(၁)
ယခု မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ အဖက္ဖက္မွ ခြ်တ္ၿခံဳက်ေနသည္၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ျခင္း မရွိ၊ ပညာေရးစနစ္ ေခတ္ေနာက္က်လွ်က္ ရွိေခ်ၿပီ၊ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္
လိုအပ္ေနေခ်ၿပီဟု ေျပာၾကဆိုၾကသံမ်ား ညံေနပါသည္။
ေျပာင္းလဲမႈလုပ္ရန္ တာဝန္အႀကီးဆံုးႏွင့္ မၾကာခဏေျပာင္းလဲရန္ မသင့္ေတာ္သည့္စနစ္မွာ ပညာေရးစနစ္ပင္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးကို ခ်ိဳးႏွိမ္၊ ပညာတတ္မ်ားကို အေလးမထား ပညာရွင္မ်ားကို အသိအမွတ္မျပဳခဲ့သည့္ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရလက္ေအာက္တြင္ ပညာေရးစနစ္သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္က်ေနသည္ကေတာ့ အေသအခ်ာပင္။ ျမန္မာျပည္၏ နိမ့္က်ေနေသာ ပညာေရးစနစ္အေပၚ ပညာရွင္မ်ား စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္ေနၾကရသည္က ဧကန္မလြဲပင္။
"ပညာေရးစနစ္ဆိုတာ ခဏခဏ ျပင္လို႕ေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ပညာေရးစနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ေျပာင္းတယ္ဆိုတာ လြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ သတိႀကီးစြာနဲ႔ေစ့စပ္ေသခ်ာၿပီး အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာ အႀကံဥာဏ္ေတြ ဖလွယ္ျပဳလုပ္ရမွာပါ။
အစီအစဥ္ဆြဲတဲ့အခါမွာ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အမွားမပါေအာင္ လုပ္ရမွာပါ၊ အမွားပါသြားလွ်င္ တိုင္းျပည္လူငယ္ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ ဆံုး႐ံႈးမႈက တိုင္းတာလို႔ခက္တဲ့ ပမာဏမွာ ရွိပါလိမ့္မယ္" စသျဖင့္ စိုးရိမ္မကင္းစြာ ေရးသားထားသည့္ ဆရာမႀကီး ေဒါက္တာေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ရဲ႕ ပညာေရးေဆာင္းပါးကို ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁) အမွတ္(၅၂) မွာ ဖတ္႐ႈရပါသည္။
စစ္အစိုးရလက္ထက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ျဖစ္ေနခဲ့သည့္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံသစ္ဆီသို႔ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ပညာေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲရင္း စမ္းသပ္ေနေသာ ကာလျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ အစမ္းသပ္ခံမ်ားျဖစ္ခဲ့ရသည္။
သိပၸံႏွင့္ ဝိဇၨာကို ေတာ္ၾကာခြဲလိုက္ ေတာ္ၾကာေပါင္းလိုက္ တြဲေရးခြဲေရးျပႆနာႏွင့္ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနၾကရသည္။ စစ္အစိုးရအုပ္ခ်ုဳပ္ေနစဥ္ကာလအတြင္း သိပၸံဘာသာရပ္ႏွင့္ ဝိဇၨာဘာသာရပ္တို႔သည္ မၾကာခဏ ကြာရွင္းလိုက္ ျပန္ေပါင္းလိုက္ျဖစ္ခဲ့ၾကရေလသည္။
(၂)
ဆရာမတစ္ေယာက္က ေမးဖူးပါသည္၊ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔က ေတာသားလား"တဲ့၊
က်မက "ရန္ကုန္၊ ေက်ာက္တန္းသားပဲ၊ ေက်ာက္တန္းဇာတိပါ ဆိုေတာ.့" ေအာ္... ေက်ာက္တန္းလဲ ေတာေပါ့ တဲ့" "ဘာလို႔လဲ" ဟု က်မကေမးရာ "ေတာသားေတြက အကေတြ၊ ျပဇာတ္ေတြ၊ အတီးအမႈတ္ေတြ အင္မတန္ႀကိဳက္တယ္ေလ" ဟု ျပန္ေျဖရာ က်မတို႔ မွာရယ္ေမာၾကရေပသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ ဘယ္အရပ္ေရာက္ေရာက္ အကအဖြဲ႔ အတီးအမႈတ္အဖြဲ႔မ်ားက ေစာင့္ႀကိဳၾကရသည္။ ထိုစဥ္က တစ္ႏိုင္ငံလံုးအႏွံ႔ ေက်ာင္းမ်ား ဌာနဆိုင္ရာမ်ားကို လွည့္ပတ္သြားေနေလရာ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိလူမ်ား ကပဲကေနၾကသလား ထင္မွတ္ရသည္။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အဆိုအကအေရးအတီးကို မျဖစ္မေန သင္ၾကရေပသည္၊
တိတိက်က်ျပ႒ာန္း ထားျခင္းမ႐ွိေသာ္လည္း၊ ဘက္စံုပညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား အဆို အက အေရး အတီး တစ္ခုတစ္ခုကို သင္ယူၾကရေပသည္၊ က်မ၏သမီးႀကီး ဒုတိယတန္း အေရာက္တြင္ အဆိုပါ ဘက္စံုပညာေရးဂယက္ျဖင့္ စည္းႏွင့္ဝါး ဝယ္ေပးရန္ ပူဆာေလသည္။ စည္းႏွင့္ဝါးသည္ က်မတို႔အတြက္ အလွမ္းေဝးသည့္အရာျဖစ္ေလရာ ႐ုတ္တရက္ ဘယ္မွာဝယ္လို႔ ဝယ္ရမွန္းမသိ၊ ေနာက္မွ ကေလးမိခင္တစ္ေယာက္က ေ႐ႊတိဂံုဘုရားေဆာင္းတန္းက ဝယ္ခဲ့သည္ဆို၍ ဝယ္ေပးလိုက္သည္။
တစ္ခ်ိန္လံုး တခၽြင္ခၽြင္ ကေလာက္ ကေလာက္ လုပ္ေပေတာ့သည္၊ တစ္ရက္တြင္ေတာ့ က်မ၏ေယကၡမ သမီး၏အဘိုး ေန႔လည္ေန႔ခင္း တေရးတေမာ အိပ္ေနစဥ္ ခၽြင္ ကေလာက္ ခၽြင္ကေလာက္ လုပ္ေလရာ အိပ္မရျဖစ္လာဟန္တူသည္၊
"ညည္းတို႔ေက်ာင္းက ဆရာမေတြက ေက်ာင္းမွာ စာမသင္ေတာ့ဘဲ သူေတာင္းစားလုပ္နည္းေတြ သင္ေပးေနတာလား " ဟု ထၿပီး ဘုေတာေလေတာ့သည္။
ထိုစဥ္က အဆို အက အတီးတတ္ေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ား အင္မတန္မ်က္ႏွာပြင့္ၾကေလသည္၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၏ အခ်စ္ေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကေလသည္၊ ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကရေလသည္။ ထိုၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဆုခ်ိတ္သည့္ ကေလးကို္ စာေမးပြဲ အက်မ႐ွိေစရ၊ အေအာင္ေပးရသည္၊ ပညာေရးစနစ္ဘယ္အခ်ိန္က ေျပာင္းလိုက္မွန္းမသိလိုက္ပါ၊ အခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ ဘိုးဘြားမ်ား တတ္ေျမာက္ ၾကသျဖင့္ သူတို႔လည္းပညာအေမြရကာ အ့ံၾသဘနန္း တတ္ေျမာက္ၾကေလသည္။
မည္သည့္အခ်ိန္ကနစ္ျမဳပ္ေနသည္ မသိသည့္ အဆိုအကပညာမ်ား အလွ်ိုဳအလွ်ိဳ ထြက္ေပၚလာၾကေလသည္၊ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ဖက္စြာ အိုးစည္ ဒိုးပတ္ ဝါးလက္ခုပ္ လင္းကြင္းမ်ားကို တီးမႈတ္ျပၾကေလသည္၊ ဆိုင္းမ်ားကို တီးၾကေလသည္။ သူတို႔ ဘိုးဘြားလက္ထက္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲပင္ ဝင္မႏႊဲရေတာ့သည့္ အခ်ိန္မွာမွ ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပြဲႀကီး ေပၚလာေလေသာအခါ ဝင္ႏႊဲၾကေလေတာ့သည္။ သူတို႔သည္ ေဗထိ ဆိုလက္ခ်ိဳးၿပီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း၊ စည္း ဝါးကို ဗိုက္ထဲမွာကတည္းက လိုက္တတ္ေနသည့္အတိုင္း ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နွင့္ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ၾကေလသည္၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသည္ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ ထိုကေလးမ်ားကို နမ္း႐ံႈ႕ႏႈတ္ဆက္ေလေသာအခါ မိဘမ်ားသည္ မိမိတို႔သားသမီးမ်ားကိုလည္း ထိုသို႔ပြဲလယ္တင့္ေစခ်င္သည္ထင့္၊ က်ဴ႐ွင္အျပင္ အဆို အက အတီး သင္တန္းမ်ားသို႔ ပို႔ၾကေလသည္၊
အခ်ိဳ႕မိဘမ်ားဆိုလ်င္ ကေလးကို က်ဴရွင္ထားမည့္အစား အိမ္မွာဆရာမေခၚၿပီး အဆိုသင္ေလသည္၊ ဤနည္းျဖင့္ စာေမးပြဲေအာင္မည့္နည္းလမ္းကို ေ႐ြးၾကေလသည္၊
ရန္ကုန္ၿမိ႕႔မွ နာမည္ေက်ာ္ေက်ာင္း အခ်ိဳ႕မွ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးမ်ားသည္ မိမိေက်ာင္းနာမည္ရရန္ ဆို က ေရး တီး ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ဆုရသည့္ကေလးမ်ားကို သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ေလလံဆြဲၾကေလသည္။ သို႔ျဖင္႔ အညာေက်းလက္ေဒသမွ ကေလးမ်ားသည္ ဆိုျခင္း ကျခင္း တဖက္ကမ္းခတ္ေအာင္တတ္ေျမာက္သျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရေက်ာင္းမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရၾကေလသည္။ ပညာရဲရင့္ပြဲလယ္တင့္ၾကေလၿပီ။
ထိုနာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား တိုင္းခန္းလွည့္လာပါက " ေအာ္....ဒီကေလးက ဒီေက်ာင္းကပါလား" ဟု နာမည္လိုခ်င္ၾက၍ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးစနစ္သည္ အမွန္တကယ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး အေပၚယံ အလွျပရံုသက္သက္ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
(၃)
ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာႏိုင္ငံသစ္ဆီသို႔ ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးမ်ားကလည္း ေက်ာင္းတိုင္း ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ငြားငြားစြင့္စြင့္ တင့္လ်က္႐ွိသည္။ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္ပါက နည္းပညာမ်ား အတတ္ပညာမ်ား အ့့ံမခန္း တိုးတက္လ်က္႐ွိေနေလၿပီ၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္သားမ်ား တီထြင္ထားသည့္ စက္ရုပ္မ်ား၊ အိုင္တီကြန္ယက္မ်ား၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ား မ်ားစြာေပၚထြက္ေနေခ်ၿပီ။
ျမန္မာျပည္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ဝါးလံုးေခါင္းထဲလသာေနၾကေလသည္၊ အိုးစည္တီးရင္း ဒိုးပတ္တီးရင္း လင္းကြင္းတီးရင္း ဘယ္လိုသြားၾကမည္နည္း။ သူမ်ားတိုင္းျပည္ေတြ လကမၻာသို႔ အေခါက္ေခါက္ ေရာက္ေနၾကၿပီ၊ အာကာသထဲသို႔ ျဂိဳလ္တုမ်ားတစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး လႊတ္တင္ေနၾကၿပီ။
လင္းကြင္းတီးရင္း ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံဆီသို႔ ေရာက္႐ွိမည္ဆိုပါက အထက္ဘဝဂ္ ေအာက္အဝိီစိ ေရာက္သည္အထိ ကမၻာေျမသိမ့္သိမ့္တုန္ေအာင္ တီးခပ္လိုက္ခ်င္စမ္းပါဘိေတာ့သည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္
No comments:
Post a Comment