" အသက္ရႈရတဲ့ အရသာ"
ထားသည့္ ေရဆိုးေျမာင္းေတြ
ေရစီးေရလာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း စီးဝင္စရာ ေနရာေတြ
ရွိေနေသးသည္။ လမ္းခရီး ဘယ္ေလာက္ပင္ၾကပ္ပါေစ၊ ကားလမ္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပင္
ပိတ္ပါေစ၊ ေရဆိုးေျမာင္းထဲက ခရီးမႏွင္ရေသးတာ ဟုတ္ေနေသးသည္။
မြန္းက်ပ္ေနေပမယ့္ ထြက္ေပါက္ရွိေနေသးသည္လို႔ ေတြးမိရင္း အသက္ရႈၾကပ္ခဲ့ရသည့္
ေရဆိုးေျမာင္းခရီး အေတြ႔အႀကံုကေန ၿမို႔ရန္ကုန္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ
ရွိေနေသးပါလားလို႔ ေတြးေနမိေလေတာ့သည္၊
ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔လည္မွာရွိတဲ့ ေရဆိုးေျမာင္းထဲ boat ေလွ (စက္တပ္ေမာ္ေတာ္)
စီးေနရင္းက တေလာဆီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ စမ္းေခ်ာင္း ေအာင္ခ်မ္းသာထဲက
ေရဆိုးေျမာင္းကို ကာရံထားတဲ့ အတားအဆီးနံရံေတြ ၿပိဳက်ၿပီး ေျပာၾကဆိုၾကတာ
သတိရကာ ဒီမွာေလာက္ အက်ယ္ရွိလည္း အေကာင္းသား၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြ
ေျဖရွင္းလို႔ ရတယ္လို႔ ရယ္စရာ ေျပာမိသည္။ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔လည္က အဆိုပါ
ေရဆိုးေျမာင္းထဲ သြားလာေနၾကတဲ့ ေမာ္ေတာ္ေလးေတြမွာ အသြားအျပန္ ဥဒဟို
မ်ားျပားလွသည္။ ၅မိနစ္ တစ္စင္း ဆိုသလို ထြက္ေနရာ ခရီးသည္ေတြ အဖို႔
အဆင္ေျပလွသည္လို႔ေတာ့ ဆိုရမည္၊ သို႔ေသာ္ ဒီေရဆိုး ေရပုပ္ေတြထဲ နိစၥဒူဝ
အသြားအျပန္ သြားမယ္ဆို သြားႏိုင္ပါ့မလား လုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ျပန္ေမးၾကည့္မိတဲ့အခါ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္စီးဖို႔ေတာင္ တြန္႔ဆုတ္မိပါတယ္လို႔
အေျဖရသည္။ ဘန္ေကာက္ ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားေတြကို ခ်ီးႀကဴးမိရသည္။
ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔မွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တာ အလြန္နာမည္ႀကီးလွသည္။
လူေနထူထပ္ျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသံုးျပဳသူ မ်ားျပားလာျခင္းႏွင့္ အလုပ္အကိုင္၊
ခရီးသြားလာရာ အခ်က္အျခာ က်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားလာတာ မ်ားျပားရာ
ေန႔စဥ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ခရီးစဥ္ေတြ မ်ားသည္။ ေလဆိပ္အနီး
အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးကေန ကားေပၚမွာ လိုက္ပါလာရင္း မ်က္ေစ့ေရွ႔က
ေကာင္းကင္ျမင္ကြင္းမွာ ေလယာဥ္ႏွစ္စင္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ၾကေတာ့မလား
ထင္မွတ္မွားသည္အထိ ေကာင္းကင္ယံမွာ နီးနီးကပ္ကပ္ ပ်ံသြားတာၾကည့္ၿပီး
မိုးေပၚမွာ ေလယာဥ္ေတြလည္း ၾကပ္ကုန္ၿပီလား ေတြးေနမိသည္။ တခါက ေလယာဥ္ေတြ
ေကာင္းကင္ယံမွာ ပ်ံသန္းေနသည့္ ဂူဂဲလ္က ပံုကို ၾကည့္မိရာ ပုရြက္ဆိတ္အံု
တုတ္နဲ႔ထိုးလို႔ ရြစိရြစိ သြားေနၾကသည့္အလား ေတြ႔ရသည္။ ရွင္းလင္းေနသည့္
ေနရာကို ေထာက္ၾကည့္မိတဲ့အခါ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ေဝဟင္ ျဖစ္ေနသည္။
ဘန္ေကာက္ရဲ့ အေဝးေျပး မိုးပ်ံ လမ္းေတြမွာလည္း ကားေတြက အျပည့္၊ ဘတ္စ္ကား၊
အငွားယာဥ္ေတြ၊ မိုးပ်ံရထားႏွင့္ ရိုးရိုးရထားေတြ အားလံုး လူေတြအျပည့္၊
ဘန္ေကာက္သည္ မြန္းက်ပ္စြာ ခရီးၽႏွင္ေနသည္။ အဆိုပါ ကား ရထား ဘတ္စ္ကား
အငွားယာဥ္ေတြ ျဖင့္ ျပည့္ၾကပ္ေနရာက အျမန္ဆံုးႏွင့္ အလြယ္ဆံုး
သြားႏိုင္သည္ကေတာ့ ေရဆိုးေျမာင္းထဲ သြားလာသည့္ boat ေလွခရီးစဥ္ပဲ
ျဖစ္ေလသည္။ ေလွျဖင့္ သြားရ၍ ၿမို႔တြင္းသို႔ ခရီးဆက္ရန္
သြားလာရခက္လိမ့္မည္လို႔ ထင္၍ မရ၊ အဆိုပါ ေရဆိုးေျမာင္းႀကီးမွာ
ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔လည္တြင္ရွိသျဖင့္ ေလွဆိပ္( တကယ္ေတာ့ စက္တပ္ထားတဲ့ အတြက္
ေမာ္ေတာ္ လို႔ ေျပာက ေျပာႏိုင္သည္) က တက္သည္ႏွင့္ အခ်က္အျခာ ေနရာကို
ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္သြားတာျဖစ္သည္။ Bangkapi ဘန္ကပိ ေလွဆိပ္တြင္
ဆင္းက The mall Bangkapi ေဈးဝယ္စင္တာထဲ တန္းေရာက္သြားတာ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ
ေရဆိုးေျမာင္းထဲ စီးသြားရင္ ေလွဆိပ္က ဆင္းက ဘယ္မ်ားေရာက္သြားမလဲ
ဆင္းၾကည့္ရာ ခန္းနားလွသည့္ ေဈးဝယ္စင္တာႀကီးထဲ ေရာက္သြားသည့္အတြက္
အူေၾကာင္ေၾကာင္ပင္ ျဖစ္မိၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆို ရယ္ေမာၾကရသည္။ ဘတ္စ္ကား၊
အငွားယာဥ္တို႔ျဖင့္ သြားက ႏွစ္နာရီ နီးပါးၾကာမည့္ ခရီးကို (၄၅)မိနစ္ျဖင့္
ခပ္ျမန္ျမန္ ေရာက္သည္သာမက ယာဥ္ေၾကာလည္း မပိတ္၊ မီးပြိဳင့္လည္းမရွိ၊
ေလွဆိပ္တိုင္း အစဥ္လိုက္ ရပ္သြားသည္သာ ရွိရာ ေတာ္ေတာ့္ကို အဆင္ေျပလွသည္။
သို႔ေသာ္ boat ေလွစီးသည့္အခါမွာေတာ့ အလုပ္က ခပ္မ်ားမ်ားပင္၊ ဆိုးရြားလွသည့္
အနံ႔ဆိုးကို မခံႏိုင္၍ ႏွာေခါင္းကို လက္ျဖင့္ ပိတ္ထားရသည္၊
ကိုယ္ထိုင္သည့္ေနရာက ေရမစင္ေအာင္ ကာထားသည့္ ပလတ္စတစ္စရဲ့ ႀကိဳးရွိရာ
ေနရာျဖစ္က ေလွေပၚပါ ခရီးသည္တို႔ ေရမစဥ္ေအာင္ အဆိုပါႀကိဳးကို ဆြဲထားရေသးသည္။
ဘယ္သူကမွ တာဝန္ေပးမထားေသာ္ၿငား ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ယူၾကတာေတြ႔ရသည္ ။
အဆိုပါေနရာ ထိုင္မိက ႀကိဳးကို ဆြဲေပးရမွာ ထိုင္ေနသူ႔တာဝန္သာ၊
ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔သားေတြကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေန႔စဥ္ သြားလာေနရတဲ့ အတြက္
အနံယဥ္ေနဟန္တူသည္။ ဘယ္သူမွ ႏွာေခါင္းမပိတ္၊ လက္တဖက္က ႀကိဳးစကို ကိုင္
အျခားတဖက္က ဖုန္းပြတ္လို႔ ေအးေအးေဆးေဆး စီးသြားၾကသည္။ ေလွအဆင္း
ျမင္းအတက္ဆိုသလို တခါမွ မစီးဖူးတဲ့ အတြက္ တံုခ်ိတုံခ်ိ ျဖစ္သေလာက္
သြားေနက်သူေတြက အတက္အဆင္း လႊားကနဲ၊ ေလွစီးခလိုက္ေကာက္သူတို႔ကလည္း ေလွနံေဘး
အေရွ႔အေနာက္ လူးလာေခါက္တံု႔ သြားေနၾကတာျဖစ္သည္။ ခရီးနီးက (၁၀)ဘတ္၊
အနညး္ငယ္ေဝးက ဘတ္(၂၀)၊ ခရီးစဥ္အစအဆံုး (၂၅)ဘတ္ ဆိုေတာ့ သက္သာသည့္
ႏႈန္းထားပင္။ ေန႔စဥ္ ခရီးသြား သိန္းနဲ႔ ခ်ီ သြားၾကသည္ ဆိုေလသည္။
ထိုင္းလူမ်ိဴးေတြ ေျပာျပတာကေတာ့ အဲဒီတူးေျမာင္းက ၿမိဳ႔တည္ကတည္းက
ေဖာက္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားေတြ သံုးစြဲလိုက္သည့္ ေရေတြကို
စြန္႔ထုတ္လိုက္ဖို႔ တူးထားတာ ျဖစ္သည္တဲ့၊ ယခင္ကေတာ့ ေရက ယခုေလာက္ ေနာက္က်ိ
ပုပ္အဲ႔ အနံ႔ဆိုး မထြက္ပါတဲ့၊ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၅၀) ခန္႔ကမွ စက္တပ္ေလွေတြ
နဲ႔ ခရီးသည္ေတြ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကရာက အမိႈက္သရိုက္ အညစ္အေၾကးေတြ ေျမာင္းထဲ
ပစ္တဲ့အတြက္ ယခုလို ေရေတြ မေကာင္းပဲ အနံ႔ေတြ ထြက္ေနတာလို႔ ေျပာျပေလသည္။
အဆိုပါ ဘုတ္ ေရာက္သည့္ လမ္းတေလွ်ာက္ကလည္း ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္
လည္ပတ္စရာ ေနရာမ်ား ဆက္တိုက္ဆိုသလို ရွိၿပီး ေစတီပုထိုးမ်ားလည္း ရွိရာ
အင္မတန္ အဆင္ေျပသည့္ ခရီးလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေနေလသည္။ ႏိုင္ငံျခားသား
ခရီးသြားမ်ားကိုပါ ေတြ႔ရတတ္ေလသည္။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၿမို႔ရဲ့
အညစ္အေၾကးစြန္႔ထုတ္ရာ၊ ေရဆိုးေတြ စုေဝးရာ ေရေျမာင္းႀကီးကေန အခ်က္အျခာက်ၿပီး
ေငြကုန္ေၾကးက်လည္းနည္း ျမန္လည္းျမန္ သြားလို႔ရေအာင္ ေလွခရီး လုပ္ၿပီး
သြားရတာကေတာ့ အံံ႔ဩၿပီး ထူးဆန္းစရာ ျဖစ္ေနတာေတာ့အမွန္၊
ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႔ရဲ့ ဘေလာ့စာမ်က္ႏွာတစ္ခုမွာ
မိလႅာအညစ္အေၾကးေရေတြ ေပၚက သြားရတဲ့ ေလွခရီးဆိုၿပီး မ်က္ႏွာကို ေရမစဥ္ေအာင္
ကာကြယ္သြားရတဲ့ အဆိုပါ ေရဆိုးေျမာင္းခရီးအေၾကာင္း ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္စြာ
သြားခဲ့ပါတယ္လို႔ ေရးထားတာ ဖတ္ရသည္။ တကယ္ေတာ့ မိလႅာေရ မဟုတ္ပါလို႔
ဘန္ေကာက္သားေတြက ဆိုသည္။ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ဖို႔
နည္းလမ္းမ်ိဴးစံုထဲကေန မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ထားတဲ့ နည္းကေတာ့
ေကာင္းပါသည္။ ၿပဳတ္က်က နစ္မည့္ေရက တၿမိဳ႔လံုးက သံုးထားတဲ့
အညစ္အေၾကးေရဆိုးထဲ က်ရမွာဆိုေတာ့ ေနာက္တခါ မစီးရဲတာ အမွန္၊
ဘုတ္ေမာင္းသူေတြက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔လည္း တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး
အေလွ်ာ့မေပး အၿပိဳင္ ေမာင္းၾကရာ တစီးႏွင့္တစီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႔က
ေရေတြကတဖြားဖြား၊ အကာစ ႀကိဳးစြဲသူက အားကုန္ဆြဲထားေပေရာ့။
ရန္ကုန္ေရာက္တုန္း ယာဥ္ေၾကာေတြ ပိတ္လို႔ ေစာင့္ရတယ္ဆိုတာ ဘန္ေကာက္ကို မမီ၊
တခုေတာ့ရွိသည္၊ ဘန္ေကာက္ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာက စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႔ပိတ္တာျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ကေတာ့ တစ္ေယာက္ စည္းကမ္းမဲ႔က အေနာက္မွာ အားလံုး တန္းစီ
ပိတ္တာျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ယာဥ္ေၾကာပိတ္တာကို ေျဖရွင္းနည္းက ၿမိဳ႔ပတ္ရထားသာ
အားကိုးရာ ရွိသည္။ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားလမ္းေတြက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဖာက္ထားသည့္
လမ္းေတြ ျဖစ္ရာ ၿမိဳ႔ရြာဖြဲ႔စည္းမႈအရ အခ်က္အျခာ ေနရာကို တန္းမေရာက္တာ၊
ဆိုက္ကားထပ္ၿပီး စီးရတာမ်ိဴး ၊ ရထားစီးၿပီး ကားႏွစ္မွတ္တိုင္ခန္႔
ထပ္ညပီးစီးရတာမ်ိူး ႀကံုၾကရျပန္တာရွိသည္။ ရထားခရီး အဆင္ေျပက ရန္ကုန္က
မဆိုးလို႔ ဆိုရမည္။ ဘန္ေကာက္က မိုးပ်ံရထားကလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔တာကို
ေကာင္းေကာင္း ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေလသည္။ သူကေတာ့ ၿမိဳ႔တြင္းနဲ႔ ၿမိဳ႔ျပင္
အထူးသျဖင့္ အဓိက ေလဆိပ္ႀကီးျဖစ္သည့္ သုဝဏဘူမိအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ ကို
သြားတာ အဆင္ေျပဆံုးျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႔လည္ကေန ေလဆိပ္ကို အငွားယာဥ္၊
ဘတ္စ္ကားတို႔ျဖင့္သြားက အခ်ိန္အေတာ္ေပးရသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္မည့္ အခ်ိန္ကို
ေရွာင္ကာ ေစာစီးစြာ သြားၾကရရာ အခ်ိန္ကုန္ လူပမ္း ျဖစ္ၾကရသည္။ ဘန္ေကာက္က
အမ်ိဴးသမီးတေယာက္ကို ညဖက္ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ ကားလမ္းရွင္းၿပီလဲလို႔
ေမးစမ္းၾကည့္ရာ ည(၁၀)နာရီဆို ရွင္းပါၿပီ ေျဖေလသည္။ ရန္ကုန္က ေတာ္ေသးသည္။ ည
(၆)နာရီ စြန္းစြန္းဆိုက အေတာ္အတန္ရွင္းၿပီး ၇နာရီႏွင့္ (၈) နာရီခန္႔ဆို
ရွင္းသေလာက္ရွိၿပီျဖစ္သည္။
မိုးပ်ံရထား မစီးဖူး၍ အစ အဆံုး စီးၾကည့္ရာ ၿမိဳ႔လည္ေခါင္ကေန သုဝဏဘူမိ ခရီးဆံုး ဘူတာေရာက္တဲ့အခါ ဟိုဟို
ဒီဒီ
ၾကည့္မိေတာ့မွ သုဝဏဘူမိေလဆိပ္ထဲ ေရာက္ေနမွန္းသိရေတာ့သည္။ အဆင္ေျပေအာင္
လုပ္ထားေတာ့လည္း အဆင္ေျပတာပဲလို႔ ေတြးမိေလသည္။ " ဘူတာရံုမွာ သေဘၤာႀကီးေတြ
ဆိုက္လိမ့္မယ္ မယံုမရွိနဲ႔ အမွန္ပါပဲကြဲ႔ " ဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္ ဂ်င္မီဂ်က္(ခ)
လားရိႈးသိန္းေအာင္ သီခ်င္းကို သတိရမိလိုက္ေသးသည္။ အခုကေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းမွာ
ရထားဆိုက္ျခင္းေပါ့၊
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ လူဦးေရက
(၂၀၁၄ခုႏွစ္) သန္းေကာင္စာရင္းအရ ဆိုက လူဦးေရ ( ၅.၂၁) သန္းရွိသည္ဆိုရာ
ဘန္ေကာက္ၿမို႔ လူဦးေရ( ၈) သန္းႏွင့္ ယွဥ္ေသာ္ ရန္ကုန္က လူဦးေရ အခ်ိဴးအစား
မွ်တသည္ ဆိုရေပမည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထက္ ဘန္ေကာက္ကေတာ့ အဆ သံုးဆခန္႔
ပိုက်ယ္တာျဖစ္သည္။ ၿမို႔က က်ယ္ျပန္ေတာ့လည္း တေနရာႏွင့္တေနရာ
သြားရတာေဝးလံလွသည္။ ျခံုၾကည့္ေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ႀကီးက မဆိုးလွေသး၊
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းေတြ မ်ားစြာ
ရွိေနေသးသည္။ ေရဆိုးေျမာင္းလို စြန္႔ပစ္ေရထဲက ခရီးသြားစရာလည္းမလိုသည့္အျပင္
ရန္ကုန္ရဲ့ ၿမို႔ျပ မြမ္းၾကပ္မႈက ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႔ရဲ့ မြမ္းၾကပ္မႈကို
ရန္ကုန္က အမီမလိုက္ႏိုင္ေသးတာ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြးၿပီး ဝမ္းသာရေသးသည္။
ကိုယ့္တိုင္းျပည္ႏွင့္ သူ႔တိုင္းျပည္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ
ရထားေတြက မိုးေပၚမွာ၊ လူေတြက ေအာက္မွာ ကေျပာင္းကျပန္သြားလာတာ ထူးဆန္းရင္းက
ေက်ာတြန္႔မိသည္။ ေျမႀကီးေပၚက ကားလမ္းေတြ ပိတ္ဆို႔ၾကပ္ညပ္ေနသည့္ အတြက္ လူေတြ
သြားလာဖို႔ ဂံုးေက်ာ္တံတားေတြ ထိုးထားရာ ေခတ္မီခမ္းနားလွေသာ္လည္း
ေျမႀကီးႏွင့္မထိပဲ သြားလာေနရသည့္ ေျမမထိ လူသားေတြ ျဖစ္ေနပါလားလို႔
ေတြးမိသည္။
ျမင္ျမင္သမွ်
ယွဥ္ၾကည့္ရင္းက ရန္ကုန္ကို ဝန္ရံထားတဲ့ ရန္ကုန္ျမစ္၊ ပန္းလိႈင္ျမစ္၊
ပဲခူးျမစ္ အစရွိသည့္ သဘာဝက ေပးထားသည့္ အရင္းအျမစ္ေတြကို
လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးအတြက္ အသံုးၿပုႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိေနေသးတာ
ေတြးမိသည္။ သဘာဝအတိုင္း လွပစြာ စီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္အတြင္း သာယာလွပေသာ
ရႈေမ်ာ္ခင္းေတြ လတ္ဆတ္ေသာ ေလေကာင္းေလသန္႔ေတြ ရႏိုင္ေသးသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔တၿမိ႔လံုးစြန္႔ထုတ္
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္
No comments:
Post a Comment