July 31, 2016

" ကိုယ္ေရြးသီရာ" ၁ရက္ ဩဂုတ္လ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၂၉)မွ

ကိုယ္ေရြးသီရာ"

  ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က ေဆာင္းပါးမွာ  ခ်င္းမိုင္က ျပေနက် ေဆးရံုအေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေရးလိုက္ရင္း ေဆးရံုက ဝန္ထမ္းေတြရဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပလိုစိတ္ ျဖစ္လာမိေလသည္။ ယခုတစ္ႀကိမ္ပါ ထည့္တြက္က ရက္ေပါင္း (၄၀)ေက်ာ္ ေဆးရံုကို ေန႔စဥ္ မပ်က္မကြက္ သြားေနရတဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ့ ေနထိုင္မႈ၊ လူနာနဲ႔နိစၥဒူဝ ေျပာဆို ဆက္ဆံမႈသာမက သူတို႔ရဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားေလးေတြကို ျမင္သိလာရသည္။ ထိုအခါမွ ကိုယ့္ဆီက ဝန္ထမ္းေတြႏွင့္ ဘယ္ေနရာေတြ ကြာျခားၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ တူေနတာလဲ ဆိုတာ ပိုၿပီး သိခြင့္ရလာပါေတာ့သည္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က ဆရာဝန္ေတြ၊ သူနာၿပဳေတြ၊ ဝန္ထမ္းေတြ မေကာင္းတာ ေျပာလိုတာမဟုတ္တဲ့အျပင္  ေဆးပညာ ၊ ကုသမႈေတြ ေခတ္မမီလို႔ မဆိုလိုပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ ေခတ္မီစက္ကရိယာႏွင့္တကြ ေဆးဝါးျပည့္စံုေသာ အထူးကုေဆးရံုေတြ မ်ားစြာ ရွိတာကို သိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ရုပ္ဝတၳဳေတြ ဖြံျဖိဳးတာထက္ စိတ္အေျခခံ ဖြံံံျဖိုးဖို႔ ပိုၿပီး အေရးႀကီးတာကို ဆိုလိုခ်င္တာသာ ျဖစ္ပါသည္။
                              
                              
     ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ(၂၁)ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္၊ အားကစားေလ့က်င့္ေရး စခန္းမွာ က်င္းပတဲ့ " ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ အေျခခံပညာက႑ အခမ္းအနား" မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံပုဂိုလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က မူလတန္းအဆင့္ ဆရာ/ ဆရာမမ်ားကို ရည္ညႊန္းၿပီး ေျပာသြားတဲ့ စကားကို သတိရမိေလသည္။  အဲဒီ အခ်က္ကေလးထဲက အေျခခံဆိုတာကို အင္မတန္ သေဘာက်မိေလသည္။ 
" ဒီအေျခခံရဲ႕ အေျခခံမွာ ပါ၀င္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလံုးဟာ ေစတနာပါရမယ္။ ေစတနာဆိုတာ ယံုၾကည္မႈနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ငါတို႔လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ တကယ္တန္ဖိုးရွိတယ္ ဆုိတဲ့ဟာကို ယံုၾကည္မွ ေစတနာနဲ႔ လုပ္ႏုိင္မွာပါ။ " တဲ့ အဆိုပါ  တန္ဘိုးရွိလွသည့္ စကားမွာ ဆရာ/ ဆရာမေတြသာမက လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳ ေျပာသကဲ့သို႔ ကိုက္ညီလွေပသည္။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေတာ့မယ့္ အလုပ္တစ္ခုအေပၚ ဝါသနာပါလို႔ လုပ္ျဖစ္တဲ့ အခါ အၿမဲတန္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔  စိတ္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ၾကတာကို ေတြ႔ျမင္ရေလသည္။
                           အဆိုပါ ေဆးရံုမွာ ပုဂလိက ေဆးရံုျဖစ္သည္။ ပုဂလိက ဆိုေသာ္လည္း  ခ်င္းမိုင္ရွိ ေဆးရံုမ်ားစြာအနက္ က်န္းမာေရးအာမခံ အသက္သာဆံုးေသာ ေဆးရံုျဖစ္သည့္အတြက္ အစိုးရေဆးရံုႏွင့္မျခား လူတန္းစားမေရြး၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး လာေရာက္ ေဆးကုသခံၾကတာ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ အျခားေဆးရံုေတြမွာက အနည္းဆံုး က်န္းမာေရးအာမခံ တစ္လ ဘတ္(၇၅၀) ေပးသြင္းရခ်ိန္မွာ အဆိုပါ ေဆးရံုက လူတစ္ဦးအတြက္ က်န္းမာေရး အာမခံ တစ္လဘတ္(၅၀၀) ( ျမန္မာေငြ တစ္ေသာင္းခုႏွစ္ေထာင္က်ပ္ဝန္းက်င္ခန္႔) သာရွိေလသည္။

                      ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႔ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ "မယ့္ပင္းျမစ္"  နံေဘးမွာ ရွိသည့္ အဆိုပါေဆးရံုမွာ  ( ၁၅)ထပ္ရွိသည့္ အေဆာက္အဦျဖစ္သည္။   (၁၀)ထပ္မွာ  ေဆးရံုဆင္းသည့္ လူေနာေတြ ေငြရွင္းရသည့္ အထပ္ျဖစ္သည္။ ေငြရွင္းရန္ လို႔ ျမန္မာစာျဖင့္ ေရးထားရံုမက ထိုင္း၊ အဂၤလိပ္၊ တရုတ္ဘာသာတို႔ျဖင့္ပါ ေရးသားလမ္းညႊန္ထားသည္။ (၉) ထပ္ကေန (၅)ထပ္အထိက ေဆးရံုတက္ လူနာမ်ားအခန္းေတြျဖစ္ၿပီး (၄)ထပ္မွာ ကေလးလူနာ ျပင္ပဌာန၊ (၃)ထပ္မွာက ခြဲစိပ္ခန္းႏွင့္ (ICU) ေခၚ အေရးေပၚၾကပ္မတ္ခန္း၊ (၂)ထပ္မွာက တျခမ္းက သြားဘက္ဆိုင္ရာ ဌာနျဖစ္ၿပီး ေနာက္တျခမ္းက mini mart ( ကုန္စံုဆိုင္အေသးစား) တဆိုင္နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ ရွိေလသည္။ ေအာက္ဆံုးထပ္မွာကေတာ့ ေဆးရံုကို ဝင္လိုက္တာႏွင့္ ဘယ္ဘက္အျခမ္းက ျပင္ပလူနာဌာန၊ ညာဘက္အျခမ္းက အေရးေပၚလူနာဌာန တို႔ ျဖစ္ေလသည္။ အလည္ေခါင္တည့္တည့္မွာ ေကာင္တာအဝိုင္းႀကီးတစ္ခုရွိၿပီး ယူနီေဖာင္းဝတ္ ဝန္ထမ္းေတြ ငါးဦးခန္႔ အၿမဲ ထိုင္ေနသည္။ သူတို႔ဆီမွာ စာရင္းသြင္းၿပီး လိုအပ္သည့္ေနရာကို သြားရတာ ျဖစ္သည္။ လူနာေဟာင္းဆိုက စကားတစ္လံုးမွ ေျပာစရာမလိုပဲ ေဆးရံုကဒ္ျပားေလးျပ၊ စာရင္းသြင္းၿပီး ျပင္ပလူနာကုဌာနမွာ ထိုင္ေစာင့္ရံုပင္၊ သူတို႔ဘာသာ ကြန္ျပဴတာထဲက အခ်က္အလက္ေတြျပန္ရွာ၊ မွတ္တမ္းဖိုင္ စာရြက္ေတြ ထုတ္သူကထုတ္ အဆင့္ဆင့္ သြားတာျဖစ္သည္။  ပထမ အဆင့္ သူနာျပဳေတြက ေပါင္ခ်ိန္၊ အဖ်ားတိုင္း၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ထားၿပီး ဆရာဝန္ႏွင့္ ေတြ႔၊ ၿပီးက ေငြရွင္းေကာင္တာ သြား၊ ေဆးထုတ္ ၿပီးေလၿပီ။
                     ဓါတ္မွန္ရိုက္ဖို႔၊ ေသြးစစ္ဖို႔နဲ႔ တျခား စစ္ေဆးစရာေတြ ရွိပါက သူနာျပဳက လာဆိုကာ ေခၚသြားၿပီး လူလိုက္သြားၿပီး ၿပီးသည္။ ထြက္လာသည့္ မွတ္တမ္းေတြကို လူနာက လိုက္ထုတ္စရာမလိုေပ၊ ဝန္ထမ္းေတြက အဆင့္ဆင့္ ပို႔ေပးရာ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာဝန္ဆီ ေရာက္သြားတာျဖစ္သည္။ လူနာတစ္ေယာက္ထဲ အေဖာ္မပါလည္း ျဖစ္သည္။ ေဆးရံုေရာက္သည္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းအသီးသီးက တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္သြားၾကတာ အကြက္ေစ့သည္။ ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္သြားလည္း မပ်င္းရ၊  ဖြင့္ထားသည့္ တီဗြီ ထိုင္ၾကည့္ေနယံုသာ။ တခ်ိဴ႔ဆိုပါက သူတို႔နာမည္ေခၚတာပင္ မ်က္လံုးက တီဗီဖန္သားျပင္က မခြာပဲ ရွိေလသည္။ ေရာဂါကိုပင္ ေခတၱေမ့သြားပံုပင္။
              အခုလို  ေန႔စဥ္ ေဆးထည့္ရသည့္ အခါ  အေရးေပၚခန္းမွာထည့္ရတာျဖစ္ၿပီး ဆရာဝန္ခ်ိန္းသည့္ စာရြက္ကေလး ျပလိုက္သည္ႏွင့္ စာရင္းသြင္းၿပီး အေရးေပၚခန္းဖက္ သြားပါ ေျပာသည္။ အေရးေပၚခန္းမွာ ဆရာဝန္ႏွင့္ ေဆးဝန္ထမ္းေတြ ဆယ္ဦးခန္႔ အၿမဲရွိသည္။ အဆိုပါ အခန္းမွာ အေရးေပၚ လူနာၾကည့္တာႏွင့္ အနာေဆးထည့္တာေတြ လုပ္ေပးတာျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ေဆးလာထည့္သူေတြမွာ ဆိုင္ကယ္မေတာ္တဆမႈေတြေၾကာင့္ လာၾကသူေတြမ်ားေလသည္။ လူနာေစာင့္သည့္ ေနရာမွာ ထိုင္ေစာင့္ရင္း အနာမ်ိဴး (၉၆)ပါးမက က်ိဴး ပဲ့ ေထာ့ တံုးလံုးပက္လက္ မ်ိဴးစံု ေတြ႔ရေလသည္။ အဆိုပါ အေရးေပၚခန္းကို ရက္ေပါင္း(၄၀)မွ် ေန႔စဥ္လာထိုင္ရင္း သူနာျပဳေတြရဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိခြင့္ရခဲ့ေလေတာ့သည္။ အဓိက ျမင္ေတြ႔ရတာကေတာ့ သူတို႔မ်က္ႏွာမွာ တခါမွ စိတ္ပ်က္တဲ့ဟန္ပန္ မေတြ႔ရသလို  တခါမွ ေဒါသထြက္တာ မေတြ႔ရတာကို အံ့ဩမိေလသည္။ အလုပ္လုပ္ေနတာႏွင့္မတူပဲ ကိုယ့္အိမ္မွာ အိမ္မႈကိစၥေတြ ဝိုင္းလုပ္ေနၾကသည့္ မိသားတစ္စုကို ေတြ႔ရသလို ခံစားရေလသည္။
             ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ လက္ဆင့္ကမ္းခိုင္းေနတာ မေတြ႔ရသည့္အတြက္ ဘယ္သူက ရာထူးႀကီးတယ္ဆိုတာပင္ ခန္႔မွန္းလို႔မရ၊ ေဆးထည့္ေပးသည့္ သူနာၿပဳက ဝွီးခ်ဲႏွင့္လူနာ ဝင္ရမည့္အလွည့္က်ခ်ိန္ ဝွီးခ်ဲတြန္းသည့္လူ အနားမရွိက သူပဲ တြန္းသြားတတ္သည္။ မွတ္တမ္းဌာနက ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ပို႔လိုက္သည့္ စာရြက္ကို သူတို႔ဆီက ကြန္ပ်ဴတာမွာ ပရင့္ ထြက္လာတာႏွင့္ ရွိသည့္လူက သြားထုတ္ နာမည္ေခၚ၊ လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္၊ တစ္ေယာက္မွ ထိုင္မေန၊ ထိုင္စရာခံုလည္းမရွိ၊ တခါတေလ လူနာရွင္းက လူနာေတြထိုင္ေစာင့္ရသည့္ ခံုမွာ ထိုင္ၿပီး စကားေတြ လာေျပာေနတတ္ၾကေလသည္။ သူတို႔ အတြက္ နားေနခန္း ရွိသည္။ ထိုအခန္းမွာ အစားအေသာက္ ေခတၱဝင္စားၾကတာ ေတြ႔ရသည္။ က်န္သည့္ အခ်ိန္မွာ စက္ရုပ္ေတြလို မရပ္မနား လုပ္ေနၾကေလသည္။
             ေဆးထည့္တာမွာလည္း အခန္းက်ယ္ႀကီးတစ္ခုမွာ ကုတင္ေတြ တန္းစီထားၿပီး ေဆးထည့္သည့္အခါမွ ခန္းဆီးစကို ဆြဲေစ့ၾကသည္ ျဖစ္ရာ ေဆးထည့္ရင္း သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ဟိုဘက္ ဒီဘက္  စကားေလးတေျပာေျပာ၊ တခ်ိဴ႔က သီခ်င္းေလးညည္းလို႔ ေဆးထည့္ၾကသည္။ အဆိုပါ ကုတင္ေတြရဲ့ ေျခရင္း ဘက္အျခမ္းမွာ ဆရာဝန္ထိုင္ၿပီး အေရးေပၚလူနာကို လက္ခံၾကည့္ရႈတာ ျဖစ္သည္။ ဆရာဝန္ရဲ့ ဘယ္ဘက္အကန္႔ေလးမွာ အေရးေပၚကုသေပးသည့္ ကုတင္ႏွစ္လံုး ရွိသည္။ အဆိုပါ ကုတင္မွာ ေခတၱၾကည့္ရႈေပးၿပီး လိုအပ္က ေဆးရံုတင္ဖို႔ ေဆးသြင္း၊ လိုအပ္တာ တေနရာထဲမွာ အားလံုး လုပ္ၾကတာျဖစ္သည္။ သူတို႔အခန္း ပတ္ပတ္လည္မွာ ဓါတ္မွန္ခန္းကအသင့္ ရွိသည္။ ဓါတ္မွန္က လူနာကို မေပး၊ ေဆးရံုမွတ္တမ္းမွာ သိမ္းတာျဖစ္သည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေဆးရံုလာသည့္ လူနာေတြ စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ ဓါတ္မွန္ေတြ ကိုင္ျပီး ေရာက္လာတာ မေတြ႔ရ။
              အေရးေပၚခန္းမွာ အေရးေပၚ အုန္းကနဲဒိုင္းကနဲ ေသြးရဲရဲသံရဲရဲ ေရာက္လာတာ တခါမွ မေတြ႔ခဲ့ရေပယ့္ ဆိုင္ကယ္ေမွာက္ၿပီး အေရးေပၚကားႏွင့္ ေရာက္လာသည့္ မိန္းကေလးတစ္ဦး ေရာက္လာတာ ပထမဆံုး ျမင္ဖူးရသည္။  လမ္းမွာကတည္းက ေရွးဦးၿပဳစု ကုသခဲ့သည့္ အတြက္ အျမင္မဆိုး၊ အဆိုပါ လူနာကို ေဆးထည့္သည့္ အခန္းထဲပဲ ေခၚသြားတာ ျဖစ္သည္။ လူနာမိန္းကေလးမွာ အေဖာ္မပါ၊ သူ႔ေက်ာပိုးအိတ္ႏွင့္ ဘိနပ္ပါမခ်န္ ေဆးရံုကားေပၚက ဝန္ထမ္းက စာရင္းႏွင့္တခါထဲ သူနာၿပဳေတြထံ အပ္လိုက္တာျဖစ္သည္။ သည္။ ၿပီးလ်င္ ထိုမိန္းကေလးကို ေဆးရံုတင္ဖို႔ လုပ္ေလေတာ့သည္။ ဘာလူမ်ိဴးလဲ၊ ဘယ္သူလဲ ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားလဲ မေမးေသးပါ၊ အရင္ဆံုး ကုသမႈ အရင္လုပ္တာျဖစ္သည္။ ဒီတစ္ခုကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဆးကုသသည့္ အင္မတန္ ေလးစားထိုက္သည့္ စနစ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္သည္။ အသိမိတ္ေဆြထဲက ႏွစ္ေယာက္ ဒါမ်ိဴးႀကံု၍ သိရတာျဖစ္သည္။
                      ပထမတစ္ေယာက္က သတင္းသမားတစ္ေယာက္၊ ခ်င္းမိုင္ကို အလည္လာရင္း  ဆိုင္ကယ္ေမွာက္သည္၊ သတိမရ၊ အေနာက္ကတစ္စီးမွာ သူငယ္ခ်င္းပါလာတဲ့အတြက္ ခ်က္ျခင္း ေဆးရံုပို႔သည္။ ေဆးရံုက အစိုးရေဆးရံု၊ ခ်က္ျခင္း လူနာကို ကုစရာေတြ ရွိတာ လုပ္စရာရွိတာ အားလံုးလုပ္သည္။  သတိေမ့ေနတာကို ကုသမႈေတြ ေပးထားသည္။ အေရးေပၚခန္းကေန အထူးၾကပ္မတ္ေဆာင္( ICU) ထဲထည့္သည္။ ကုန္က်စားရိတ္ ေငြေရးေၾကးေရး ဆရာဝန္ေတြ မေမးႏွင့္၊ သူတို႔က အသက္ကယ္သည့္ အလုပ္သာလုပ္တာျဖစ္သည္။
             ေနာက္မွ လူနာမွတ္ပံုတင္ စာရင္းသြင္းဖို႔ လုပ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမွန္းသိသည္။ ထိုအခါမွ  ကိုယ့္လူမ်ိဴးေတြ နာမည္ေက်ာ္တာ သိခြင့္ရေလေတာ့သည္။ ႀကိဳတင္ေငြ မည္၍မည္မွ် သြင္းထားေပးပါတဲ့၊ ဒါမ်ိဴး အရင္က ထံုးစံမရွိပါတဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာေတြက ေဆးရံုတက္လာ၊ ဆရာဝန္ေတြက ကုသေပး၊ ပိုက္ဆံရွင္းကာနီးက် ဘာမွမေျပာပဲ ဆင္းသြားၾကတယ္၊ မေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္လည္း ေျပာလို႔ရတယ္၊ တစ္လကို ဘယ္ေလာက္ ျပန္ေပးပါမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ မည္သူမည္ဝါက အာမခံထားပါမယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ေငြသြင္းေပးပါမယ္ ေျပာရင္လည္းရပါတယ္၊ ညွိလို႔လည္း ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေျပာမဆို ဆင္းသြားတဲ့ အတြက္  ေရာဂါ အေျခအေန ျပန္ၾကည့္လို႔မရတဲ့ အျပင္ ကုသမႈေတြ အေျခအေန မသိရျပန္လို႔  လူနာအေျခအေန မသိလို႔ စိတ္ပူရတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားဆိုရင္ ႀကိဳတင္ေငြ ေပးသြင္းရပါတယ္လို႔ ဆိုသတဲ့၊
                       ေနာက္တစ္ေယာက္က ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ ဆိုင္ကယ္ေမွာက္ၿပီး ေခါင္းထိ သတိလစ္ကာ အဆိုပါ ေဆးရံုသို႔ေရာက္ေနသည္။ အေထာက္အထားလည္း တစ္ခုမွပါမသြား၊ ဘယ္သူမွလည္း မသိၾက။ သူ႔အိမ္က အဆက္အသြယ္မရတဲ့ အတြက္ လိုက္စံုစမ္းမွ ေဆးရံုေရာက္ေနမွန္းသိသည္။ သိသည့္အခ်ိန္မွာ အထူးၾကပ္မတ္ေဆာင္မွာ လိုအပ္သည့္ ကုသမႈေတြေပးၿပီး ကုထားၿပီ ျဖစ္သည္။
              ယခု ေဆးရံုကေတာ့ အေရးေပၚလူနာ ေရာက္လာသမွ် ခ်က္ျခင္း လိုအပ္တာ ကုသေပးတဲ့အျပင္ ပိုက္ဆံ ဒီေလာက္က်မယ္ တတ္ႏိုင္လား တခါမွ မေမး၊ ကုစရာရွိတာ ကုေပးလိုက္တာပင္၊ အဓိကက လူနာ အသက္ရွင္ဖို႔။ ေလာေလာလတ္လတ္ မၾကာေသးခင္ ရက္ကေလးကပဲ ႀကံုလိုက္ရတာကေန ပိုၿပီး သိလိုက္ရတာ ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔က  အေရးေပၚေဆာင္မွာ  လူနာရွင္းသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ အျပင္ဘက္မွာ ကားတစ္စီး ထိုးရပ္ၿပီး လူသံေတြ စီကနဲ ၾကားလိုက္ရသည္။ ရွိသည့္ လူ ေလးငါးေယာက္က လန္႔ၿပီး ဘာပါလိမ့္ဆိုကာ လည္ျပန္လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။ စာျဖင့္ေရးျပရတာမွ ၾကာေနေသးသည္။ ထိုအခိုက္ကေလးမွာ အေရးးေပၚက ဝန္ထမ္းေတြ ကိုယ့္ဆိုင္ရာ ပစၥည္းေတြ ကိုယ္တြန္းကာ အေရးေပၚခန္းမႀကီးကို ဆြဲဖြင့္ ဝင္သြားၾကေလသည္။ တြန္းလွည္းတြန္းသည့္လူကလည္း ခလုတ္ႏွိပ္လိုက္သည့္အလား ခ်က္ျခင္း  ကားအနီး ေရာက္သြားသည္။ ေဆးရံုကား၊ အေရးေပၚကားႏွင့္လာသည့္ လူနာဆိုက ႀကိဳတင္သတင္းပို႔ထား၍ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ႀကိဳသိၿပီး လိုအပ္တာ ေအးေအးေဆးေဆး ျပင္ဆင္ထားတာ ျဖစ္သည္။  အခုက ဘာမေျပာညာမေျပာ ၿဗုန္းစားႀကီး စီကနဲ ေအာ္ဟစ္ေရာက္လာတာမွာ ေကာင္တာက ဝန္ထမ္းက အေရးေပၚခန္းဖြင့္ တခါထဲေျပာ က်န္သည့္ သူနာျပဳအသီးသီးက အသင့္ရွိသည့္ ေဆးလွည္း၊ ပစၥည္းကရိယာေတြ ယူကာ ဝင္ေျပးၾကသည္။ ဆရာဝန္ကိုလည္း ေျပးေခၚစရာမလို၊ အခန္းထဲက ဆရာဝန္က သူ႔ဘာသာ လိုက္ဝင္သြားသည္။  တြန္းလွည္းေပၚမွာ ပက္လက္ကေလး ပါသြားသူကို ၾကည့္လိုက္တာ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္၊ လိုက္ပို႔သူေတြက ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္က အလုပ္သမား အမ်ိးသမီးေလးေတြႏွင့္ အမ်ိဴးသားေလးေတြ၊ လုပ္ငန္းခြင္ထိခိုက္မႈ၊ ျပဳတ္က်တာ ဆိုေလသည္။ လာပို႔သည့္လူေတြမွာ ရႊံေတြေပတလူးလူး၊ အခန္းတံခါး ပိတ္ၿပီး ကုသေနခ်ိန္မွာ သူတို႔ကို စာရင္းသြင္းသည့္ေနရာ သြားခိုင္းတဲ့ အတြက္ ကဒ္ျပားေတြ ထုတ္ေနတာ လိုက္ၾကည့္မိသည္။ ပန္းေရာင္အလုပ္သမားကဒ္၊ ဝပ္ပါမစ္က အျပာေရာင္၊ ဘုရားဘုရား ျမန္မာျပည္သားမ်ားလား၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေငြရွင္းဖို႔ ေကာင္တာကနာမည္ေခၚေနတဲ့ အတြက္ သြားရွင္းေတာ့ သူတို႔ကို ေမးခ်ိန္မရလိုက္၊
                     အားလံုးၿပီးမွ  ခဏေလး သြားၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုကာ လိုက္ၾကည့္ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့၊ အခန္းထဲမွာေတာ့ ဆရာဝန္နဲ႔ သူနာျပဳေတြ အသက္လုေနၾကတာ ေသခ်ာသည္။ သူဘယ္သူလဲ ဘာလူမ်ိဴးလဲ ေမးခ်ိန္ သိခ်ိန္မရလိုက္၊ ေသခ်ာတာက ဆရာဝန္ေတြ ေဆးဝန္ထမ္းေတြ အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို ကယ္ေနၾကသည္။
                     ယခုလို ဝန္ထမ္းေတြ အမႈထမ္းေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို စိတ္အေျခအေန ထားႏိုင္ၾကတယ္ဆိုတာကို ဆန္းစစ္ေနမိသည္။
                        ထိုင္းႏိုင္ငံမွာက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ကို သင္ယူႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ ဖြင့္ထားသည္။ အလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္က အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာရပ္ ဆီ ကူးေျပာင္းႏိုင္သည္။ အထက္တန္းအထိ ဆက္တက္ၿပီး  ေအာင္ျမင္က တဖန္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတကၠသိုလ္ေတြဆီ သြားတာလည္းရွိသည္။ အျခား အသက္ေမြးေက်ာင္း ဆိုင္ရာပညာနယ္ပယ္ေတြ သင္ၾကားေပးတာ မ်ားစြာလည္းရွိသည္။
" သက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာကို တန္ဖိုးထားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြဟာ အင္မတန္မွ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြပါ။ ကၽြန္မ အၿမဲေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာ ဘယ္လို ပံုစံနဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္လည္း၊ ခံယူႏိုင္မလဲ စဥ္းစားတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆံုး၊ အေတာ္ဆံုးႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ အခုမွ ဖြံ႔ၿဖိဳးစပဲ ရွိေသးတယ္။ အင္မတန္မွ ပညာ ေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ အဆင့္နိမ့္သြားေနၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ျမင့္ျမင့္ႀကီး မႀကံပါနဲ႔လို႔ေျပာတယ္။ ကၽြန္မ ကေတာ့ အဲဒါကို လက္မခံပါဘူး။ အခုရတဲ့ အခြင့္အေရးကို သံုးၿပီးေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္၊ အျမင့္ဆံုး ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ အစကေန ျပန္ၿပီးေတာ့ စေနရတာေၾကာင့္မို႔ လို႔ အေႏွာင္းေသခ်ာေအာင္ အစေကာင္းမွအေႏွာင္းေသခ်ာတယ္ဆိုသလို အေႏွာင္းေသခ်ာေအာင္ ေကာင္း ေကာင္းစဖုိ႔ လိုပါတယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ပညာဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႔အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးႀကီးနဲ႔ လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တကယ္ကိုေအာင္ျမင္တဲ့ႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲဒီနမူနာေတြကို ယူေစခ်င္ပါတယ္ ”

“ကၽြန္မတို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ အားေပး အားေပး၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေန နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာေက်ာင္းေတြကို ဖြင့္ဖြင့္၊ ဘယ္လိုပဲေကာင္းေအာင္ လုပ္လုပ္ ႏုိင္ငံသူသားေတြဟာ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာဆုိတာ ဒုတိယတန္းစားပညာပဲ၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ငါတို႔သား သမီးေတြကို တကၠသိုလ္ဘဲ လႊတ္မယ္။ တကၠသိုလ္အဆင့္မမီမွ အဲဒီသြားေစမယ္၊ အဲဒီစိိတ္ဓါတ္ေတြရွိမယ္ဆိုရင္ တုိးတက္ဖုိ႔ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ အင္မတန္မွ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တုိင္ကေတာ့ အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္းပညာ ကို အင္မတန္မွ ေလးစားတယ္။ တန္ဖိုးထားတယ္။ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ပညာစနစ္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ အားလံုးကေန ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ႀကိဳးပမ္းေပးေစခ်င္ပါတယ္”
 ဇူလိုင္ ၁၅ ရက္မနက္က ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္းဗဟုိဌာန-၂ မွာ က်င္းပတဲ့ နည္းပညာ၊ သက္ေမြးပညာေရးႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဆိုင္ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွာ ႏုိင္ငံ ေတာ္ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားခဲတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို နားေထာင္ရင္းက  အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ဘာလုပ္မယ္၊ ဘာဝါသနာပါတယ္ဆိုတာကို မိမိဖာသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရသည့္အတြက္ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို စိတ္ေအးလက္ေအး ေစတနာပါပါျဖင့္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကတာ ျဖစ္မွာလို႔  လူထုေခါင္းေဆာင္စကားႏွင့္ခ်ိန္ထိုး တြက္ဆၾကည့္မိေလေတာ့သည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment