September 25, 2016

" စနစ္ဆိုးေအာက္က ရဲရဲေတာက္ေတြ" ၂၆ရက္ စက္တဘၤာလ ၂၀၁၆ခုႏွစ္၊ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၃၇)မွ

"  စနစ္ဆိုးေအာက္က ရဲရဲေတာက္ေတြ"
                             
                    ယခုရက္ပိုင္းမွာ ဖတ္ရ ၾကားရ ျမင္ရတဲ့ သတင္းေတြက မထိတ္သာမလန္႔သာ၊ ထိုးခုတ္ သတ္ျဖတ္ လုယက္ သတင္းေတြကို ေသြးရဲရဲသံရဲရဲ ျမင္ရ ၾကားရတာတင္မက ႏွိပ္စက္သည့္ သတင္းလည္း အဆစ္ပါ၊ ၾကားရနားဝ မခ်မ္းသာရံုမက ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့ ေဆြမ်ိဴး မိဘညီအကိုေမာင္ႏွမ နဲ႔ သမီးတို႔ကို စားသတိ လာသတိ သြးသတိလို႔ သတိမျပတ္ဖို႔ လွမ္းေျပာရေသးသည္။ အဲဒီလိုမ်ိဴး ကိုယ္တေယာက္ထဲမဟုတ္၊ ကမၻာတဝွမ္းအေၾကာင္းအမ်ိဴးမ်ိဴးနဲ႔ ေရာက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဴးအေပါင္းကလည္း အိမ္မွာက်န္ေနတဲ့ မိသားစု ေဆြမ်ိဴးအေပါင္းကို အမွာေတာ္ေတြ ပါးၾကရတယ္လို႔ ေျပာၾကတာ သိရျပန္သည္။
                                             လူျမင္ကြင္းမွာ ကိုယ္ခ်စ္ခင္တဲ့ လူကိုပင္  ရက္ရက္စက္စက္ သတ္တာ၊ ျမို႔လည္ေခါင္မွာ လုယက္ၿပီး လူသတ္တာ၊  မူးယစ္ေဆးစြဲေနတဲ့ သားျဖစ္သူက မိခင္အရင္းကို ဒါးနဲ႔ထိုးတာ၊  ကေလးငယ္ကေလးေရွ႔မွာ မိခင္ျဖစ္သူနဲ႔ ဖခင္ျဖစ္သူတို႔ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မေသမခ်င္းထိုးသတ္တာ၊ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြကို အိမ္အကူအျဖစ္ ခိုင္းေစၿပီး ႏွိပ္စက္တာ စတာ စတာေတြ  ၾကားရတဲ့အခါ  ပညာေရးနိမ့္က်လို႔၊ ပညာမတတ္ၾကလို႔ဆိုက  အမွားႀကီး မွားေပမည္။ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြ အားလံုးနီးပါး ပညာတတ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ၾကေလသည္။ တကၠသိုလ္တက္ေရာက္ဆဲ ေက်ာင္းသူ/ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ျဖင့္ ပညာတတ္တယ္ဆိုတာမွာ စာတတ္တာ တခုတည္းကိုသာ ဦးတည္ခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ စာသာတတ္ၿပီး အသိသညာ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ  နိ္မ့္က်ခဲ့လို႔ အခုလို ျဖစ္စဥ္ေတြ ေပၚလာတာ ျဖစ္ေလသည္။ ပညာေရးမွာ မလိုအပ္ပါ အတင္းျပိုင္ဆိုင္ခိုင္းသည့္ စနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းစာမွာ အမွတ္မ်ားမွ ေတာ္သူလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ လူတေယာက္ ေကာင္းမြန္စြာၾကီးျပင္းၿပီး လူနဲ႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဘယ္လိုေနထိုင္ၾကရမလဲဆိုတဲ့ အေတြးအျမင္ အယူအဆေတြ ရွင္သန္ေအာင္ ၿပဳစုပ်ိဴးေထာင္ျခင္း မရွိသည့္ ပညာေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္။ အႏွစ္( ၆၀) နီးပါး ၾကာလာသည့္ အခါ အခုလို ရုတ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ လူမႈဘဝေတြ ျဖစ္လာၾကရၿပီ။
                              
          စာတတ္ စာေတာ္တဲ့ ေနရာမွာ ျမန္မာလူမ်ိဴးေတြ အင္မတန္ေတာ္ပါသည္။ ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ပညာသင္ၾကားၾကသည့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတိုင္း ထိပ္ကခ်ည္းလို႔ ဖတ္ရ ၾကားရ သိရပါသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္ေတြမွာပင္ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြက ထိပ္ကေနရာယူတာ ျဖစ္သည္။ ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္၊ အင္တာေနရွင္နယ္ေက်ာင္းသားေတြအထဲ  လတ္တေလာ (၄)နွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာပင္ ႏွစ္စဥ္ဆုေပးတာ ထိပ္က ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြပဲ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ အင္တာေနရွင္နယ္ တခုျဖစ္သည့္ PAYAP တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ လူေတြ႔ေတြမွာ " ျမန္မာ" ဆိုက ဝမ္းပမ္းတသာ လိုလိုလားလား လက္ခံ ခ်င္သည္။ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြက စာေတာ္သည္၊ အဂၤလိပ္စာေကာင္းသည္။ နာခံမႈ( obedience) ရွိသည္တဲ့၊  အျခား ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာေက်ာင္းသား၊ ထိုင္းေက်ာင္းသား စကားေျပာခိုင္းက ျမန္မာေက်ာင္းသားက အဂၤလိပ္လို ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ သူတို႔ ေက်ာင္းသားက အဂၤလိပ္လို ေျပာဖို႔ တြန္႔ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အခ်င္းခ်င္း အေဆာင္တခုထဲ အတူေနၾကမလား ဆိုက အတူေနဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ၾကသည္။  တုၿပိဳင္မွာ၊ ရန္ဖက္ျပဳမွာ၊ အတင္းစကားဆိုမွာ၊ ေရွ႔တမ်ိဴး ေနာက္တမ်ိဴး ဆက္ဆံမွာ၊ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္ကာ မနာလိုၿပီး ရန္ေစာင္တာေတြ ေၾကာက္သည့္အတြက္ အတူေနဖို႔ အခ်င္းခ်င္း စိုးရိမ္ၾကသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဴး အခ်င္းခ်င္း နီးနီးကပ္ကပ္ ေနဖို႔ စိုးရြ႔ံၾကသည္တဲ့၊ ဒါက စာတတ္တဲ့သူေတြရဲ့ ျဖစ္အင္ပါေပ၊
                              
  ျမန္မာလူမ်ိဴးဆိုတာႏွင့္ ေျပာစမွတ္က ျမန္မာေတြက "တေယာက္ထဲေနရရင္ အိပ္ေနတယ္၊ ႏွစ္ေယာက္ဆို ရန္ျဖစ္ၿပီး သံုးေယာက္ဆို အုပ္စုဖြဲ႔တယ္" တဲ့၊ ဒီလို ယံုတမ္းစကားေတြက အလကားသက္သက္ ေပၚလာတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္၊ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ ၂၁ရာစုပင္လံု မွာ ဘဘဦးတင္ဦး ေျပာသြားတဲ့ စကားထဲ မွတ္မွတ္သားသား ၾကားလိုက္တာေလး သတိရမိေသးသည္။ တိုင္းရင္းသား စကားပံုတခုကို ေျပာသြားတာျဖစ္သည္။
" လူသံုးေယာက္ညီက ပင္လယ္ေရကိုပင္ ကုန္ေအာင္ ခပ္ႏိုင္ပါတယ္" တဲ့
                               တိုင္းရင္းသားေတြအေၾကာင္း  ေျပာမိေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရာက္ တိုင္းရင္းသားေတြအေၾကာင္း သတိရတာေတြ  ေျပာခ်င္ပါေသးသည္။ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေတြ၊ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြနဲ႔ ဖြ႔ျဖိုးမႈေႏွးေကြးၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေတြေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံဖက္ ေရာက္လာရတဲ့ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အတန္းပညာၿပီးဆံုးေအာင္ သင္ယူႏိုင္ခဲ့သူ အရွားသားပင္၊ တခ်ိဴ႔ ဆိုပါက အတန္းပညာ တတန္းမွပင္ မတက္ရခဲ့ပါတဲ့၊ တခ်ိဴ႔လည္း အထက္တန္းပညာသင္ခဲ့ရတာရွိပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ စာကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မသင္ခဲ့ရရွာပါ၊ ေျပာရရင္ စာမတတ္ေပမတတ္ေပါ့၊
ဒါေပမယ့္ စာတတ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ပုဂိုလ္ေတြထက္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သည္။ " ဟုတ္ကဲ့ရွင့္" " မသိပါဘူးရွင့္/ ခင္ဗ် စကားဆံုးတိုင္း ထည့္ေျပာတတ္တာ ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ တိုးတိုးသက္သာ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာၾကတာမ်ားသည္။ သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး " ေက်းညီေနာင္" ပံုျပင္ကို သတိရသြားသည္။ ေလျပင္းတိုက္ခတ္တဲ့အတြက္ သစ္ပင္ႀကီးေပၚမွာ ေနၾကတဲ့ ေက်းညီေနာင္မွာ တကြဲတျပားလြင့္စင္ၿပီး ရေသ့ႀကီးရွိရာ ေက်ာင္းသခၤန္းကို ေရာက္တဲ့ ေက်း နဲ႔ လူဆိုးဓါးျပေတြ ရွိရာကို ေရာက္သြားၾကတဲ့ ေက်းရယ္ အေၾကာင္း သိသူမ်ားပါသည္။ ရေသ့ရွိရာေရာက္သည့္ ေက်းကေလးက ခ်ိဴခ်ိူသာသာ ျဖင့္ လာပါ ထိုင္ပါ နားပါ သစ္သီးသစ္ဖုေတြ စားပါလို႔ လာသမွ်လူကို ခ်ိဴသာစြာ ေျပာဆိုေပမယ့္ ဓါးျပေတြလက္ထဲ ေရာက္ရရွာတဲ့ ေက်းကေလးက သတ္ၾကေဟ့ ပစၥည္းေတြလုယူၾက  ဒီလို ျဖစ္သြားသတဲ့၊
                        " ဘာပဲေျပာေျပာ တိုင္းရင္းသားေတြကို အရင္အစိုးရအဆက္ဆက္ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး  ေစာင့္ေရွာက္မႈ မလုပ္ေပးႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ တဖက္ႏို္င္ငံကို ေရာက္ၿပီး ရွာေဖြစားေသာက္ ေနထိုင္ခြင့္ရတာ ေတာ္ေသးတယ္၊ တို႔ႏိုင္ငံက လူေတြ တဖက္က ထိုင္းေတြ အဲလို ျဖစ္လို႔ အခုလို လက္ခံေပးႏိုင္မယ္ ထင္သလား" ဆိုတဲ့ စကားဝိုင္းတခုမွာ မိတ္ေဆြတေယာက္ ေျပာတာ သတိရမိေတာ့သည္။ သူက ဆက္ေျပာေသးသည္။
" သတင္းအခ်က္အလက္ေတြအရ တိုင္းရင္းသားေဒသအသီးသီးမွာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနထိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဴး အရြယ္ေကာင္းေတြ သိပ္မရွိေတာ့ဘူးတဲ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေျပာတာၾကားရတာ၊ တကယ္တန္း ျမန္မာျပည္မွာ ဒုကၡေရာက္က်န္ေနတာ ဗမာေတြ" လို႔ သူကေျပာေသးသည္။ ဒါေတြက အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔  အရပ္သားစကား ၾကားရတာ ေရးျပတာျဖစ္သည္။
                        ထိုင္းႏိုင္ငံကို ေရာက္လာၿပီး သူတို႔ အေနအထိုင္ အျပဳအမူ အတိုင္း လိုက္နာေနထိုင္ၾကရင္း အတန္းပညာ မသင္ခဲ့ စာမတတ္ေသာ္လည္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူမ်ား ျဖစ္လာၾကေလသည္။ ထိုင္းပညာေရး စနစ္မွာကိုက စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ အဓိက၊ စာေတြ ခ်ည္းသင္ ဆိုတဲ့ ပံုစံမဟုတ္၊ ေျပာရေၾကးဆိုက အဂၤလိပ္စာအရည္အခ်င္းမွာ ျမန္မာကို မမီပါ၊ စာေတာ္တာမွာ ျမန္မာကို မမီပါ၊ ျမန္မာေတြ ေတာ္တာကို သူတို႔ မၾကာခဏ ထုတ္ေဖာ္ေျပာသလို လက္ခံေလသည္။ ထိုင္းေက်ာင္းေတြမွာ စာပဲက်က္ စာပဲေတာ္ ေနလို႔ မရပါ၊ ေက်ာင္းစာကို (၆၀ %) ခန္႔သာ အမွတ္ေပးထားၿပီး အျခား လႈမႈေရး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေဆာင္ရြက္မႈ၊  အတန္းတြင္း အတန္းျပင္ ေက်ာင္းတြင္းေက်ာင္းျပင္ လႈပ္ရွားမႈ စသျဖင့္ အကဲျဖတ္ေပးၿပီး ထိုအမွတ္ေတြ ထည့္ေပါင္းၿပီးမွ အတန္းတက္ဖို႔ အမွတ္ရတာျဖစ္သည္။  မိဘ ဆရာ ႀကီးသူကို ရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကို သနားညွာတာဆိုတဲ့ စိတ္ထားေတြကို မူလတန္းအဆင့္မွာကတည္းက မိဘ ဆရာ ပူးေပါင္းၿပီး ေလ့က်င့္ပ်ိဴးေထာင္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ရဲ့ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က လူငယ္ေတြေကာင္းပါမွ တိုင္းျပည္အနာဂတ္ ေကာင္းမွာလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး လူငယ္ေတြကို စနစ္တက် ျပဳစုပ်ိဴးေထာင္ေနျခင္းျဖစ္ေ
လသည္။
                          ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္မွာ အလြတ္က်က္ ႏႈတ္တက္ အာဂံုေဆာင္သည့္ စနစ္ေၾကာင့္ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေတြမ်ားလွပါသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ကင္းကြာ ၊ လူအခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံေရး မသိေတာ့သည့္ ကေလးေတြ ျဖစ္လာၾကသည္။ မိဘေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ဖို႔သာ အာရံုစိုက္ကာ အျခား လူမႈဘဝေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေတြ ေမ့ေလ်ာ့၊ ျဖတ္သန္းရသည့္ ကေလးေတြက သူတို႔ ေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ အတိုင္း ႀကီးျပင္းလာေတာ့ ငါမွငါ ငါေရွ႔ေရာက္ဖို႔ ငါေတာ္ဖို႔ ငါေကာင္းဖို႔ စတဲ့ အတၱသမားေတြျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ လူတကိုယ္ေရ ေကာင္းစားဖို႔လုပ္သည့္ အက်င့္ေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။ ဆရာ/ ဆရာမေတြအဖို႔လည္း ျပ႒န္းထားသည့္ သင္ရိုးညႊန္တန္း ကုန္ေအာင္ ရသမွ်အခ်ိန္ အားစိုက္ သင္ရသည့္အတြက္ ဆိုဆံုးမခ်ိန္မရွိ၊ အတန္းထဲဝင္စာသင္ ျပန္သြား၊ သင္ရိုးညႊန္းတန္းမွာကိုက စာပဲ ရွိေတာ့ စာပဲသင္၊ ေလာကနီတိ လူက်င့္ဝတ္ သင္ခ်ိန္ေျပာခ်ိန္မရ၊ ပညာေရးစနစ္ကိုက စာမွစာ၊ စီးပြားေရးအေျခအေနေတြေၾကာင့္ မိဘေတြကဆိုဆံုးမခ်ိန္မရွိ၊ မိဘတိုင္းကို မဆိုလို၊ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက သားသမီးအတြက္ ေငြေပးႏိုင္ၿပီး အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာေတြ မ်ားလာသည္။ ရသည့္အခ်ိန္မွာ အတိုဆံုးဆံုးမစကားက စာေမးပြဲကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ေအာင္လုပ္။ စာေမးပြဲမက်ဖို႔၊ ဒါေတြသာဦးတည္ၾကရသည့္ အေျခအေန။
                    အာဏာရွင္တို႔ကေတာ့    ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္အတြင္း လူငယ္ေတြကို ျပုစုပ်ိဴးေထာင္ဖို႔ ေဝးစြ၊ အညြန္႔ဆိတ္၊ အညြန္႔ခ်ိဴးခဲ့သည္။  အာဏာရွင္တို႔ရဲ့ လုပ္ရပ္ကို ယခုတိုင္ ျပည္သူေတြ ခံစားေနရဆဲျဖစ္သည္။ ယခုတက္လာသည့္ အစိုးရမွာလည္း အဖက္ဖက္က နိမ့္က်ေနသည့္ အေျခအေနေတြကို ျပန္လည္ျပုျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနၾကရေလသည္။ ေျမသိမ္းယာသိမ္း ကိစၥကို ဥပေဒေတြ နဲ႔ ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀)ေက်ာ္ မတရားျပဳခဲ့သည့္ ကိစၥေတြေၾကာင့္ ေရွ႔တိုးရခက္ေနတာေတြ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံပုဂိုလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အေမရိကန္ေရာက္ ျမန္မာေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုစဥ္မွာ ေျပာၾကားတဲ့ စကားထဲ ၾကားလိုက္ရသည္။ နိမ့္က်ေနသည့္ အေျခအေနအရပ္ရပ္အထဲ ပညာေရးက အေရးႀကီးတယ္လို႔ ေျပာတာလည္း သိရပါသည္။ ယခုေသာ္ ယခင္ကဆိုးေမြကို ျပည္သူေတြ ခံေနရၿပီး မလံုျခံုသည့္ လူမႈဘဝကို ေရာက္ရွိေနရၿပီဆိုေသာ္ ေနာင္မွာ အခုထက္ပိုမဆိုးေအာင္ ယခုအခ်ိန္ကစၿပီး ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္၊ ကိုယ့္အသိုင္းအဝန္း၊ ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္သားသမီး အားလံုးကို လူတေယာက္ရဲ့ တန္ဘိုးနဲ႔  လူ႔ဘဝမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ ေျပာဆို ဆံုးမ သြန္သင္ျပၾကဖို႔ အထူးလိုအပ္ေနပါၿပီဆိုတာ မီးေမာင္းထိုးျပေနေလၿပီ။အစိုး
ရမွာခ်ည္းတာဝန္ရွိတယ္ဆိုတာထက္ ႏိုင္ငံတဝန္းမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားအားလံုး ကိုယ္တတ္စြမ္းသမွ် ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ကေန စတင္ကာ  ပူးေပါင္းပါဝင္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲၾကပါမွ လံုျခံုေႏြးေထြးသည့္ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝန္းအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ 
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment