December 18, 2016

" ဟန္ညီညီခ်ီ"၁၉ရက္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၄၉)


ျမန္မာျပည္မွာ ကုန္ေဈးႏႈန္းေတြ တရိပ္ရပ္တက္တယ္တဲ့ ၊ ထိုင္းမွာလည္း တႏွစ္တႏွစ္ မသိမသာတက္လာလိုက္တာ ဒီႏွစ္က် သိသိသာသာ ေဈးႏႈန္းေတြ ေျပာင္းလာတာ သတိၿပဳမိရသည္အထိ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ေဈးတက္တက္ ေတာ္ရံုမတက္သည့္ ပစၥည္းအမ်ိဴးအစား ေတြမ်ားစြာ ရွိသည္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း၊ အဝတ္အထည္ႏွင့္ ေဆးဝါးျဖစ္သည္။ အၿမဲတန္း လိုလို ႏွစ္စဥ္ တက္ေနတာက အရက္နဲ႔ ေဆးလိပ္ ျဖစ္ၿပီး သူတို႔ အေပၚ အခြန္ႏႈန္းေကာက္တာလည္း မၾကာခဏ တိုးတတ္ေသးသည္။ လံုးဝ မတက္တာက အသင့္စား ေခါက္ဆြဲေျခာက္ ထုတ္ကေလးေတြ ျဖစ္သည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကုန္ေဈးႏႈန္းတက္၍ မေက်မနပ္ ျဖစ္သံ သိပ္မၾကားရတာ ျဖစ္မည္။
ခ်င္းမိုင္ကို ေရာက္စ ထိုင္းမွာ အေနၾကာသည့္ မိတ္ေဆြ တေယာက္က ေျပာသည္။ မာမားေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုတ္ ငါးဘတ္ကေန ေျခာက္ဘတ္ကို ေဈးတက္တာ ျပည္သူေတြ ပူညံပူညံ လုပ္လို႔ ငါးဘတ္နဲ႔ပဲ ေရာင္းေပးရသည္တဲ့၊ ထိုအခ်ိန္တုန္းက ထိုင္းမွာ ရွိမေနတဲ့ အတြက္ ကိုယ္တိုင္ မၾကံုခဲ့ေပမယ့္ အခုလို ထိုင္းမွာေနရတဲ့ (၆)ႏွစ္တာကာလအတြင္း မာမားေခါက္ဆြဲေျခာက္အပါအဝင္ အျခား အသင့္စားေခါက္ဆြဲေျခာက္ေတြ တထုတ္ ငါးဘတ္က ငါးဘတ္ပဲ ၊ ေဈးမတက္တာ သတိထားမိသည္။ တခုေတာ့ ရွိသည္ ၊ တံဆိပ္တူကိုပဲ အေလးခ်ိန္တိုးကာ အထုတ္နဲနဲ ႀကီးၿပီး ရွစ္ဘတ္တန္ အသစ္ထြက္လာသည္။ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တာ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ဆိုသည့္ သေဘာ၊ ထိုင္းလူမ်ိဴး စီးပြားေရးသမားေတြမွာ အမ်ားအားျဖင့္ စားသံုးသူေတြ အဆင္ေျပေျပ ျဖစ္ေအာင္ ေဈးကြက္စစ္တမ္း(ဆာေဗး ) ေကာက္သည့္ အက်င့္ ရွိၾကသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း သြားတိုက္ေဆးဘူးတဘူးကို ငါးဘတ္ ေဈးတင္ေတာ့မည္ဆိုက ဒီတံဆိပ္ကိုပဲ ဘူးအေရာင္ေၿပာင္းလိုက္တာမ်ိဴး၊ ပါဝင္ပစၥည္း တခုခု ေျပာင္းတာမ်ိဴး လုပ္ၿပီး အသစ္ထုတ္လိုက္သည္။ အရင္အေဟာင္းကို တခုဝယ္က တခု အလကား( buy 1 get 1) ျဖင့္ေဈး ခ်လိုက္သည္။ ေဈးေဟာင္းျဖင့္ ေရာင္းသည့္ ပစၥည္း ျပတ္သြားသည္။ သူ႔ပစၥည္း ေဈးတက္တာမဟုတ္၊ ေနာက္အသစ္ထုတ္တာမို႔ ေဈးတမ်ိဴး လို ေျပာင္းလိုက္သည္။ ေဈးတက္တယ္လို႔ စားသံုးသူေတြ မျမင္ရေလေအာင္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သည့္ စီးပြားေရးနည္းဗ်ဴဟာ တမ်ိဴး ျဖစ္မည္။
ေနာက္တမ်ိဴးက ကုန္ပစၥည္းတမ်ိဴးကို အရြယ္စံု ထုတ္ေပးၿပီး ေဈးနည္းနည္းပဲ တတ္ႏိုင္သူက ေသးတာယူ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူနည္း၍ နည္းနညး္ပဲ အသံုးလိုသူက လိုသေလာက္ တန္ရာတန္ေၾကး အနည္းငယ္သာေပးဝယ္လို႔ရေအာင္ ထုတ္လုပ္တာျဖစ္သည္။ အစားအေသာက္၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း အားလံုး လိုလို တံဆိပ္တူ၊ ပစၥည္းအမ်ိဴးအစားတူ ကို ၅ဘတ္တန္ကေန (၂၀) (၃၀) စသျဖင့္ ခြဲေပးထားရာ လူတန္းေစ့ လူတိုင္း မသံုးႏိုင္သည့္ ပစၥည္းမရွိ၊ လူတိုင္း သံုးႏိုင္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ထားတာမွာ စီးပြားေရးတြက္တြက္က လုပ္ငန္းရွင္အဖို႔လည္း တြက္ေျခကိုက္လွပါသည္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပၾကသည့္ စနစ္။
ဒါက ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ ကိုယ့္ျပည္သူေတြအတြက္ ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ႏိုင္လို႔ အားသာတဲ့ အခ်က္တခုပင္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံလို ကိုယ္ပိုင္ ထုတ္ကုန္ မရွိ၊ ရွိေသာ္လည္း မေလာက္င၍ ျပည္ပက ဝယ္ယူတင္သြင္းရသူ အဖို႔ ေဈးမတက္၍ မရ၊ သူတို႔တက္ လိုက္တက္ရသည့္ အျပင္ ေငြလဲလွယ္ႏႈန္းလိုက္ၿပီး တက္သြားတာလည္း ရွိေသးသည္။
ထိုင္းမွာက ဟင္းသီးဟင္းရြက္က ဒီေဈးက ဒီေဈးပင္၊ မတက္၊ ရာသီေပၚ အသီးအႏွံဆိုတာ ခပ္ရွားရွား၊ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ သီးေအာင္၊ ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုနည္းပညာေတြနဲ႔ ထုတ္သည္မသိ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး တမ်ိဴးသာ ရာသီေပၚခ်ိန္မွာသာ ေဈးသက္သာၿပီး သူတံုးခ်ိန္မွာ ေဈးတက္တာ မွတ္မွတ္ရရ သတိထားမိသည္။ သား ငါး အမဲ ဝက္ ၾကက္တို႔က တရွိန္ထိုး မတက္ေပမယ့္ တအိအိတက္ရင္း လြန္ခဲ့သည့္ (၆) ႏွစ္ခန္႔က ငါးခူ တကီလို (၅၀) ဘတ္ကေန (၅၅)ဘတ္၊ (၆၀)၊ ( ၆၅) ဆိုသလို မသိမသာ တက္လာတာမွာ ဒီကေန႔ ငါးခူတကီလို ဘတ္( ၈၀) ျဖစ္ေနၿပီ။ တႏွစ္တႏွစ္ တက္တာ မသိသာေပမယ့္ ယခု ျပန္ၾကည့္မွ ေဈးကြာလာတာ သတိထားမိတာ ျဖစ္သည္။ တက္ၿပီးရင္ ျပန္မက်တာ ကုန္ေဈးႏႈန္းလို႔ ျမန္မာေတြက ဆိုေပမယ့္ ထိုင္းမွာေတာ့ အတက္အက်ေလး ရွိေသးတာ သတိထားမိသည္။
ဒီဇယ္ေဈး၊ ဓါတ္ဆီေဈး ေတြက အတက္အက် ရွိသည္။ ယခုရက္ပိုင္းမွာပင္ ေလာင္စာဆီ ေဈးတက္သည္။ တလီတာကို ေလးဘတ္ခန္႔ ေဈးတက္သည္။ ဆိုင္ေတြမွာ ဒီဂ်စ္တယ္စက္ေတြနဲ႔ ျပထားေတာ့ က်တဲ့အခါ ေဈးႏႈန္းေျပာင္းျပတာ သတိထားမိသည္။ တက္ၿပီး ဆက္တက္သြားတာ သိပ္မေတြ႔ရ၊ က်ခ်ိန္တန္ ျပန္က်ေလသည္။
အခုအခ်ိန္မွာ အက်ခ်င္းတူေနတာက စပါးေဈး ျဖစ္သည္။ ဆန္ေဈးလည္း က်သည္။ ဆန္ေဈးက်တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာလို႔ ဆန္ေဈးေတြ က်သလဲ ေတြးေတာ စဥ္းစားခန္းဝင္တုန္း တိုက္ဆိုင္မႈ တခုက ရယ္စရာ ျဖစ္ရေသးသည္။ ထိုင္းလူမ်ိဴးေတြက ထမင္းစား နည္းသည္။ အျခား သားေရစာ နဲ႔ အစားအေသာက္ေတြ စားၾကတာမ်ားသည္။ သေဘၤာသီးေထာင္း၊ ေကြ႔တီယို၊ အကင္၊ ေကာက္ညွင္း စတာေတြ ထမင္းလြတ္ စားၾကသည္။ ၾကက္ေၾကာ္၊ ပီဇာ၊ ဟန္ဘာဂါလို အသင့္စားေတြလည္း စားၾကသည္။ ထမင္းစားသည့္ပံုစံက ထမင္းနဲနဲ ဟင္းမ်ားမ်ားပံုစံ၊ ထမင္းကို လက္ဘက္ရည္ပန္းကန္လံုး တလံုးစာသာ စားၾကသည္။
ဆီးခ်ိဴ ေရာဂါ ရေနသည့္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကို ေသြးထဲ ဂလူကို႔စ္ပါဝင္မႈ စစ္ၿပီးတိုင္း ဆရာဝန္က ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္ ေလွ်ာ့စားဖို႔ေျပာသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူက ညေနစာ ထမင္း တနပ္ ေလွ်ာ့စားသည္။ ဒါလည္း ေနာင္တိုင္းလိုက္တိုင္း တက္ၿမဲ၊ ဆီးခ်ိဴပညာေပး ေဆာင္းပါး တပုဒ္ေအာက္မွာ ေရးထားသည့္ ေကာမန္႔တခုကိုပင္ သတိရမိေသးသည္။ ဆီးခ်ိဴေဝဒနာသည္ အဖို႔ကေတာ့ ထမင္းေတာင္ အဆိပ္ျဖစ္တယ္တဲ့၊ ဒါနဲ႔ တနပ္ထဲစားတဲ့ မနက္စာကိုပဲ အမ်ားႀကီးမစားပဲ ေလွ်ာ့ဖို႔ စဥ္းစားရျပန္သည္။ ထိုင္းေတြ စားသလို လက္ဘက္ရည္ ပုဂံတလံုးစာသာ စားေတာ့မည္တဲ့၊ ထိုင္းေတြလည္း ထမင္းစားသာနည္းတာ အခ်ိဴႀကိဳက္ၿပီး အခ်ိဴေတြ စားလို႔ ဆီးခ်ိဴေရာဂါ အျဖစ္မ်ားသတဲ့၊ ေျပာမိရင္း ျမန္မာေတြကေတာ့ ထမင္း တေန႔ကို သံုးနပ္ေတာင္ စားလို႔ ကာဘိုဟိုက္ဒရိတ္မ်ားတာရယ္ ဓာတုေဆးဝါးေတြသံုးတဲ့ အစားအစာေတြရယ္ေၾကာင့္ အခု ဆီးခ်ိဴေရာဂါသည္ေတြ မ်ားလာသတဲ့ ေျပာမိၾကသည္။
" ဒါ့ျဖင့္ ထမင္းေတြ ေလွ်ာ့စားေနၾကလို႔ ဆန္ေဈးေတြ က်သလားကြာ" တဲ့ ဟုတ္မ်ားေနမလား၊ လူေတြ ထမင္းေလွ်ာ့စားေနၾကသလားလို႔ ေယာင္ေေတာင္ေပါင္ေတာင္ အေတြးေရာက္လိုက္ေသးသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္(၂) ႏွစ္ခန္႔ကလည္း ထိုင္းမွာ စပါးေဈးေတြက်ေသးသည္။ ထိုအခါ လယ္သမားေတြကို ထိုစဥ္ကအာဏာသိမ္း စစ္ေခါင္းေဆာင္က စပါးေဈးမရက ေဈးေကာင္းရသည့္ ေခြးေလွးယားသီး စိုက္ပါလား ေျပာတာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ အလြန္အမင္း စိတ္ဆိုးၾကသည္လို႔ ၾကားလိုက္ရသည္။ ကုန္ေဈးႏႈန္းပဲ တက္မွာပဲ၊ က်မွာပဲ လို႔ တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္သူက လက္လြတ္စပယ္ ေျပာ၍ မရ၊ အစိုးရမွာ ထိန္းေက်ာင္းရမည့္ တာဝန္ရွိေလသည္။ ဒါေတာင္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဘုရင့္ စီမံကိန္း တခုက ျပည္သူေတြရဲ့ အေျခခံ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးထား၊ စီမံထားတာေတြ မ်ားစြာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ခံသာေနတာပင္။ စိုက္ပ်ိဴးေရးထြက္ကုန္ေတြ၊ ေမြးျမူေရးထြက္ကုန္ေတြ ေပါလွ်ံေနေအာင္ နည္းပညာေတြျဖင့္ စီမံထားသည့္အတြက္ ကုန္ေဈးႏႈန္းဒဏ္ သိပ္မခံစားရေပ။
The Royal Projects ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ က မိမိအရပ္ေဒသမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင့္ ရပ္တည္ ရွာေဖြ စားေသာက္ေနႏိုင္ေရးျဖစ္ပါသတဲ့။
(1. Agriculture 2. Environment 3. Public Health 4. Occupational Promotion 5. Water resources 6. Communications 7. Public Welfare, and 8. Others ) ဆိုသည့္( ၁) လယ္ယာစိုက္ပ်ိဴးေရး၊( ၂) ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိန္းေရး၊( ၃) ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး၊ (၄) အလုပ္အကိုင္ျမွင့္တင္ေရး၊ (၅) ေရအရင္းျမစ္မ်ား၊ (၆) ဆက္သြယ္ေရး၊ (၇) လူမႈဖူလံုေရး၊( ၈) အျခား စတဲ့ က႑ခြဲ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ေဒသစီးပြားေရး ျမွင့္တင္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ ဦးတည္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာလို႔ သိရသည္။ တကယ္ေတာ့ အဆိုပါ လုပ္ငန္းခြဲေတြမွာ ခုခံအားေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ယခုလို အေျခအေနမွာ ပိုၿပီးသိရသည္။ ခုခံအားေကာင္းက တက္လိုက္ က်လိုက္ ႏွိပ္စက္တတ္သည့္ ကုန္ေဈးႏႈန္းဆိုတာကို တြန္းကန္ထားႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
ျပည္ပထြက္ကုန္ေတြကိုသာ အဓိက ဝယ္ယူသံုးစြဲေနရေသးသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ ကုန္ေဈးႏႈန္းတက္သည့္ ဒဏ္ကို ခါးဆီးခံေနရေပအုန္းမည္၊ ဒီဒဏ္ေတြကို ခုခံ တြန္းလွန္ႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္ခံအားေကာင္းေကာင္း ရွိဖို႔ လိုသလို စီးပြားေရးသမားေတြကလည္း စားသံုးသူ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ၿပီး အမ်ားျပည္သူ အဆင္ေျပေအာင္ သမာအာဇီဝက်က် ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား ျခင္းျဖင့္ ဝိုင္းဝန္း ကူညီဖို႔ လိုေလသည္။ ဒါတင္မက အတၱကို ေရွ႔တန္းမတင္ပဲ မိမိအတြက္လည္း အက်ိဴးရွိ၊ အမ်ားအတြက္လည္း အဆင္ေျပမည့္ ေဈးကြက္ေရာင္းနည္းမ်ိဴး ျဖင့္ ျပည္သူအားလံုး အဆင္ေျပေအာင္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ် ၾကမည္ဆိုပါက အေျပာင္းအလဲကာလအတြင္း သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိမည့္ ခုခံအားေလးတခု ျဖစ္လာႏိုင္မွာပါလို႔ ေတြးမိပါသည္။ ကိုယ္သံုးသလို လူတိုင္း သံုးႏိုင္ၾကပါေစ၊ လူတိုင္း လိုအပ္တဲ့ပစၥည္း လူ႔အသံုးအေဆာင္ေတြကို ကိုယ္ႏိုင္သည့္ အတိုင္းအတာျဖင့္ တန္းတူညီမွ် ဝယ္ယူသံုးစြဲႏိုင္ၾကပါေစ ဆိုသည့္ စိတ္ထားေမြးၿပီး ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား သည့္ စနစ္ ေပၚထြန္းပါေစ၊
" အမ်ားကဆင္းရဲေနၿပီး ကိုယ္တေယာက္ထဲ ခ်မ္းသာေနတာ ဂုဏ္ယူစရာ မဟုတ္" လို႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂိုလ္ရဲ့ မွတ္သားစရာ စကားေလးက ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ အမ်ားအက်ိဴး အတြက္ ေရွ႔ရႈေျပာခဲ့တာပဲ မဟုတ္ပါလား။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment