July 3, 2016

" ၾကယ္ေတြ ေၾကြခဲ့တယ္" ၂၇ရက္ ဇြန္ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ထုတ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၂၃) မွ " ၾကယ္ေတြ ေၾကြခဲ့တယ္"

ၾကယ္ေႀကြတာ
ကင္ဆာတဲ့လား
ကင္ဆာက်ဆံုးပါေစ၊
စစ္အာဏာရွင္တို႔ရဲ့ မတရားဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ ခရမ္းအမတ္ ဦးတင္ေမာင္ဝင္းရဲ့ ဇနီး စာေရးဆရာမ ခင္လိႈင္ႀကဴရဲ့ ရင္ထဲက ဖြင့္ထုတ္လိုက္တဲ့ အသံ ၊ စစ္အာဏာရွင္တို႔ တိတ္တိတ္ေခၚသြား၊ ဘယ္ဆီေရာက္မွန္းမသိ၊ ေနာက္ဆံုး အႏွိပ္စက္ခံရၿပီး က်ဆံုးေတာ့ " ကင္ဆာ" တဲ့
" မုန္တိုင္းမွာေႀကြတဲ့ ၾကယ္တစ္ပြင့္" ရင္နင့္ေအာင္ ဖတ္ခဲ့ရေပမယ့္ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္လမ္းမဟုတ္၊ တကယ္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ မိသားစုအဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္တဲ့ နာက်င္စရာ အတိတ္ဆိုး၊ ဒီလို အတိတ္ဆိုးေတြ စစ္အာဏာရွင္ေတြ အုပ္စိုးခဲ့သည့္ (၁၉၆၂) ခုႏွစ္မွသည္ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္၊ ထိုမွ ဆက္ကာဆက္ကာ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္ တိုင္းျပည္က မိသားစုေတြ ႀကံုခဲ့ရသည္။
သီေပါေစာ္ဘြား စပ္ၾကာဆိုင္တဲ့ ၊ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ မတ္လ(၂)ရက္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းစဥ္ စစ္အာဏာရွင္တို႔ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားၿပီး ယေန႔တိုင္ ေသသည္၊ ရွင္သည္ အတည္မျပဳႏိုင္သည့္ ထူးျခားသည့္ ျဖစ္ရပ္၊ သူ႔ေဒသမွာ သူသည္လည္း ၾကယ္တစ္ပြင့္၊ ျပည္သူေတြအတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေခတ္ပညာတတ္၊ ႏိုင္ငံျခားျပန္ တစ္ဦး၊ ပထမေတာ့ မိသားစုသိရတာက ရပ္ေစာက္က ဗထူးတပ္မွာ အဖမ္းခံေနရတာ ျဖစ္ၿပီး မၾကာမီမွာ သီေပါေစာ္ဘြားစပ္ၾကာဆိုင္ကို ေတာ္လွန္းေရးေကာင္စီက ဖမ္းဆီးထားျခင္း မရွိပါ၊ သူဘယ္ေရာက္ေနသည္ ဆိုတာ မသိပါလို႔ အာဏာသိမ္းအစိုးရက သတင္းထုတ္သည္။ " ျမဴ တိမ္ေဝေဝ ေတာင္ခိုးေဝးေဝး" တဲ့ စပ္ၾကာဆိုင္ရဲ့ ဇနီးျဖစ္သူ မဟာေဒဝီ စပ္သုစႏၵီ Inge Sargent ကိုယ္တိုင္ေရး Twilight Over Burma ကို စာေရးဆရာ ေျပ (ေဆး-၂) ဘာသာျပန္သည့္ စာအုပ္မွာ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ရင္နင့္စရာ ဖတ္ရသည္။
စစ္အာဏာရွင္တို႔ ထံုးစံ ဘယ္ေခၚသြားမွန္းမသိ၊ ဘာျဖစ္မွန္းမသိ ၊ မိသားစုရဲ့ ပူေဆြးေသာကေတြ အျပင္ အာဏာရွင္တို႔ရဲ့ ေျဗာင္က်က် လိမ္တတ္တာေတြ၊ အမုန္းတရားနဲ႔ အညိႈးတရားေတြကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျပန္သတိရေစသည္။ အဆိုပါ အာဏာရွင္တို႔ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သမွ် အာဏာရွင္အဆက္ဆက္တို႔ တပံုစံထဲပါလား ဆိုတာကို စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ ျမင္သိရသည္။ ေနာင္ကို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ တိုင္းျပည္မွာ မက်ေရာက္ေအာင္ ျပည္သူေတြအားလံုး သတိရွိဖို႔ ခံစားမိရသည္။
အဆိုပါ စာအုပ္ကို အေျခခံကာ မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ရိုက္ကူးထားသည့္ Twilight Over Burma ၊ အဆိုပါ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ကို လူ႔အခြင့္ေရး၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ႏိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ ျပသဖို႔ အပိတ္ခံရသည့္ သတင္းေတြ ဖတ္ရသည္။ အစိုးရက သတင္းအတိအက် ထုတ္ျပန္တာ မရွိသည့္အတြက္ အမ်ားတကာ ေျပာၾက ေရးၾက ရွင္းၾကတာေတြ ဖတ္ရင္း သိရသည္က စစ္တပ္ရဲ့ ပံုရိပ္ ထိခိုက္တာေတြ ပါတယ္ ဆိုတာနဲ႔ တခ်ိဴ႔ကေတာ့ ဟိုအခန္းေတြမ်ားလို႔လို႔ ေျပာၾကျပန္သည္တဲ့၊
ဝတၳဳကို ရုပ္ရွင္ျပန္ရိုက္ပါက ဇာတ္ညႊန္းေပၚမူတည္ၿပီး ေဇာင္းေပးတာ မ်ားသြားတာ၊ ဝတၳဳရဲ့ ရသခံစားမႈေတြ မပါတာ ယခင့္ယခင္ေတြကတည္းက မ်ားစြာ ရွိတာ ၾကားဖူးေလသည္။ တခ်ိဴ႔စာေရးဆရာေတြ ဆိုပါက သူတို႔ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဝတၳဳေတြကို ရုပ္ရွင္ အျဖစ္ ေပးမရိုက္လို႔ ၾကားဖူးေလသည္။ " ျမူတိမ္ေဝေဝ ေတာင္ခိုးေဝးေဝး" ကေရာ ဘယ္လို ျဖစ္မလဲ၊ အဆိုပါ ရုပ္ရွင္ကို စရိုက္ေနကတည္းက ၾကားဖူးပါသည္။ ရင္းႏွီးသည့္ မိတ္ေဆြ လူငယ္ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ ဇနီးျဖစ္သူမွာ မဟာေဒဝီကို ရွမ္းဘာသာ၊ ရွမ္းစာ သင္ေပးရသည့္ ေနရာက ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ေပးရေလသည္။ မယ္ေဟာင္ေဆာင္နဲ႔ ခ်င္းမိုင္အနီးတဝိုက္မွာ လာေရာက္ ရိုက္ကူးၾကတာ၊ ထိုင္းလူမ်ိဴး အခ်ိဴ႔ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ရွမ္းလူမ်ိဴးေတြ ပါဝင္ သရုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားခဲ့ဖူး ပါသည္။
ယခု ပိတ္ပင္ခံရသည္ဆိုေသာအခါ အဆိုပါ ရုပ္ရွင္ကို သူတို႔ေျပာသလို စစ္တပ္ရဲ့ ပံုရိပ္ကို ထိခိုက္ေစပါတယ္ဆိုသည့္ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြက ဘယ္လိုပါလိမ့္၊ ယခင္ အာဏာရွင္ေဟာင္းရဲ့ ရက္စက္မႈကို ရိုက္ကူးတာကို အခုအခ်ိန္အထိ ကာကြယ္ေနၾကတာလား စေသာ အေတြးမ်ိဴးစံုျဖင့္ ၾကည့္မိေလသည္။
စာအုပ္ထဲမွာ ျမန္မာအေငြ႔အသက္နဲ႔ ရွမ္းျပည္ရဲ့ ေတာင္တန္းအလွေတြ ၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြ၊ မဟာေဒဝီရဲ့ တိုင္းရင္းသူတစ္ေယာက္လို ျပည္နယ္သားေတြနဲ႔ တထပ္တည္းက်ေအာင္ ေနထိုင္မႈေတြ ေပၚလြင္သေလာက္ ရုပ္ရွင္မွာ ဥေရာပဆန္ေနသည္။ ႏိုင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္ရဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေတာင္တန္းေဒသမွာ ေနထိုင္သြားတဲ့ ဘဝကို ရိုက္ထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ ရုပ္ရွင္ကိုၾကည့္ေနရင္း ရွမ္းတိုင္းရင္းသူတစ္ေယာက္လို တသားထဲ ေနထိုင္သြားသည့္ ပံုရိပ္ေတြ ရွာမရသည့္ မဟာေဒဝီ စပ္သုစႏၵီအတြက္ စိတ္မေကာင္းပင္ ျဖစ္မိေလသည္။
ဩစႀထီးယားသူ အင္းဂ္ တစ္ေယာက္ ေစာ္ဘြားေလးနဲ႔ ရွမ္းျပည္ဆီ ေရာက္အလာ ႀကိဳဆိုသည့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြက " မဂၤလာပါ" တဲ့
ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးစဥ္က အဆိုပါ ရွမ္းလူမ်ိဴးေတြကို ေမးျမန္းၿပီး ဘယ္လို ႏႈတ္ခြန္းဆက္သလဲ အဲလို ႏႈတ္ဆက္ၾက ေျပာရင္ေတာင္ လြဲမည္မထင္၊ ႀကိုသည့္အခါ မဟာေဒဝီကို ဆက္သသည့္ ပန္းကံုးက ထိုင္းစတိုင္၊ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာျပည္မွာ ရိုက္ခြင့္မရလို႔ အနီးဆံုးနဲ႔ အနိးစပ္ဆံုးတူသည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ လာေရာက္ရိုက္ကူးသည္ ဆိုက ထားလိုက ထားလိုက္ရႏိုင္ေသာ္လည္း ဘယ္လိုမွ ရွမ္းျပည္ရဲ့ လူေနမႈစရိုက္ကို မေဖာ္ႏိုင္တာက အမွန္၊
မိခင္နဲ႔ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ တရြာၿပီးတစ္ရြာ လွည့္လည္ၿပီး ေက်းရြာက တိုင္းရင္းသူေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တာ စာအုပ္ထဲမွာ ၾကည္နဴးဖြယ္ ေလးစားဖြယ္ရာ ဖတ္ၿပီးသိရသည္။ ရုပ္ရွင္မွာက တစ္ေယာက္က ေျပာသလို အနမ္းေတြ ေဝေနၿပီး အိပ္ခန္းေဆာင္ အနီးတဝိုက္ အေျခြအရံေတြ နီးနီးကပ္ကပ္ အျပည့္ အျမဲရွိေနတဲ့ ၾကားက ခ်စ္တင္းေႏွာရတဲ့ အျဖစ္ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျပျပန္ေတာ့ ျမန္မာမဆန္တဲ့ ျပကြက္ကို ျမန္မာေတြက ဟိုဟာေတြလည္း ပါသတဲ့ ေျပာၾကတာ မဆန္းျပန္၊
စာအုပ္ထဲမွာ ထိုေခတ္ထိုအခါက သီေပါနဲ႔ ေက်ာက္မဲကို သြားရတဲ့ ခရီးေတာင္ လံုျခံုမႈမရွိတာ၊ စစ္တပ္က သီေပါအနီးတဝိုက္က ရြာေတြကို မီးရိႈ႔တာ၊ လုယက္တာ၊ မိန္းကေလးေတြကို မေတာ္တရားၿပဳတာ စတာေတြ ဖတ္ရသည္။ ဒါကလည္း ယေန႔အခ်ိန္အခါထိ ဘယ္သူမွ မၿငင္းႏိုင္သည့္ အမွန္တရား၊ စစ္သားက မုဒိန္းမႈက်ဴးလြန္တဲ့ အမႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္။ ဗမာစစ္တပ္ႏွင့္ ဗမာလူမ်ိဴး မကြဲျပားပဲ ဗမာ ဆို မုန္းပါသည္ ဆိုသည့္ တိုင္းရင္းသားေတြ မ်ားစြာ ႀကံုဖူးပါသည္။ ဗမာစစ္တပ္က တိုက္လို႔ ရြာေတြစြန္႔ၿပီး ေျပးလာရသူ၊ စစ္တပ္က ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္၍ ထြက္ေျပးလာရသူ၊ စတဲ့တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးစံုကို ခ်င္းမိုင္မွာ အမ်ားႀကီး ႀကံုေတြ႔ရပါသည္။ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျမင္မလြဲေအာင္ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္သူအေၾကာင္း စာသင္ခ်ိန္ေတြထဲကေန ဖဲ့ယူကာ ရွင္းျပ ေျပာျပ သိေစခဲ့ဖူးပါသည္။
ရုပ္ရွင္ဆိုတာ ဇာတ္နာေအာင္ လုပ္ရသည္ဆိုေပမယ့္ သဘာဝေတာ့က်မွ ျဖစ္ရမွာမဟုတ္လား၊ ဗမာစစ္သားေတြ ရြာေတြကို မီးရိႈႈသည္၊ အေၾကာင္းျပခ်က္မပါ၊ စစ္ကားေပၚက ဆင္းလာၿပီး အသားလြတ္မီးရိႈႈျပသည္။ ယာေတာထဲမွာ ဗမာစစ္သားက လူပံုအလယ္မွာ မုဒိန္းက်င့္သည္၊ တိရိစာၦန္ေတြအလား၊ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ရက္စက္သည္ကို ေပၚလြင္ေအာင္ စစ္သားက လူလယ္ေခါင္ ဒီိလုိလုပ္တယ္ျပသည္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ရက္စက္တာကို စာကေလး သံုးေၾကာင္းနဲ႔တင္ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးသားခဲ့သူေတြ ရွိပါသည္။
ေက်ာင္းက ရွမ္းတိုင္းရင္းသူ ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္က စာအုပ္လည္း ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။ ရုပ္ရွင္လည္း ၾကည့္ၿပီးပါၿပီ ဆိုေလသည္။ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ ဝတၳဳ ထပ္တူ မက်ပါတဲ့၊ ရွမ္းျပည္ရဲ့ အလွအပ ခံစားမႈေတြ ရုပ္ရွင္မွာ မခံစားရသည့္အျပင္ မဟာေဒဝီ စပ္သုစႏၵီရဲ့ သေဘာသဘာဝလည္း မေပၚပါလို႔ ဆိုေလသည္။
သူက ဆက္ေျပာသည္၊
" ဗမာစစ္တပ္က ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပမ္းတာေတြ အမ်ားႀကီး ႀကံုခဲ့ ဖူးပါတယ္၊ စာအုပ္မွာလည္း ပါပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ျပတာနည္းၿပီး အဲဒီျပတာေတြက သဘာဝမက်ပါ" တဲ့
စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ဆံုးရံႈးသြားရတဲ့ သီေပါေစာ္ဘြားစပ္ၾကာဆိုင္နဲ႔ မိသားစုဝင္ေတြရဲ့ ျဖစ္ရပ္က မေပၚလြင္ပဲ ၿပီးသြားတယ္။ တခုေတာ့ ရွိပါတယ္ ၊ သမီးက စာအုပ္ကို အရင္ဖတ္ၿပီးလို႔ ဒီလို ခံစားရတာလား ထင္လိုက္ပါေသးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘာအေၾကာင္းမွ မသိ မဖတ္ရပဲ ဒီရုပ္ရွင္ကို ၾကည့္မိရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္ရဲ့ ရွမ္းျပည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းလို႔ ထင္ၾကမွာပဲ"
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာျပည္မွာ အခ်ိန္မတန္ခင္ ေႀကြလြင့္သြားရတဲ့ သူေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ ေဖ်ာက္မရ၊ ၾကယ္ေတြ ေၾကြသလို ေၾကြရဲတဲ့ ၾကယ္ေတြ မ်ားစြာရွိခဲ့သည္။ သမိုင္းဆိုတာ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရပါ၊ ႏႈတ္တရာ စာတလံုး မွတ္တမ္းတင္ထားတာေတြၾကည့္ရင္း သမိုင္းအမွန္ကို သိႏိုင္ပါမည္၊ မွတ္တမ္းဆိုတာ အမုန္းပြားဖို႔ မဟုတ္ အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔သာ ျဖစ္သည္ဆိုတာကေတာ့ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ အသီးသီးက သက္ေသျပၾကရပါလိမ့္မည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment