည္။ မူရင္းကိုက စာေရးဆရာမ မစႏၵာရဲ့ ဝတၳဳတို (၃)ပုဒ္ကို ေပါင္းရိုက္ထားတာ ျဖစ္ေလေတာ့ ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။ စာေရးဆရာမ မစႏၵာရဲ့ ဝတၳဳတိုင္းလိုလိုက  ျမန္မာ့လူမႈဘဝသရုပ္ေတြကို ပံုေဖာ္ထားတာခ်ည့္မို႔လား။  ဒီကားကို ရိုက္သည့္ ဒါရိုက္တာက သူ႔ရဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွာ " စာႀကြင္း" ဆိုကာ အခုလို ေရးထားသည္။

                  "အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္"
လို႔ နာမည္ေပးခဲ့တဲ့ အဲဒီဝတၳဳတိုသံုးပုဒ္စုစည္းမႈ ဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိက ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ က
" အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး"
ပါပဲ။ အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာၾကရေအာင္
ေမာင္ႏွမ ညီအကိုေတြ ရန္မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ေတာ့လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ။
ခ်ိဴတူးေဇာ္
                              ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြ မၾကည့္တာ ၾကာပါၿပီ။ ရုပ္ရွင္လည္း ထို႔အတူ၊ အရင္ကမၾကည့္တာက ဝန္ထမ္းအလုပ္၊ အိမ္အလုပ္နဲ႔ မအားလပ္တာမို႔ မၾကည့္ျဖစ္တာျဖစ္ၿပီး အားလပ္တဲ့ အခါက်ျပန္ေတာ့ အခ်ိန္ေပးၿပီး ၾကည့္လိုက္ေပမယ့္ ဘာတခုမွ အသိပညာမရ၊ ေဟးေလးဝါးေလး ဇာတ္သိမ္းသြားတာမ်ိဴး၊ ေဒါသေတြ ေအာ္ဟစ္ဆူညံတာေတြခ်ည္းမို႔ စိတ္ညစ္ကာ ဆက္ၿပီး မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့တာျဖစ္သည္။  မအားလပ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကမွ  ကိုယ္ႀကိဳက္သည့္ ဒါရိုက္တာ၊ စာေရးဆရာ ဇာတ္ညႊန္းဆရာ ကားဆိုက အခ်ိန္ေပးၿပီး သြားၾကည့္ျဖစ္ေသးသည္။ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြလည္း အိမ္မွာတင္ ကေလးေတြ ၾကည့္ေနတုန္း ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ရေတာ့ မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ အေၾကာင္းက အေရမရအဖတ္မရ ေတြမ်ားလွတာမို႔ အခ်ိန္ကုန္မခံေတာ့တာပင္။ သားသမီးေတြကိုပင္ ျမန္မာကားေတြ သိပ္မၾကည့္နဲ႔ အေျပာအဆိုေတြ၊ အျပဳအမူေတြ ရိုင္းလာလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာမိရသည္အထိ။ တခါတရံ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ခ်က္ျပဳတ္ေနရင္း ေအာ္ဟစ္သံေတြ ဆူဆူညံညံၾကား၍ ဘယ္အိမ္က ရန္ျဖစ္သလဲ ေမးရာ ဗီဒီယိုၾကည့္ေနၾကတာတဲ့
                        လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂၀)ခန္႔ ဗီဒီယိုေခတ္ဦးကာလမွာကတည္းက ရမ္းကားဆူညံ ခိုးဆိုး သရုပ္ေဖာ္ဇာတ္ကားေတြ မ်ားစြာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသည္။ ေတာေရာၿမိဳ႔ပါ လူႀကိုက္မ်ား လူၾကည့္မ်ားခဲ့ၾကေလသည္။  တကားေအာင္ျမင္ေတာ့ ဆက္ကာဆက္ကာ ရိုက္ၾကရင္း ျမန္မာ့လူမႈဘဝ၊ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြကို သရုပ္ေဖာ္တာ အားနည္းလာၿပီး လြန္လြန္ကဲကဲ ဆိုးသြမ္းမိုက္ရိုင္းျပတာေတြ သရုပ္ေဖာ္တာ ကဲလာခဲ့သည္။ မင္းသားကေတာ့ ဇာတ္လမ္းမွာ အစြမ္းကုန္မိုက္ၿပီး ဇာတ္သိမ္းေတာ့ ေကာင္းျခင္းနဲ႔ သိမ္းလိုက္ေပမယ့္ အတုယူခဲ့တဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္က ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းပါ။ လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္(၂၀)က ဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ကေလးေတြ ဒီကေန႔ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ အဲဒိလို လူမႈစရိုက္ေတြ ျဖစ္လာၾကတာ အမ်ားအျပားဆိုတာ  ဒီကေန႔ အမႈအခင္းေတြၾကည့္လိုက္တာႏွင့္ ရွင္းေနသည္။ လူငယ္ေတြ ဒါးကိုင္ေသာင္းက်န္းတာ၊ ရပ္ကြက္ထဲ လူႀကီးသူမက အျမင္မေတာ္လို႔ ေျပာတာကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပန္တုန္႔ျပန္တာ စတာေတြၾကည့္လိုက္ရင္ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းထဲက အျပဳအမူေတြနဲ႔ တထပ္တည္း ျဖစ္လို႔ေနသည္။
            ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြက ႀကီးၾကပ္လိုက္တာက ေဘာင္းဘီမဝတ္ရဘူး၊ ပုဆိုးတိုက္ပံုဝတ္ရမယ္လို႔သာ ျမင္ၾကသည္။ အဝတ္အစားမွာပဲ ယဥ္ေက်းမႈရွိတာမဟုတ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာကို ေသေသခ်ာခ်ာ မသိနားမလည္ပဲ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အႏုပညာေတြ လူမႈဘဝေတြမွာ အေတာ္ေလး အားခ်ိေနေပၿပီ။ ျပဇာတ္၊ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ ေတြကတဆင့္ ယဥ္ေက်းမႈေတြ စီးဆင္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါမွ မ်ိဴးဆက္ေတြတိုင္ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္းႏိုင္ၿပီး  ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူေနမႈစရိုက္။ မိဘနဲ႔သားသမီး၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း၊ မိမိအိမ္နီးခ်င္း ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ကို ေပၚလြင္ေအာင္ သရုပ္ေဖာ္ေပးပါမွ ၾကည့္ရႈတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အသိတခုခု ရရွိသြားပါမွ တိုးတက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကို ရရွိေပလိမ့္မည္။
             စာေရးဆရာမ မစႏၵာရဲ့ ဝတၳဳေတြက မိသားစု၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ေတြျဖစ္ရာ ထိုအထဲကမွ အေမခ်က္တဲ့ပုစြန္ၾကားခုႏွစ္ေကာင္၊ သူ႔ကုသိုလ္၊ ဤသို႔ပင္ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္ ဝတၳဳတို (၃)ပုဒ္ကို ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ဖန္တီးလိုက္ရာ ျမန္မာလူမ်ိဴးေတြရဲ့ လူေနမႈဘဝကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ရေပသည္။ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ ရန္ျဖစ္ခန္း၊ သတ္မယ္ျဖတ္မယ္ မိုက္ရင္ထြက္ခဲ့ ဘယ္သူ႔မွလူမထင္ဘူးဆိုတဲ့ ျပယုဂ္ေတြ တခုမွမပါပဲ ျမန္မာလူမ်ိဴးတို႔ရဲ့ လူေနမႈဘဝ၊ မိသားစုအတြင္း ဆက္ဆံေရး၊ လူေတြရဲ့ စားဝတ္ေနေရးအေျခအေနေတြကို အတိုင္းသား ျပလိုက္ႏိုင္သည္။ ဒါရိုက္တာမွာ ဒီဝတၳဳေတြ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ဝယ္ထားတာ ငါပိုင္တာပဲ ေက်ာရိုးပဲယူၿပီးထည့္ခ်င္တာထည့္ရိုက္တာမ်ိဴးမလုပ္၊ ဝတၳဳအတိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာရိုက္ျပတာကိုက လူအခ်င္းခ်င္းေလးစားျခင္း ဆိုတဲ့ အဆင့္ျမင့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေပၚလြင္ေနေလသည္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ၿပီးေနာက္  ဝတၳဳကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တာလို႔ တဖြဖြ ေျပာၾကရသလို မျဖစ္၊ ဒါကိုက အႏုပညာဖန္ဆင္းျခင္းတခု၊
