January 12, 2012

ႀကိဳးပိုင္႐ွင္သို႔လည္ပင္းလွမ္းဖက္ၾကည့္ျခင္း

ျမန္မာစကားတြင္ ေျပာေလ့႐ွိသည့္စကားတစ္ခု႐ွိသည္။ လည္ပင္းလွမ္းဖက္သည္တဲ့။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ လူမႈေရးနယ္ပယ္ အႏုပညာနယ္ပယ္ စသျဖင့္နယ္ပယ္တစ္ခုခုတြင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူ တစ္ဦးဦးကို တစ္စံုတစ္ဦးက ငါကေတာ့သူနဲ႔ဘယ္လိုသိခဲ့တာ၊ ဘယ္လိုရင္းႏွီးတာေပါ့ စသျဖင့္ေျပာတတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႔ကလဲ ထိုသူႏွင့္အတူတြဲၿပီး ဓါတ္ပံု႐ိုက္ထားတာ႐ွိလွ်င္ ထိုပံုျပလွ်က္ ေျပာၾကသည္။ ထိုသို႔မၾကာခဏေျပာပါမ်ားလွ်င္ အေျပာခံရသူသည္ နားၾကားျပင္းကပ္လာကာ (လိုက္ေျပာေနသည့္သူသည္ ဘာမွအရာမဟုတ္က ပိုဆိုးသည္) အင္း... လည္ပင္းလိုက္ဖက္ေနျပန္ဘီဟု ေျပာေလ့႐ွိသည္။ ထိုသို႔ေျပာက စာေရးသူသည္ တစ္စံုတစ္ဦးကို လည္ပင္းလွမ္းဖက္ၾကည့္ပါရေစ။ အျပင္မွာေတာ့ ဖက္လို႔မရ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဆိုပါ ႀကိဳးပိုင္႐ွင္သည္ အရပ္ေျခာက္ေပနီးပါးခန္႔ျမင့္ၿပီး၊ စာေရးသူသည္ ငါးေပႏွစ္လက္မသာ႐ွိ၍ ျဖစ္ေလသည္။

               ႀကိဳးပိုင္႐ွင္ ကိုမင္းသိုက္ႏွင့္ စာေရးသူတို႔မိသားစု တစ္မိုးေအာက္တြင္ အတူေနခဲ့ဖူးသည္။ မိသားစုႏွစ္စု တစ္အိမ္ထဲတြင္စုေနက နဂို႐ွိရင္းစြဲမိတ္ပင္ပ်က္တတ္သည္ဟု ေျပာၾကရာ၊ စာေရးသူတို႔ မိသားစုႏွစ္စုသည္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ တစ္ၿမိဳ႔စီ ေဝးသြားသည့္တိုင္ ေမာင္ႏွမအရင္း၊ ညီအမအရင္းပမာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္း အၿမဲဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။

ဒါေၾကာင့္လည္း လြပ္လပ္ျခင္းအႏုပညာပြဲေတာ္ ျပိဳင္ပြဲဝင္႐န္ ျပင္ဆင္ေနသည္ကို သိေနၾကားေနရသည္။ ဆု႐ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ႀကီဳတင္သိေနသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ပုဂၢိဳလ္မင္၍ တရားခင္ျခင္းမဟုတ္။ စာေရးသူတို႔ အိမ္အႀကီးတစ္လံုးတြင္စုေနစဥ္က ညေနေစာင္းသည္ႏွင့္ အိမ္ဝင္းထဲမွာ ဝိုင္းဖြဲ႔စကားေျပာၾကသည္။ တစ္ရက္မွမပ်က္၊ ထိုသို႔ေျပာရင္း  ထူးျခားတဲ့အေၾကာင္းအရာ ဇာတ္ေၾကင္းတစ္ခုခု အေၾကာင္းေျပာမိလွ်င္ ဒီအေၾကာင္းကို သူ႐ိုက္မည္။ ကင္မရာကို ဘယ္လိုထားၿပီး၊ သ႐ုပ္ေဆာင္က ဘယ္လိုပံုစံ၊ ႐ိုက္ကြင္းက ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာက္ုဘယ္လို ေနာက္ခံထားလိုက္ရင္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရာသီဥတုအေနအထားက ဘယ္လိုေလးျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေပါ့ စသျဖင့္ ႏႈတ္ျဖင့္ ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ျဖစ္ၾကသည္။ စာေရးသူတို႔အားလံုး သူ႐ိုက္သည့္ဇာတ္ကားေနာက္သို႔ စိတ္ကူးျဖင့္ ေမ်ာပါခဲ့ၾကဘူးသည္။ စိတ္ကူးျဖင့္ အကယ္ဒမီေပးခဲ့ၾကေလသည္။ သူသည္အင္မတန္ေစ့စပ္ေသခ်ာသည့္ သူတစ္ဦးဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းသိလာရသည္။

         အရာရာကိုေစ့စပ္ေသခ်ာပံုက စာေရးသူ ဒီအသက္အ႐ြယ္ေရာက္သည္အထိ ဒီလိုလူမ်ိဳး ဒီတစ္ေယာက္သာဆံုဘူးေလသည္။ စာေရးသူက တခ်ိဳ႔ကိုယ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ကိစၥဆုိ အတုယူသည္။ စာေရးသူ ခင္ပြန္းကေတာ့ အင္မတန္နားညည္းသည္ဟုဆိုေလသည္။  တခါတေလမူးမူးႏွင့္ရစ္ေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ ကိုမင္းသိုက္သည္ သီးခံ႐ွာေလသည္။ တခါက သူ႔အေပၚမေကာင္း၊ ေက်းဇူးမသိသည့္လူတစ္ေယာက္ အသိအိမ္မွာပစၥည္းတစ္ခုေမ့က်န္ခဲ့သည္။ ထိုပစၥည္းကို အိမ္႐ွင္က ကိုမင္းသိုက္ႏွင့္ လူၾကံဳေပးလိုက္ရာ အိမ္ေပါက္ဝအေရာက္တြင္ စာေရးသူခင္ပြန္းမွ " ေဟ့လူ အထဲဝင္မေနနဲ့ လွမ္းေခၚေပးလိုက္"ဟု ေျပာရာ ကိုယ့္ကိုေပးခိုင္းလိုက္တာ လက္ေရာက္ေပးမွျဖစ္မယ္ဆိုကာ၊ ကားေပၚမွဆင္းၿပီး အိမ္ထဲအေရာက္ သြားပို႔ေပးေလသည္။ ပိုင္႐ွင္က ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းပင္မဆို။ ခင္ပြန္းသည္က ကိုမင္းသိုက္အမ်ိဳးသမီးအား" နင့္ေယာကၤ်ားကို ေနာက္ကေန ဖေနာင့္နဲ့ေပါက္လိုက္ခ်င္တယ္" ဟုေျပာရာ စိတ္မဆိုးပဲ ရယ္ၾကေလသည္။
         သူသည္ လူတိုင္းကို ကူညီဘို႔ဝန္မေလး၊ သို႔ေသာ္ သူ၏ ေစ့စပ္စူး႐ွေသာအျမင္က သူ႔ကိုမိတ္ပ်က္ေစေလေတာ့သည္။ လူတစ္ေယာက္ကို ျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ နာမည္ႏွင့္လူလိုက္ဖက္ေအာင္ ေပးတတ္သည္။ ထိုနာမည္ေျပာင္ကို လူ႔ေ႐ွ့မေ႐ွာင္သူေ႐ွ့မေ႐ွာင္ ေခၚရာ အေခၚခံရသူက စိတ္ဆိုးေလသည္။ အျခားသူမ်ားက ဒက္ကနဲ ဟုတ္သားပဲ တကယ္တူတယ္ဟု စိတ္ထဲတန္းကနဲ သိရေလသည္။ စာေရးသူ၏ သမီးအငယ္ပင္ မလြတ္။ ေရဘကၠာဝင္းဟု နာမည္ေျပာင္ေခၚေလသည္။ သီခ်င္းဆိုလြန္းသည့္အျပင္ ဆံပင္ေျဖာင့္ထား၍ျဖစ္မည္။ "ေရဘကၠာဝင္းေရ  ညည္းသာ ဦးမင္းသိုက္ေနခဲ့ရတဲ့ ႀကီးေတာ္အပ်ိဳႀကီးနဲ႔ ေနရရင္ တစ္ရက္မွ ထမင္းစားရမွာမဟုတ္ဘူး" ဟု မၾကာမၾကာေရ႐ြတ္ရသည္။ သမီးငယ္သည္ အျပင္ကျပန္လလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ ဘိနပ္ကို ကမန္းကတန္းခၽြတ္တတ္သည္။ ေတာင္တစ္ဘက္ ေျမာက္တစ္ဘက္။ ကိုမင္းသိုက္ ဘိနပ္ခၽြတ္လွ်င္ ဘိနပ္ႏွစ္ဘက္စလံုးသည္ ညီညီညာညာစုစုကေလးျဖစ္သည္။ ေနာက္ၿပီး လူသြားလမ္းတည့္တည့္တြင္ ဘယ္ေတာ့မွခၽြတ္မထားတတ္။ ကိုယ့္ဘိနပ္သူမ်ားတက္နင္းမည္ဆိုး၍ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူလည္းဒီအက်င့္႐ွိသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္သတိထားမိျခင္း။ သူငယ္စဥ္က ဘိနပ္ခၽြတ္ပုံ ပံုစံမမွန္ရင္ ႀကီးေတာ္မ်ားက စည္းကမ္းမလိုက္နာဆိုကာ ထမင္းမေကၽြးဟု ဒဏ္ေပးသည္။ တစ္သက္လံုး ပုံစံက်ေလသည္တဲ့။ သို႔ျဖင့္ရာ စာေရးသူသမီးအငယ္ကို ေျပာျပ ဆံုးမေလသည္။ လူတစ္ေယာက္၏ အမူအက်င့္သည္ ထိုလူ၏စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တစ္စိတ္တစ္ေဒသပင္။
          စာေရးသူ၏ သမီးအလတ္ႏွင့္အငယ္ကို သူ၏ကားျဖင့္ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းႀကိဳပို႔လုပ္ေပးသည္။ သမီးငယ္သည္ ကားေပၚမွဆင္းလွ်င္ ကားတခါးကို ေနာက္မၾကည့္ ဝုန္းကနဲ ပိတ္သည္။ စာေရးသူက အားနာစြာ ေျပာရသည္။ ၾကာေတာ့ အျမဲမေျပာႏိုင္ေတာ့ေပ။ ကိုမင္းသိုက္သည္ ကား crazy။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွမေျပာ။ သူ၏ပံုစံအတိုင္း ကေလးမ်ားကားေပၚတက္ရန္ စနစ္တက် ျပင္ဆင္သည္။ ကားေပၚတက္ခါနီးလွ်င္ အလတ္မအရင္တက္၊ ၿပီးမွ အငယ္မတက္ေစသည္၊ ၿပီးေတာ့မွ သူကိုယ္တိုင္ ကားတခါးကိုပိတ္ၿပီးကားေပၚတက္ ေမာင္းထြက္သည္။ အဆင္းတြင္ အငယ္မအရင္ဆင္းရေလၿပီ၊ သို႔အတြက္ တံခါးကို သူပိတ္ဘို႔မလိုေတာ့ မေျပာရေတာ့၊ အေသးအဖြဲကိုပင္ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ႐ွင္းတတ္ေလသည္။ သို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္မ႐ွိ။ တခါတုန္းက ႐ိုက္ကြင္းတစ္ခုအတြက္ သူလိုခ်င္ေသာႏွင္းဆီပန္း မေတြ႔၍  ေတာင္ေပၚ႐ိုက္ကြင္းတခုမွ တေနကုန္ေနၿပီး ျပန္လာဖူးသည္။ ႏွင္းဆီပန္းခင္းႀကီးမ်ားဟီးေနေအာင္ေပါရက္နဲ႔ဟု စာေရးသူကဆိုရာ သူလိုခ်င္သည့္ ပံုစံမဟုတ္ပါတဳဲ့။ ဒီမွာ အဲဒီႏွင္းဆီက အေရးႀကီး အဓိက က်လို႔ျဖစ္ပါသတဲ့။ သူ႔အမ်ိုဳးသမီးသည္ တကယ့္ကို ပါရမီျဖည့္ဖက္ပင္။ အဆင္ေျပေအာင္ ေနာက္မွတေကာက္ေကာက္ လိုတာလုပ္ေပးသည္။ ေခ်းမ်ားရေကာင္းလားဟု တစ္စက္မွမညိဳညင္ေပ။
         ႀကိဳးဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူးေနစဥ္အတြင္း သ႐ုပ္ေဆာင္က သူ႔အားမေျပာမဆို ဆံပင္ညွပ္လိုက္သည့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္စိတ္ကသိကေအာင့္ျဖစ္ရေၾကာင္းကိုလည္း သူကား႐ိုက္မၿပီးခင္ လွမ္းေျပာေသးသည္။ " ဟိုလူေတာ့ ေတာ္ေတာ္နားပူေနေလာက္ဘီ" ဟု စာေရးသူတို႔လင္မယား ေျပာၿပီးရယ္ေနရသည္။ စာေရးသူတို႔ထံ ႀကိဳး ကိုပို႔၍ၾကည့္မိသည့္အခါတြင္ေတာ့ ၾကည္လင္သပ္ယပ္ ေကာင္းမြန္လွသည့္ ဇာတ္လမ္းတိုကေလးကို သေဘာက်စြာ အားေပးမိေလသည္။ ေမးလ္မွတစ္ဆင့္ ဆုရပါေစၾကာင္း၊ကံေကာင္းပါေစၾကာင္းဆုေတာင္းေပးရင္း တကယ္ဆုရသည့္အခါတြင္ေတာ့ ဝမ္းသာအားရျဖစ္မိေလသည္။ စနစ္က်ေသာ၊ အေတြးသစ္ေသာ ၊အျမင္သစ္ေသာ ႀကိဳးပိုင္႐ွင္ ။ကိုမင္းသိုက္ ဆက္လက္ဖန္တီးသည္မ်ားကို ေစာင့္ၿပီးအားေပးေနရေပအုန္းမည္။

        (လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာပြဲေတာ္တြင္ ဇာတ္လမ္းတိုဆုရ ဒါ႐ိုက္တာမင္းသိုက္ သို႔အမွတ္တရ ေရးပါသည္။)  

No comments:

Post a Comment