သင္ယူသူႏွင့္ သင္ၾကားသူ ၾကားက ကြာဟခ်က္
အသိပညာ
အတတ္ပညာ သင္ၾကားသူ ေတြကို ဆရာ လို႔ အသိအမွတ္ျပဳ ၾကပါတယ္။ အဲဒီကမွ ေက်ာင္းပညာ
အတန္းပညာ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာေတြကေတာ့ အင္မတန္ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္။ ငယ္႐ြယ္စဥ္
ကေလးဘဝမွာ အေဖအေမ ၿပီးရင္ စာသင္ေပးတဲ့ဆရာဟာ ကိုယ္အေလးစားဆံုးနဲ႔ အားကိုးမိတာ
ဆရာပါ။ အေမ့လက္ထဲကေန လက္တြဲျဖဳတ္ၿပီး သူစိမ္းလက္ထဲကို စိတ္ခ်လက္ခ် ထဲ့ေပးလိုက္တာ
ဆရာေတြထံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမက ဘယ္သူေခၚေခၚ မလိုက္နဲ႔ ၊ ဘယ္သူမွ စိတ္မခ်လို႔
ဘယ္သူစိမ္း လက္မွ မထဲ့ရာက အေမ စိတ္ခ်လက္ခ် ထဲ့လိုက္ၿပီး အဲဒီ သူက အေမ့လိုပဲ
ကိုယ့္ကို ဆံုးမသြန္သင္ယံုမက စာေတြ ကဗ်ာေတြပါ သင္ေပးတဲ့အခါ အားကိုးတၾကီး
ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာကား၊ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဖ လို႔ဆိုၾကတာပါ။ ဆရာေတြရဲ့
ေက်းဇူးကေတာ့ ေျပာလို႔ကုန္ႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ယေန႔ ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီ ဆရာေတြအေပၚမွာ
အထင္မွား အျမင္မွားတာလား၊ အထင္လြဲ အျမင္လြဲတာ ေတြလား မသိပါဘူး၊ ေျပာၾကဆိုၾက တာေတြ
နားမဆ့ံေအာင္ ၾကားရတဲ့ အခါ အ့့ံဩ မိပါတယ္။ လူတိုင္းမဟုတ္သလို၊ ဆရာတိုင္းေတာ့
မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာေတာ့ စကားပလႅင္ခံပါရေစ။ ကံေကာင္းေထာက္မတယ္ ေျပာရမလား မသိပါဘူး၊
သူငယ္တန္းကေန ဘြဲ႔ရသည္အထိ သူ႔ဆီ က်ဴ႐ွင္လာတက္ဘို႔ ေခၚတဲ့ ဆရာမ်ိဳးမေတြ႔ဘူးသလို၊
ဆရာ၊ဆရာမ သင္တာ နားမလည္ဘူး၊ စာသင္မေကာင္းတဲ့ ဆရာ၊ အသင္အျပ မေကာင္းတဲ့ဆရာ ဆိုတာေတြ
က်မ ပညာသင္ယူခဲ့တဲ့ သက္တမ္း (၁၇) ႏွစ္အတြင္း မွာ တခါမွေတာင္ မေတြ႔ဘူးပါဘူး။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ မွာလည္း
ေက်ာင္းသားေတြကို အေခ်ာင္ခိုၿပီး သင္လိုက္မဟဲ့ ဆိုတဲ့ ဆရာ/ဆရာမ မ်ိဳး
မေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့႐ွိပါတယ္။ သူ႐ွင္းျပတာကို ေက်ာင္းသားေတြ နားမလည္တာနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ဓါတ္က်တတ္တဲ့ ဆရာ/ဆရာမ တစ္ခ်ိဳ႕႐ွိသလို၊ ဘယ္ေလာက္႐ွင္းျပ ႐ွင္းျပ
ဘယ္လိုမွ သေဘာမေပါက္တဲ့ အင္မတန္ နားေဝးတဲ့ ကေလးမ်ိဳး ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ဘူးပါတယ္။
အဲဒီမွာ သင္ယူတဲ့သူနဲ႔ သင္ၾကားသူၾကားက ျပႆနာ စတာပါပဲ။
သင္ၾကားသူ ဆိုတဲ့ ဆရာေတြ ဘက္ကၾကည့္ရင္၊ ေက်ာင္းဆရာ ဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္
ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာတာလဲ၊ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ရဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေတြ
ျပည့္ဝစြာနဲ႔ ျဖစ္လာတာလား၊ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္မ႐ွိလို႔
ရတဲ့ အလုပ္ဝင္လုပ္ရာက ျဖစ္လာတာ။ ဒိထက္ တက္လမ္း႐ွိတဲ့ အလုပ္ရရင္ ေျပာင္းဖို႔ ေခတၱ
ယာယီ ဝင္လုပ္တာ၊ အဲဒီလိုဝင္လုပ္ရာက ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာပဲ ဆရာဘဝ မွာေသာင္တင္
ေနတာ။ အဲ..အဲဒီလို ဆရာ/ဆရာမ မ်ိဳးေတြ ႐ွိသလို၊ ေက်ာင္းဆရာမွ မလုပ္ရရင္ ဘယ္အလုပ္မွ
မလုပ္လို၊ ပညာသင္ေပးရင္း ဘဝကို ေက်ာင္းဆရာဘဝ မွာပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး
ၿမႈပ္ႏွံထားလိုတဲ့ ဆရာ/ဆရာမ မ်ိဳးေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္လိုသူတိုင္း
ဆရာျဖစ္လာတာ မဟုတ္သလို၊ ဆရာျဖစ္လာသူတိုင္း ေက်ာင္းဆရာ လုပ္လိုသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါဘူး။
ဒီအေျခအေနေတြကို က်မတို႔ငယ္စဥ္က မၾကားခဲ့ရပါဘူး။ ဒီအေျခအေနေတြ ျဖစ္ရတာဟာ ေခတ္ကာလ
ေခတ္စနစ္ေၾကာင့္ပါလို႔ ဆိုရင္ မွားႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ က်မ မူလတန္းျပဆရာမ
စတင္ေလွ်ာက္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ ကေလးပါ။ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ႐ွစ္ေလးလံုး
အေရးေတာ္ပံုႀကီးျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ၁၉၈၉ မွာ
အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြကို ျပန္ဖြင့္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေတြကေတာ့ မဖြင့္ေသးပါဘူး။
အေရးအခင္းကာလမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ဘက္ကရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ဆရာ/ဆရာမ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အလုပ္ျပဳတ္ကုန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အတူ ေတာတြင္းေရာက္ၾကပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဆရာ/ဆရာမ ေတာ္ေတာ္ လစ္လပ္ပါတယ္။ အေရးအခင္း အၿပီး အလုပ္အကိုင္႐ွားပါး
ေနခ်ိန္မွာ ပထမဆံုး ဝန္ထမ္းေခၚတာ ေက်ာင္းဆရာ ရာထူးပါ။ ဘြဲ႔ရ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္
ပုပု႐ြ႐ြ အကုန္လာေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ဘာလို႔ ဒီလို ေလွ်ာက္ၾက သလဲ ဆိုေတာ့
အသက္ကန္႔သတ္ခ်က္က အသက္(၄၀) အထိ ေပးထားလို႔ပါ။ အရင့္အရင္က မူလတန္းျပဆရာမ ေခၚရင္
အသက္ကန္႔သတ္ခ်က္က (၂၅)ႏွစ္ပါ။ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲဆိုတာ နားစြင့္ေတာ့မွ ျဖစ္ပံုကို
သိရပါတယ္။ မဆလ ေခၚ ျမန္မာ့ဆို႐ွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီက ႐ွစ္ေလးလံုးကာလမွာ
နိ႒ိတံသြားပါတယ္။ လမ္းစဥ္ပါတီ ရံုးက ဝန္ထမ္းေတြ အကုန္ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔ကို အလုပ္ျပန္ေပးဘို႔ အတြက္ ေခၚတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီသတင္းၾကားတဲ့ တခ်ိဳ႕ေတြက
တို႔ေတာ့ ရဖို႔မျမင္ဆိုၿပီး ေလွ်ာက္လႊာျပန္႐ုပ္တဲ့သူ ႐ွိသလို ေရးေျဖ
မေျဖေတာ့တာေတြေတာင္ ႐ွိပါတယ္။ က်မကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ လုပ္ခ်င္သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဒီတစ္ခါ မေအာင္လည္း ေနာက္ထပ္ေျဖ၊ မရမခ်င္း ေျဖၿပီး ဆရာမျဖစ္တဲ့ အထိ ေျဖဘို႔
စိတ္ကူး႐ွိတာမို႔ အေတြ႔အႀကံဳရလည္း ရဆိုၿပီး ဝင္ေျဖလိုက္ပါတယ္။ တကယ္လည္း
ပါတီျပဳတ္(ထိုစဥ္ကအေခၚအေဝၚ) ေတြ အမ်ားသားပင္၊ သူတို႔ ၾကည့္ရတာလည္း ယံုၾကည္မႈ
အျပည့္႐ွိတဲ့ ပံုစံပါပဲ။ သူတို႔ပဲ ရမွာဆိုတဲ့ ပံုစံပါ။ ေရးေျဖမွာ
ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြ အားလံုး မမွတ္မိေပမယ့္ မေမ့ႏိုင္ျဖစ္ရတဲ့ ေမးခြန္းေလး႐ွိပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ ဆရာက်င့္ဝတ္ ဘယ္ႏွစ္ပါး႐ွိသလဲ။ ေဖာ္ျပပါတဲ့။ ေမးခြန္းက ႐ိုး႐ိုးေလးပါပဲ။
မေမ့ႏိုင္တာက စာေမးပြဲ ေျဖအၿပီး ျပန္အထြက္မွာပါ။
“ ဆရာ့က်င့္ဝတ္
ငါးပါး႐ွိမွန္း သိတယ္။ တခုခ်င္း မသိလို႔ မေျဖခဲ့ဘူး” ဆိုတဲ့ အသံေတြ ထြက္လာပါတယ္။
တစ္ေယာက္ကေတာ့ က်မကို လက္ညွိုဳးထိုးၿပီး “ အဲဒီ ညီမေလး ေျဖတာေတြ႔လို႔ ျပပါဆိုတာ
မျပဘူးတဲ့”
က်မလည္း “
ေက်ာင္းဆရာမ လုပ္မယ့္သူက ဆရာ့ဝတ္ေတာင္မသိဘဲ လုပ္ခ်င္လား၊ ဒါ့ေၾကာင့္ မေျပာတာလို႔ “
ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ ပါတီျပဳတ္ေတြ အမ်ားအျပား ဆရာ/ဆရာမ ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
က်မလည္း ဒီတစ္ႀကိမ္ေျဖၿပီး ဆရာမ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်မတို႔ ဘာသင္တန္းမွ မတက္ရပါပဲ
တာဝန္က်တဲ့ ေက်ာင္းမွာ တာဝန္ေပးတဲ့ အတန္းကို သင္ၾကရပါတယ္။ ယခုလက္႐ွိက အဲဒီ ၈၈
ေနာက္ပိုင္း ဆရာေလာကထဲ ေရာက္လာတဲ့ သူေတြမ်ားတာကို ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ကေလးဗဟိုျပဳတာေတြ၊
ဆရာဗဟိုျပဳတာေတြ ဘာမွမသိပါဘူး၊ ကိုယ့္တုန္းက ဆရာေတြ ဘယ္လိုသင္သလဲ၊ အဲဒီလို
ပံုစံနဲ႔ပဲ သင္ၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္း တျဖည္းျဖည္း ကိုယ့္ဘာသာ ေလ့လာမွတ္သား၊
စာသင္ေကာင္းတဲ့ ဆရာေတြရဲ့ သင္ၾကားမႈ ပံုစံကို ေလ့လာမွတ္သားၿပီး သင္ၾကရတာပါ။
စာသင္ခန္းထဲ ဝင္လာရင္ စာအုပ္ လံုးဝ မကိုင္ပဲ ေျမျဖဴေလး လက္ကကိုင္ၿပီး သင္တဲ့
ဆရာကို အားက်လြန္းလို႔ ကိုယ္လဲ ဆရာျဖစ္ေရာ အဲဒီလို ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ယူၿပီး
လုပ္ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒါမ်ိဳးက ပြဲမဝင္ခင္ အျပင္က က်င္းပဆိုသလို အေတြ႔အၾကံဳရယ္၊
အေလ့အက်င့္ရယ္ အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္။ ေနာက္စာသင္နည္း ဆိုတာ သင္တန္းဘယ္ေလာက္ တက္တက္
လက္ေတြ႔ ႀကံဳရတာက ပိုထိေရာက္တာလည္း ႐ွိပါတယ္။ က်မ ရွစ္တန္း အေရာက္မွာ မေမ့ႏိုင္တဲ့
ဆရာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆံုရပါတယ္။ က်မက ပထဝီဘာသာရပ္ကို လံုးဝ စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ ဘယ္လိုမွ
မွတ္လို႔ နားမလည္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ နားမလည္ပဲ အေသက်က္တာ ပင္ပန္းလွပါတယ္။ နားမလည္ပဲ
အလြတ္က်က္လို႔လား မသိပါဘူး၊ စာေမးပြဲေျဖရင္ ေမ့ကုန္ပါတယ္။ အစေမ့ရင္ ဘာမွ
မရေတာ့ပါဘူး။ ေျမပံုလဲ မဆြဲပါဘူး၊ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။ တျခားဘာသာေတြ အမွတ္(၈၀)၊ (၉၀)
ရၿပီး ပထဝီဆိုရင္ (၆၀) တခါမွမေက်ာ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ အမွတ္စာရင္း ေျပာလို႔ အမွတ္ေတြေပါင္းထားရင္
က်မအမွတ္က အဆင့္(၁)ပါ။ ပထဝီ အမွတ္ထြက္လာၿပီဆို အားလံုးနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းကေန ထခါထဲ
ေစာက္ထိုးက်သြားေတာ့တာပါပဲ။ သူမ်ားနဲ႔ (၁၅) (၂၀) က အဲဒီမွာ ကြာေတာ့တာကိုး။
႐ွစ္တန္းေရာက္တဲ့ ႏွစ္မွာ ဒီဆရာမနဲ႔ ဆံုရတာက ဆရာမ သင္ေပးတဲ့ ပံုစံေၾကာင့္ ပထဝီကို
စိတ္ပါဝင္စား လာၿပီး ေကာင္းေကာင္းလည္း နားလည္လာပါေတာ့တယ္။
မွတ္လည္းမွတ္လာႏိုင္ပါတယ္။ အမွတ္ေတြလည္း တက္လာၿပီး ပထဝီဘာသာရပ္
ကိုစိတ္ဝင္စားလာပါတယ္။ ဆရာမက အတန္းထဲဝင္ရင္ ဘာစာအုပ္မွ မကိုင္ပါဘူး။ အဲဒီ ေခတ္္က
ဆရာက မွတ္စု ေခၚေပးရတာကိုေတာင္ မွတ္စု မေခၚပါဘူး။ သူ႐ွင္းျပၿပီးရင္
ဖတ္စာအုပ္ထုတ္ေစကာ ဘယ္ကေန ဘယ္အထိ ဝိုက္ကြင္းခတ္၊ အဲဒီ အပိုဒ္ေက်ာ္ ဒီလိုေျပာၿပီး
အဲဒါျပန္ဖတ္။ မွတ္စု မွတ္ခ်င္ရင္ တေခါက္ဖတ္ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ အိမ္မွာေရး၊
ဒီလိုသင္တာပါ။ ေျမပံုဆိုတာ လွဘို႔မလို၊ မွန္ရင္ရဘီ ဆိုလို႔ က်မနဲ႔
အံကိုက္ပါပဲ။ ေက်ာက္စိမ္းထြက္တဲ့ၿမိဳ႕၊ ခဲမျဖဴ၊ ေရနံ စသျဖင့္ ထြက္တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို
အေသအလဲ က်က္ရာက ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာထြက္ရတာ၊ ဒါေတြက ဘယ္လိုအရပ္ေဒသမွာမွ
ျဖစ္ထြန္းႏိုင္တာ သိလာေတာ့ အထူးတလည္ က်က္စရာမလိုပဲ မွတ္ရလြယ္သြားလိုက္တာ
အခုထိေတာင္ မေမ့ေတာ့ပါဘူး။ ဆရာမက စာသင္ခ်ိန္ အျပည့္ စာခ်ည္းသင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆံုးမစရာေတြ အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုလဲ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္က ေယာက်ၤားေလး၊
မိန္းကေလး ပုဆိုး ထမီဝတ္ရင္ ေအာက္မွာ ၾကမ္းတိုက္ၿပီး တရြတ္ဆြဲပါတယ္။
ဆရာမတူေလးေတြလည္း အဲလို တရြတ္ဆြဲၿပီး ဝတ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ တရြတ္ဆြဲ ဝတ္ေတာ့
ေအာက္နားေတြ ဂ်ီးေပလို႔ အေမ၊ႀကီးေတာ္ေတြက ေလွ်ာ္တဲ့ အခါ ပင္ပန္းပံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ
႐ွင္းျပတာ မဝတ္ေတာ့ေၾကာင္း ရီစရာေတြနဲ႔ ေျပာျပပါတယ္။ ဆရာမ မဆူပါပဲ အတန္းထဲက
တရြတ္ဆြဲေတြ ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္။ စာသင္ရင္း ေက်ာင္းသားေတြ ညီးေငြ႔တာ ကိုလည္း သိပါတယ္၊
အဲလိုသိရင္ ကေလးတို႔ ဒီအခန္းကေတာ့ အဲဒီလိုပဲ ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္၊ ခဏ သီးခံ
နားေထာင္လိုက္လို႔ ေျပာတဲ့အခါ ေျပာ နားလိုက္ရင္ေကာင္းမယ္ဆိုပီး နားခ်င္
နားေပးပါတယ္။ အတုယူစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ စာသင္ေပးတဲ့ ဆရာဆိုတာ တတ္ေအာင္သင္ၾကတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ သင္ၾကားရာမွာ ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာ သာမက အေျခအေန အခ်ိန္အခါ လိုက္ၿပီး
သင္ၾကားနည္း စနစ္ လဲလိုပါတယ္။ စာအုပ္ထဲက စနစ္ကို တသမတ္ထဲ က်င့္လို႔လည္း
မျဖစ္ပါဘူး။
“
ငါဆရာပဲ၊ငါေျပာတာနားေထာင္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒါၿပီးမွ ျဖစ္မွာ ၊ နားလည္ မလည္
ၿပီးေအာင္သင္မယ္ ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းသား စိတ္ဝင္စားလား၊ စိတ္မဝင္စားလား၊ မသိ၊
သင္ေနခဲ့ပါက သင္ယူသူ ေက်ာင္းသားနဲ႔ အံမကိုက္ေတာ့ပါဘူး။
အခ်ိဳ႕ဆရာ/ဆရာမမ်ားကေတာ့
စာသင္ရင္ ဖတ္စာအုပ္ကို မ်က္ႏွာမွ မခြာ၊ အတန္းကိုလည္း မၾကည့္ပဲ သင္ၾကပါတယ္။
ထိုဆရာမ်ိဳးႏွင့္ ႀကံုရပါက ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕က တိုးတိုး တိုးတိုး ႀကိတ္ၿပီး
စကားေျပာသူကေျပာ၊ မုန္႔ခိုးစားသူက စား လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ စာထဲ စိတ္မေရာက္ၾကေတာ့ေပ။
ဗရုတ္က်ေသာ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ဆိုပါက စာ`ရြက္ကို လိုက္လွန္သေယာင္လုပ္ၿပီး
စာမ်က္ႏွာဂဏန္းမ်ားကို စာရြက္လွန္ေၾကး ေဆာ့ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆရာ/ ဆရာမ ကေတာ့
ေက်ာက္သင္ပုန္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ အတန္းကို ေက်ာခိုင္းၿပီး တတြတ္တြတ္
ရြတ္ပါတယ္။ ခပ္ဆိုးဆိုး ေက်ာင္းသား မ်ားကေတာ့ အတန္းေနာက္မွာ လက္ေဝွ႔ပင္
ထိုးေနၾကပါေတာ့တယ္။။ဆရာခ်င္း အတူတူပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သင္နည္း အဖံုဖံုျဖင့္
သင္ၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ဟိုး အရင္က ဆရာမမ်ား ကဲ့သို႔ စနစ္တက်
သင္တန္းတက္ေရာက္ၿပီး ပညာေရး ေလာကသို႔ ေရာက္ရွိလာသူမ်ား နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ပင္။
ေခတ္စနစ္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္အတူ ပညာေရးစနစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ
ဆရာအရင္းအျမစ္မ်ားကလည္း နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ထြက္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ပင္။
ဆရာ/ဆရာမ လုပ္သက္ (၁၀) ႏွစ္ခန္႔ အေရာက္မွာမွ
စနစ္တစ္မ်ိဳး ေျပာင္းၿပီး ဘာသာရပ္အလိုက္ မြမ္းမံ သင္တန္းမ်ား တက္ၾကရျပန္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္
သင္နည္းကား ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနၿပီ ျဖစ္၍ ဘာသင္တန္း ထပ္တက္တက္ ကိုယ္သင္ေနသည့္ ပံုစံ
အတိုင္းပင္ ဆက္လက္ သင္ၾကားၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ငယ္စဥ္ ကေလးဘဝက ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည့္
ဆရာ/ဆရာမမ်ားကေတာ့ ဆရာျဖစ္သင္တန္း ေအာင္ၿပီးမွ ဆရာျဖစ္လာသူ ေတြခ်ည္းပင္။
ပညာေရးတကၠသိုလ္၊ ဆရာအတတ္သင္ေက်ာင္း( ရန္ကင္း၊ သကႍန္းကၽြန္း) ( ထိုစဥ္က အေခၚ)၊
မ်ားမွ သင္တန္းဆင္းၿပီး၊ တာဝန္က်ရာ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိ လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
သင္တန္း မဆင္းမီ တန္းျပဆင္းတဲ့ အေနနဲ႔ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ လုပ္အားေပးရပါေသးတယ္။
အဲဒီ တန္းျပဆင္းရင္း သင္ၾကားပံုကိုလည္း စာေမးပြဲ အမွတ္ယူပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္
ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာအတတ္သင္ေကာလိပ္ ေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ၿပီး ဆရာမ်ား
ေမြးထုတ္လ်က္ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အတြက္ ေနာင္ႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာ စနစ္တက်
သင္ၾကားနည္းစနစ္ေတြနဲ႔ ပညာေရးၿမွင့္တင္ လာႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့
စနစ္တက်၊ နည္းစနစ္မွနမွန္နဲ႔ ေက်ာင္းသား နားလည္ လက္ခံေအာင္ သင္ၾကားေပးႏိုင္တဲ့
ဆရာအရင္းအျမစ္ပါပဲ။
သင္ယူသူ ေက်ာင္းသားဆိုတာကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိတာပါပဲ။သင္ယူသူ ေက်ာင္းသားဆိုတာ
မ်ားေသာအားျဖင့္ ဥာဏ္ရည္က အတူတူပါပဲ၊ မွတ္ဥာဏ္အားနည္းတဲ့ ကေလးက ဝီရိယပိုစိုက္ရင္
သင္ယူရတာ အခက္အခဲ မ႐ွိလွပါဘူး။ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္
ထိန္းခ်ဳပ္မႈ အေပၚ မူတည္ၿပီး ပညာကို သင္ယူၾကရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က စာက်က္လို႔ ေျပာမွ
စာကို က်က္သလို၊ တခ်ိဳ႕က သူ႔အသိစိတ္နဲ႔သူ ေျပာစရာမလိုပဲ က်က္မွတ္ တတ္ပါတယ္။ အဓိက
ကေတာ့ သင္ၾကားသူဆရာရဲ့ ဦးေဆာင္မႈ ေအာက္မွာ ကေလးေတြက စနစ္တက် သင္ယူၾကရတာပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘရဲ့ ပ့့ံပိုးမႈကေတာ့ အနည္းငယ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ကေလး အိမ္စာ
မွန္မွန္ လုပ္မလုပ္ ၊ အခ်ိန္မွန္ ေက်ာင္းတက္မတက္၊ အခ်ိန္မွန္ စာက်က္ဖို႔ ဆိုတာေတြက
မိဘေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိဘဆရာပူးေပါင္း ကေလးပညာေကာင္းလို႔
ဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ မိဘတခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ မိဘဆရာ ပူးေပါင္းပံုက
မွားယြင္းေနျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ မွားယြင္းမႈဟာ ကေလးအေပၚမွာ သြားၿပီး သက္ေရာက္ပါတယ္။
ေက်ာင္းမွာသင္တာ နားမလည္ရင္ သူ႔က်ဴရွင္ဆီ သြားတက္ခိုင္းတာမ်ိဳး၊
အတန္းပိုင္ဆရာထံမွာ က်ဴရွင္တက္မွ စာေမးပြဲ ေအာင္မယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳးဟာ ကေလးေတြကို
သင္ယူလိုမႈ ေလ်ာ့က်ေေစပါတယ္။ ဆရာစာသင္တာကို တခ်ိန္ထဲ တၿပိဳင္ထဲ နားေထာင္တာခ်င္း
အတူတူ အခ်ိဳ႕ကေလးက ဒက္ကနဲ သေဘာေပါက္ၿပီး၊ အခ်ိဳ႕က အေခါက္ေခါက္အခါခါမွ
သေဘာေပါက္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာ/ဆရာမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စာသင္ရင္ ႏွစ္ေခါက္ကေတာ့
အနည္းဆံုး ရွင္းျပ ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။
ဆရာ/ဆရာမေတြရဲ့ အျပဳအမူ အေနအထိုင္ကလည္း
စာသင္ရာမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ စြဲေဆာင္ေစတတ္ပါတယ္။ ဆရာ/ဆရာမ အတန္းဝင္လာမွာကို
ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စား ေစႏိုင္တဲ့ အထိ စြမ္းရည္ရွိပါတယ္။ သင္မယ့္ဆရာက ပ်င္းပ်င္းရိရိ
အမူအယာ ရွိေနရင္ သင္ယူတဲ့ ကေလးေတြကလည္း လိုက္ၿပီး ပ်င္းတတ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားဆိုတာက ဆရာမ စာသင္ဖို႔ အတန္းထဲဝင္လာရင္ ဆံထံုး ထံုးတာ ၊
ပန္းပန္တာက အစ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ အရာရာကို အတုျမင္ အတတ္သင္ၾကမယ့္ အရြယ္ကိုး၊
သဇင္ပန္း မေပၚတဲ့ရာသီမွာ သဇင္ပန္း ပန္လာရင္လည္း စိတ္ဝင္စားတာပါပဲ။ ဆံထံုးကို
တေန႔တမ်ိဳး ပံုစံေျပာင္းၿပီး ထံုးတတ္တဲ့ ဆရာမဆိုရင္ ေန႔တိုင္း သူ႔ဆံထံုးကို
ေစာင့္ၾကည့္ၾကတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာမ စာသင္တာကို စိတ္မဝင္စားခင္ ဆရာမ
အတန္းဝင္လာမွာကို စိတ္ဝင္စားေစတာကလည္း အဲဒီဘာသာရပ္ သင္ၾကားမယ့္အခ်ိန္ကို သင္ယူဖို႔
စိတ္ပါဝင္စားစြာ ေစာင့္ေနမိျခင္းတမ်ိဳးပါပဲ။ က်မ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူ ဘဝက ၾကံဳခဲ့ရတဲ့
ဆရာမတစ္ေယာက္ ဆိုရင္ သူေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲကေန ေက်ာင္းရွိရာ ၿမိဳ႕သစ္( ထိုစဥ္က)
ကို ေန႔စဥ္ ဘတ္စ္ကားနဲ႔ လာရပါတယ္။ အတန္းထဲ ေရာက္ရင္ ကားစီးရင္းၾကံဳရတဲ့
အျဖစ္အပ်က္ေတြကို တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး မရိုးႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ ဆရာမက ဘာကိုပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မညစ္တတ္ပဲ အရာရာကို ခြင့္လႊတ္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ေလ့ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
ေတာ္ရံုတန္ရံု ကိစၥကို ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္
ဘတ္စ္ကားစီးရင္း ၾကံဳရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို က်မတို႔ အားလံုး နားေထာင္ၿပီး သေဘာက်
ၾကပါတယ္။ တခါတေလ ဆရာမက အမူအယာပါလြန္းရင္ က်မတို႔ကေလးေတြ အူတက္မတတ္ ရယ္ရတာ
မွတ္မိပါေသးတယ္။ အဲဒီလို ဆယ္မိနစ္ေလာက္ ေျပာဆိုၿပီး “ ကဲ စာစသင္ၾကရေအာင္” လို႔
ေျပာၿပီး သင္ခန္းစာကို သင္တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မတို႔ စိတ္ေတြဟာ ေပါ့ပါးၿပီး
စာသင္တာနားေထာင္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီး တက္ႀကြ ေနၾကပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်မတို႔
ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြက ဆရာမ အတန္းဝင္လာမယ့္ အခ်ိန္ကို ေမွ်ာ္မိၾကပါတယ္။ ကေလးေတြ
ျဖစ္ေလ့ရွိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးစိတ္ပညာတို႔၊ သင္ယူမႈ သင္ၾကားမႈ အေျခခံတို႔၊ သင္ၾကားမႈ
အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းတို႔ ဆိုတာေတြဟာ အေရးပါတာပါ။ သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းဆိုတာက
ကိုင္တြယ္လို႔ရၿပီး ျမင္ေတြ႔ရတဲ့ အရာသာမဟုတ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္က အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္း
ပါဝင္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ၾကားသူ ဆရာ/ဆရာမေတြနဲ႔ သင္ယူသူ
ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြ အၾကားမွာ ကြာဟခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား ရွိေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
အဓိက ကေတာ့ စနစ္မူမွန္ၿပီး နားလည္မႈပံုစံ ထပ္တူက်ေနဖို႔သာ လိုအပ္ပါတယ္။ ကြာဟခ်က္
က်ဥ္းေျမာင္းေလ အနာဂတ္ပညာေရး ပံုေဖာ္မႈေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔ လမ္းစ က်ယ္ျပန္႔
လာေလသာျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment