June 6, 2012

ေရးခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ေရးလိုက္တဲ့ BEAM အတြက္စာတစ္ပုဒ္

                           ေရးခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ေရးလိုက္တဲ့ BEAM အတြက္စာတစ္ပုဒ္

               
BEAM ေက်ာင္းရဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွာ ေက်ာင္းက ေလးလတစ္ႀကိမ္ စာေစာင္ထုတ္မွာမို႔ စာမူေပးပို႔ၾကဖို႔ အေၾကာင္းတင္ထားတာ ဖတ္မိပီး စာမူေရးပို႔အုန္းမယ္လို႔ ေတြးလိုက္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေစာင္က ယခုမွ ပထမဆံုး အႀကိမ္ထုတ္တာ ျဖစ္ေတာ့ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာ၊ ဘယ္လိုဦးတည္ရာေတြ ထဲ့မယ္ဆိုတာ ေရေရရာရာ မသိတဲ့အတြက္ တေၾကာင္း၊ ေရးမယ္စဥ္းစားၿပီး အေၾကာင္းအရာလဲ ေထြေထြထူးထူး စဥ္းစားမရတာက တေၾကာင္းေၾကာင့္ မေရးျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။  ကေလးေတြက သူတို႔ေရးလာတာေလးေတြ လာျပလို႔ အၾကံေပးလိုက္ႏိုင္တာတင္ပဲ ေက်နပ္ေနလိုက္ပါေတာ့တယ္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ သမီးအလတ္က " BEAM ေက်ာင္းအတြက္ စာမူေရးေပးပါလို႔ ဆရာၿဖိဳးက ေျပာတယ္တဲ့"။ ဆရာျဖိဳးဆိုတာက BEAM ေက်ာင္းကဆရာေတြထဲမွာ လူမႈဆက္ဆံေရး အင္မတန္ေတာ္တဲ့ဆရာ တစ္ေယာက္၊ လူေတြ႔တာနဲ႔ သူ႔မ်က္ႏွာက အၿပံဳးကဖ်တ္ကနဲလက္ပီးသား၊ တခါတရံ ေစ်းမွာ၊ ကုန္တိုက္မွာ ေတြ႔ရင္ အၿပံဳးမ်က္ႏွာနဲ႔ အၿမဲႏႈတ္ဆက္ေလ့ရွိတယ္။ ေက်ာင္းကို ကိစၥရွိလို႔ ေရာက္သြားရင္လဲ သူပဲ သြက္သြက္လက္လက္ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ႏႈတ္ဆက္တာမို႔ ခင္မင္ရင္းစြဲရွိပီးသားဆရာတစ္ေယာက္။ ဆရာၿဖိဳးက ဆိုတာနဲ႔တင္ စာမူေရးေပးမယ္လို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္မိပါေလေရာ။ ဒါေပမယ့္ စာေရးရတာကလဲ တခါတေလ အရွိန္ရၿပီး တထိုင္ထဲ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ေရးခ်င္ ေရးလိုက္ေပမယ့္ တခါတေလ တလလံုးေနလို႔ တစ္လံုးတပါဒေတာင္ ေရးလို႔မရျဖစ္တတ္တာ။ အခုလဲ ဘယ္လိုမွ ေရးလို႔ မရတာေၾကာင့္ သမီးကို ေျပာျပရတယ္။ မေရးေတာ့ပါဘူး။ ဆရာ့ကိုေတာ့အားနာတယ္ သမီးေရ ဆိုပီး စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်ေနလိုက္ေတာ့တယ္။ လူ႔စိတ္ဆိုတာကလဲ အခက္သား၊ ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာရင္ ဘယ္မွမပို႔၊ ဘယ္မွမတင္ပဲ ကိုယ့္ဘာသာေရးခ်င္တာေရးပီး ကိုယ့္ဘာသာသိမ္းခ်င္သိမ္းထားတတ္တာ။ အခု စာေစာင္အတြက္ ေတာင္းတာေတာင္ ေရးမရေတာ့ မေရးပဲ ၊ စာခ်ည္းသာ လွိမ့္ဖတ္ေနမိေတာ့တာပါပဲ။ တရက္မွာေတာ့ သမီးအငယ္ဆံုးက ေက်ာင္းကေနလွမ္းပီး၊ စကားေျပာတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း ခ်တ္တင္ကေနေပါ့၊ " အေမ... ဆရာျဖိဳးက စာမူ မနက္ဖန္ေနာက္ဆံုးလို႔ေျပာတယ္တဲ့" အဲဒါ ဘာျဖစ္တုန္းဆိုေတာ့ " အေမ ေရးေပးပါတဲ့"
ဂ်ီက်ပါေလေရာ။ အဲဒီအငယ္မက ကေလးသာသာရယ္၊ ဘာမွသိပ္သိတာမဟုတ္၊ ေရးစရာမရွိလို႔ မေရးေတာ့ပါဘူးသမီးရယ္ဆိုေတာ့ " မရဘူး.. မရဘူး ခုေရးလိုက္၊ အခုေရး၊ ဒီေန႔ေရးရင္ မွီတယ္တဲ့၊ က်မလဲ စိတ္ထဲ ေရးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ပီးေပမယ့္ သမီးကိုစခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ " ေဟ့ .. စာေရးတာ ညည္းတို႔ကို ဟင္းခ်က္ေပးသလို.. ေရခဲေသတၱာက ထုတ္ လွီးျဖတ္ပီးခ်က္သလို လြယ္တယ္ထင္လားဆိုေတာ့ " မရဘူး မရဘူး" ေအာ္ပါေလေရာ။ တစ္ေယာက္ထဲ က်ိတ္ပီး ရယ္လိုက္ရတာ၊ ၿပီးေတာ့ စာေရးဖို႔ ျပင္တုန္း ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ သတင္းတစ္ပုဒ္ တက္လာတာ၊ ကိုယ္ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာအတြက္ ကုန္ၾကမ္းေလးတစ္ခုနဲ႔ စကားလံုးေလးတစ္ခု၊ ကိုးကားစရာ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ကေလးရပါေလေရာ၊ စာမူတစ္ပုဒ္ေတာ့ ပီးသြားေလရဲ့။ စိတ္ထဲလဲ ေပါသြားေလရဲ့။ ဆရာျဖိဳးရဲ့ စာမူရရွိေၾကာင္း ေက်းဇူးတင္စကားေလးလဲ ၾကားအၿပီး၊  ကိုယ့္စိတ္ထဲ မိဘတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ ေက်နပ္မိရျပန္ပါတယ္။
                BEAM ေက်ာင္းမွာ သမီးတို႔ကို ေက်ာင္းထားဖို႔ မိသားစုနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြကို တိုင္ပင္တဲ့အခါ ကိုယ့္မိသားစုကလြဲပီး ေထာက္ခံသူမရွိပါဘူး၊ မေထာက္ခံယံုမက တားေတာင္တားပါတယ္။ သူတို႔ကလဲ သူတို႔ ေစတနာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီေက်ာင္းအေၾကာင္းကို သူတို႔ ေသခ်ာမသိတာေၾကာင့္ပဲလို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ သံုးသပ္မိရတယ္။ BEAM ဆိုတာက Bridging Education Access to Migrants ၊ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားပညာေရးေပါင္းကူးအစီအစဥ္လို႔ အဓိပါယ္ျပန္ရမယ္ထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီ့ထက္ေလးနက္တဲ့ အဓိပါယ္အျပည့္ရွိပါတယ္။ BEAM ေက်ာင္းက ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္မွာရွိပါတယ္။ ၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာလမွာ စပီးဖြင့္ခဲ့တာပါ၊ စဖြင့္ကာစက မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြ မသိတာလဲ မေျပာပါနဲ႔၊ ခ်င္းမိုင္မွာရွိတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ သတင္းမီဒီယာက သတင္းေထာက္မမ တစ္ေယာက္ကေတာင္ သူမသိပါဘူးတဲ့။ ဒီလိုေက်ာင္းမ်ိဳး ခ်င္းမိုင္မွာ မရွိပါဘူး၊ ၾကားလဲ မၾကားမိပါဘူး၊ ရွိရင္ေတာင္ သူ သတင္းေရးပီးတာ ၾကာလွေပါ့တဲ့။ ကိုယ္က ဒီေက်ာင္းကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေရာက္ခဲ့ပီး ဆရာေတြနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္ ဆိုတာေတာင္ မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္ ေသခ်ာစံုစမ္းပါအုန္းလို႔ ဆိုလာျပန္ေတာ့ ျငင္းတာ ဝါသနာမပါတဲ့အတြက္ ဘာမွဆက္မေျပာပဲ ေနလိုက္မိျပန္ေရာ။ ေဟာ မၾကာပါဘူး အဲဒီမမကပဲ ဖုန္းဆက္ပီး သတင္းေထာက္ေေပါက္စနမေလးတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ဆီ လႊတ္လိုက္လို႔ BEAM လမ္းျပလုပ္လိုက္ရပါေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက BEAM ဟာ ကနဦးက လူမသိသူမသိ မထင္မရွားေက်ာင္းေလးပါ။ BEAM ေက်ာင္းက ေရာက္ခဲ့စဥ္က ပညာေရး academic ရဲ့ ကိုၾသဒိနိတ္တာ နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျပင္ေက်ာင္းရဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကလဲ စိတ္ဝင္စားစရာ အျပည့္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းကေန အလယ္တန္းပညာသင္ယူခဲ့ပီး ပညာေရးဆံုးခန္းမတိုင္ခဲ့ပဲ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ခ်င္းမိုင္မွာလာပီးအလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ ေရႊ႔ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြ အတြက္ဖြင့္တာပါ။ အလုပ္လုပ္ရင္း ပညာဆက္သင္ႏိုင္ဖို႔ ဖြင့္တာျဖစ္ၿပီး တကၠသိုလ္အဆင့္အထိ တက္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတာပါ။ သမီးတို႔က အလုပ္သမားမဟုတ္ေပမယ့္ တက္လို႔ရႏိုင္ပီး ေရွ႕ဆက္သြားႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းေတြကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပေပးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က မဲခြဲမယ္ဆိုရင္ ကန္႔ကြက္သူက ပိုမ်ားတဲ့ၾကားကပဲ အဲဒီ ကိုၾသဒိနိတ္တာ ဆရာရဲ့ စိတ္ေစတနာကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့တဲ့အတြက္ BEAM ေက်ာင္းကို ထားဖို႔ ဆံုးျဖတ္မိတယ္။။ ေရခဲျပင္လိုမ်က္ႏွာမွာ အၿပံဳးတစ္စက္မွမရွိတဲ့အျပင္၊ တရားသူႀကီးတစ္ေယာက္လို တိက်ေသခ်ာျပတ္သားတဲ့ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ အျပည့္နဲ႔ တခုခုကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္တတ္တဲ့ဇြဲရွိပံုေပၚေနတဲ့ အဲဒီဆရာက ေက်ာ္ေက်ာ္မင္းထြ႗္ လို႔ သိရပါတယ္။ ကေလးေတြက ဆရာေက်ာ္လို႔ ေခၚတဲ့ အဲဒီဆရာရဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို သေဘာက်စြာပဲ BEAM မွာပဲ ေက်ာင္းအပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ယခင့္ယခင္ ဆရာႀကီးမ်ား ေရးခဲ့သလို ဆရာဆိုတာ တပည့္မရွားတျပားမရွိ ၊ ပီတိကိုစား အားရွိပါ၏။ ဆိုတာသိပ္ကိုမွန္ပါတယ္။ ခ်င္းမိုင္မွာအလုပ္လာလုပ္ၾကရင္း ပညာေရးဆံုးခန္းမတိုင္တဲ့ကေလးေတြဟာ ပညာဆက္သင္ဖို႔ လမ္းစေတြရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတြ ေက်းဇူးဟာမနဲလွသလို ကေလးေတြရဲ့ အနာဂတ္ဟာ လင္းလက္ေနပါတယ္။ ဒီအလုပ္သမားကေလးေတြဟာ သူတပါးတိုင္းျပည္မွာ ပညာဆက္သင္ခြင့္ရႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အိမ္မက္ေတာင္ မမက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အခုဆိုရင္ BEAM ေက်ာင္းရဲ့ အားထုတ္မႈ ပံ့ပိုးမႈေတြေၾကာင့္ သက္တမ္းကာလ (၃) ႏွစ္ အတြင္းမွာပဲ တိုးတက္မႈေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရေခ်ၿပီ။  (၃) ႏွစ္တာကာလ မွာတင္ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ဖို႔ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႔ကို ေစလႊတ္ႏိုင္ဘီတဲ့ သတင္းစကားေတြ ၾကားရပီ။ မိဘတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီသတင္းစကားအတြက္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ရသလို ဆရာေတြလဲ ပီတိေတြ တေဝေဝနဲ႔ အၿပံဳးေတြ ေဝေနႏိုင္ခဲ့ေခ်ပီ။ ေစတနာမွန္ေသာ ကံတရားေၾကာင့္ BEAM ဟာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေခ်ၿပီ။

No comments:

Post a Comment