                 ဝတၳဳဖတ္စဥ္က သေဘာက်ႏွစ္ျခိုက္ခဲ့ရၿပီး ဆင္ျခင္စရာေတြ မွတ္သားလိုက္ရသလို ရုပ္ရွင္ၾကည့္အၿပီးမွ ဘယ္တုန္းကမွ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ၿပီး ခံစားခ်က္မရွိသည့္ကိုယ့္မွာ မ်က္ရည္ၾကားက အသိသညာေတြ မ်ားစြာ ရလိုက္ေလျပန္သည္။ သို႕ေသာ္ ဒီရုပ္ရွင္က ေပၚလစီဇာတ္ကား မဟုတ္ပါ။ လူႀကိဳက္မ်ားလွတဲ့ ကိုရီးယားရုပ္ရွင္ေတြမွာလည္း ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညားေတြ ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ လူေနမႈစရိုက္၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊ စားေသာက္မႈပံုစံေတြ ေတြ႔ျမင္ၾကည့္ရႈရၿပီးတဲ့ေနာက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြ တိုးတက္လာကာ တိုင္းျပည္ရဲ့ဝင္ေငြ တိုးတက္လာေလသည္။ အႏုပညာ အဆိုအက ရုပ္ရွင္ရုပ္ျမင္ေတြကတဆင့္ တိုင္းျပည္ကို ႏိုင္ငံတကာက သိျမင္လာၾကတာ ျဖစ္သည္။
          အမိႈက္ေကာက္တာ ရွက္စရာ မဟုတ္ပါ၊ အမိႈက္ပစ္တာ ရွက္စရာလို႔ စည္းကမ္းေတြ ဆိုင္းဘုတ္ခ်ိတ္ထားပါေသာ္လည္း အမိႈက္ေတြက အပံုလိုက္ ျဖစ္ၿမဲ၊ လူေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ သရုပ္ေဆာင္ေတြရဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြမွာ အမွတ္တမဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေလးေတြကေန မင္းသားက အသံုးၿပဳၿပီးတဲ့ တစ္ရႈး ဒါမွမဟုတ္ အမိႈက္တခုခုကို စကားေျပာေနရင္း ၊ လုပ္လက္စက အမွတ္တမဲ႔ အမိႈက္ပံုးရွာကာ လႊင့္ပစ္တာမ်ိဴး၊ ဘတ္စ္ကားေပၚ ထိုင္ခံုမွာထိုင္ေနရာက သက္ႀကီးရြယ္အို တေယာက္ မတ္တပ္ရပ္ေနတာေတြ႔လို႔ ေနရာေပးလိုက္တာမ်ိဴး၊  ေဈးဆိုင္မွာ ပစၥည္းဝယ္ရင္း အေရွ႔ကေရာက္ႏွင့္သူကို ေက်ာ္မတက္ပဲ အသာဝင္တန္းစီတဲ့ စရိုက္မ်ိဴး၊ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ ေအာ္ဟစ္ဆူညံစြာ မွာၿပီး တျခားဝိုင္းေတြကို ဂရုမစိုက္ ဆူညံေအာ္ဟစ္ စားေသာက္ေနၾကတာမ်ိဴး မလုပ္ပဲ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလစားတဲ့ အမူအယာမ်ိဴးေတြ ရုပ္ရွင္ေတြ ဇာတ္လမ္းေတြကတဆင့္ ၾကည့္လာရဖန္မ်ားေသာ္ အတုယူသည့္ လူငယ္ေတြအတြက္ ထိုအတိုင္းလိုက္လုပ္ၾကမွာေသခ်ာသည္။ ယခုေတာင္မွ ရုပ္ရွင္ထဲက သရုပ္ေဆာင္ေတြ အတုယူၿပီး ပုဆိုးေလးပင့္ကာ တုတ္ဆြဲကာနဲ႔ ဘယ္သူ႔မွလူမထင္လို႔ ျဖစ္လာၾကေသးတာပဲ မဟုတ္လား၊  အမ်ိဴးသမီးေတြရန္ျဖစ္ၾကတဲ့ ပံုစံေတြ သတင္းေတြမွာ တက္လာတာ ရုပ္ရွင္ေတြ ဗီဒီယိုထဲက သရုပ္ေဆာင္ အမ်ိဴးသမီးေတြ ေျပာတဲ့အတိုင္း ခပ္မိုက္မိုက္ေတြ ေျပာၾကတာ ေတြ႔ေနရေလသည္။ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္လမ္းေတြကေန လူေနမႈစရိုက္ေတြကို ေျပာင္းလဲလိုက္တာပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။
                       သရုပ္ေဆာင္ေတြရဲ့ အေျပာအဆို အမူအယာ၊ ဝတ္စားေနထိုင္မႈကို အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ မျပဳမိေစပဲ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြမွာ ေျပာဆိုပါက ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မည္။ လူႀကီးသူမကို ဆက္ဆံပံုဆက္ဆံတာ ၊ ရြယ္တူခ်င္းေျပာဆိုတာ၊ ကိုယ့္ထက္ငယ္သူကို ေျပာဆိုတာေတြကအစ အထူးသတိၿပဳၿပီး ရိုက္ျပပါက ေပၚလစီကားဆိုတာ ရိုက္ျပဖို႔ပင္မလိုေပ။  ျပင္ပေလာကမွာက မင္းသား မင္းသမီးေတြက ခ်မ္းသာၾကတာမ်ားသည္၊ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံေတြက သူတို႔မ်က္ႏွာၾကည့္ေနရသည့္စိတ္( mood) ေတြ ဇာတ္ဝင္ခန္းထဲအထိ ပါလာဟန္တူသည္။ အေဖ အေမ အျဖစ္သရုပ္ေဆာင္သည့္ ဇာတ္ပို႔ေတြက သားသမီးေတြရဲ့ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲၾကည့္ေနရသလို အိုက္တင္ေတြ ျဖစ္ေနသည္။ သားသမီးေတြကလည္း အေဖနဲ႔အေမကို မခန္႔ေလးစား ျပန္ေျပာဟန္က ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္နဲ႔ မဆိုင္ပဲ ေပၚလြင္ေနသည္။ ဦးေလး အေဒၚ သရုပ္ေဆာင္သူေတြႏွင့္ဆိုက ဆိုဖြယ္ရာမရွိ၊ လူငယ္က လူႀကီးကို ရိုေသေလးစားဟန္ သရုပ္ေဆာင္ကြက္ေတြ ဟန္ပန္ေတြ မျမင္ရတာၾကာေလၿပီ။
                          ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈရဲ့ အႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ႀကီးသူကိုရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကို သနားညွာတာဆိုတဲ့ စရိုက္လကၡဏာေတြ မဖန္တီးၾက၊ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံ စည္းမရွိကမ္းမရွိ၊ လူေတြၾကား ေဆးလိပ္ေသာက္ျပတာမ်ိဴး၊ ေနာက္ေျပာင္ဟန္ျပကြက္ေတြမွာ ပိုဆိုးေသးသည္။ လူ႔တန္ဘိုးမရွိ၊ လူကိုတန္ဘိုးထားသည့္ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုေတြ ဆိတ္သုဥ္းေနေလၿပီ။ " ဇာတ္သမားျပန္ရင္ မွတ္သားစရာက်န္ရမယ္" တဲ့ ေရွးက ဇာတ္ေတာ္ေတြ ကျပရာက လူေတြ လိုက္နာက်င့္သံုး စရာေတြ သိရွိ မွတ္သားၿပီး ဆိုရိုးရွိတဲ့စကား၊ အခုက က်န္ေတာ့က်န္သည္၊ အမိုက္စကား၊
                  ပုဂံေခတ္ရဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ယေန႔ေခတ္လူေတြ သိျမင္ရတာက တစံုတဦးကမွ က်န္ေနရစ္ကာ ေျပာျပတာမ်ိဴးမဟုတ္၊ အဲဒီခတ္ကလူသားေတြရဲ့ နယ္ပယ္အသီးသီးကတဆင့္ ထားရစ္ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြကေန တဆင့္ သိၾကရတာျဖစ္သည္။ မ်ိဴးဆက္သစ္ေတြတိုးတက္ဖို႔ အဆင့္ဆင့္ေသာ မ်ိဴးဆက္ေတြမွာ တာဝန္ရွိသည္။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကို ကိုယ္တိုင္တန္ဘိုးထားၿပီး အေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္ကာ ၿပဳမူၾကဖို႔လိုေလသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ့ အဆင့္၊ တိုင္းျပည္က လူေတြရဲ့ အဆင့္အတန္းပဲျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဴးဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ လူမ်ိဴးပါလို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေႀကြးေၾကာ္ခဲ့တာ ျဖစ္သည္။  အဆင့္ျမင့္ေသာ လူေနမႈဘဝဆိုတာ တိုက္ေပၚမွာေန ကိုယ္ပိုင္ကားစီးတာႏွင့္ ျဖစ္တာမဟုတ္။ တိုက္ေပၚကေန အမိႈက္ပစ္ခ်၊ ကိုယ္ပိုင္ကားအေကာင္းစားစီးၿပီး သူမ်ားသြားမယ့္လမ္းကို ေခါင္းထိုးကာ ပိတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ဆိုးေတြ စိတ္ဓါတ္ေတြ ၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူကို ကားေပၚကလူက ညွာတာရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မသိသူေတြ ၊မ်ားလာေလ ယဥ္ေက်းတဲ့ တိုင္းျပည္ ဘယ္လိုမွျဖစ္မလာႏိုင္ေပ၊ အဆင့္ျမင့္တဲ့လူမ်ိဴး၊ အဆင့္ျမင့္တဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြ ျဖစ္ဖို႔၊  ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈေတြ ၊ အေလ့အထ လူေနမႈပံုစံေတြ ဆက္လက္ၿပီး အဆင့္ျမင့္ဖို႔ ပစၥဳပၸန္လူသားရင္းျမစ္ေတြကေန အထူးဂရုျပဳ  ႀကိဳးပမ္းၾကဖို႔ လိုေနပါၿပီ။ 
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment