June 11, 2017

" စကားလံုးစီထားတဲ့ ထမင္းခ်ိဴင့္"၁၂ရက္ဇြန္လ ၂၀၁၇ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၆) အမွတ္(၂၂)မွ


ေက်ာင္းသူေဟာင္းတေယာက္က ေက်ာင္းကိုအလည္လာတဲ့အခ်ိန္ ကိုယ့္ထမင္းခ်ိဴင့္ကို ေတြ႔ၿပီး " ထမင္းခ်ိဴင့္ယူလာတယ္ဆိုေတာ့ ဟင္းေကာင္းခ်က္လာတယ္ထင္တယ္" လို႔ အေျပာကို နားထဲ ရုတ္တရက္ ဆန္းသြားမိေပမယ့္ ပါးစပ္ကေတာ့ ေက်ာင္းလာတဲ့ေန႔တိုင္း ထမင္းခ်ိဴင့္ထည့္လာပါတယ္ လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္သည္။ ဒီမွာက စကားအဆန္း ၾကားရတိုင္း စကားေပၚလိုက္ၿပီး အဓိပၸါယ္ေကာက္ အက်ေကာက္လို႔ မရဘူးဆိုတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ အသိေတြေၾကာင့္ ေျပာရိုးေျပာစဥ္ေျပာသလို ျပန္ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ထမင္းခ်ိဴင့္ကေန လူေတြရဲ့အဆင့္အတန္း ႀကြယ္ဝမႈ ေငြေၾကးသံုးစြဲႏိုင္မႈကို ခန္႔မွန္းတတ္ၾကတဲ့ အစဥ္အလာသေဘာျဖစ္ေနတဲ့ လူတခ်ိဴ႔အေၾကာင္းကို ျပန္လည္ သတိရမိေလေတာ့သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ကို အလုပ္လုပ္ဖို႔အပါအဝင္ အေၾကာင္းအမ်ိဴးမ်ိဴးနဲ႔
-- ေရႊ႔ေျပာင္းေရာက္ရွိေနတဲ့ အလုပ္သမားေတြထဲကမွ အေျခခံပညာအလယ္တန္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီးသူေတြနဲ႔ အေျခခံအထက္တန္းကို ၿပီးဆံုးေအာင္ မတက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ေဒသအသီးသီးက လူငယ္ေတြ ကို ပညာဆက္လက္သင္ေပးၿပီး တကၠသိုလ္အဆင့္ကို တက္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ သင္ေပးေနတဲ့ BEAM( Bridging Educational Access to Migrants) ေက်ာင္းဆိုတာရွိသည္။ အဆိုပါေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြက တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု စံုလင္လွပါသည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ေနထိုင္စဥ္က ၾကားရံုသာ ၾကားဖူးၿပီး မျမင္ဖူးသည့္ လူမ်ိဴးစုေလးေတြကိုပါ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရၿပီး ျမန္မာျပည္က တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးႏြယ္စုအသီးသီးရဲ့ ဘဝေတြကို သိခြင့္ရခဲ့ရသည္။ ထိုအခါမွ တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုေတြဝတ္ အစိုးရရုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ ေရဒီယိုေတြမွာ ျပသထုတ္လႊင့္ေနတာေတြက အေပၚယံအသြင္အျပင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ ဆိုးရြားလွတဲ့ ဘဝအေျခအေနေတြကို ျဖတ္သန္းရၿပီး မၿငိမ္းခ်မ္းပဲ ထိတ္လန္႔စြာေနခဲ့ရတဲ့ သူတို႔ရဲ့ ဘဝေတြကို ရင္ႏွင့္အမွ် သိရွိခံစားခဲ့ရေလသည္။
အဆိုပါ ေက်ာင္းက ကေလးေတြကို အိမ္နီးခ်င္းအေနနဲ႔တမ်ိဴး သမီးတို႔ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအေနနဲ႔ တဖံု သိခြင့္ရခဲ့တာကေန သူတို႔အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းကို ေဆာင္းပါးေတြလည္း ေရးခဲ့ဖူးသည္။ အင္တာဗ်ဴးေတြလည္း ေရးခဲ့သည္။ ထိုကတဆင့္ မိမိတတ္ႏိုင္တာ ကူညီေပးရင္း အဆိုပါ BEAM ေက်ာင္းက ဆရာလိုသည့္အခါ ေလွ်ာက္ထားျဖစ္ရာက ဆရာမအျဖစ္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဴပ္သူ ဆရာတို႔ရဲ့ ေနာင္မွာ ေျပာစကားအရ ကိုယ္က တိုင္းရင္းသားကေလးေတြကို စိတ္ဝင္စားမႈရွိၿပီး သူတို႔ဘဝေတြကို နားလည္ခံစားႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆတာရယ္ ၊ သူတို႔အေၾကာင္းကို သိရွိၿပီးျဖစ္လို႔ သည္းခံအနစ္နာခံႏိုင္မယ္ ထင္တဲ့အတြက္ လက္ခံလိုက္တာလို႔ ဆိုေလသည္။
ဒီစကားက တကယ္ေလးနက္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆိုတာမွာ မတူကြဲျပားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဘာသာစကား၊ ခံယူခ်က္ေတြမွာ နားလည္လက္ခံ သေဘာေပါက္ႏိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွေလသည္။ ပထမဆံုး တိုင္းရင္းသားေဒသက ေက်ာင္းသားတေယာက္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုစဥ္က အျဖစ္ကို သတိရမိသည္။
အိမ္မွာ ႏို႔စိမ္းေခါက္ဆြဲ ခ်က္စားတဲ့အတြက္ သမီးရဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြပါ လာစားၾကတာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားအရပ္ေဒသက တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေလးလည္း ပါလာသည္။ စားပြဲဝိုင္းမွာ ထိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အားလံုးက ပန္းကန္အသီးသီးကို လက္လွမ္းတဲ့အခါ သူက ဒီတိုင္း ငုတ္တုတ္ထိုင္ေနသည္။ စားေလဆိုေတာ့ မစားတတ္ဘူး ဆိုေလရာ ရုတ္တရက္ စ ေနာက္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ လြယ္လြယ္ေလး ပါးစပ္ထဲထည့္ ဝါးလိုက္ရံုပဲ ေျပာမိသည္။ ေနာက္မွ ျပန္စဥ္းစားရာ သူတို႔အရပ္ေဒသမွာ ဒီလိုစားစရာ မရွိတဲ့အတြက္ ဘယ္လို ထည့္စားရမယ္ မသိလို႔ ေျပာတာျဖစ္မယ္ေတြးၿပီး စားပံုစားနည္း ေသခ်ာျပမွ သူစားသည္။ စားမယ့္စားေတာ့ ႏွစ္ပန္းကန္မက သံုးပန္းကန္စားသည္။
ၿပီးမွ သူတခါမွ မစားဖူးတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ျပန္ကာနီးမွ ေခါင္းေလးညြတ္လို႔ အခုအစားအေသာက္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ အဲဒီပထမဆံုး ကေန သတိထားၿပီး တိုင္းရင္းသားကေလးေတြနဲ႔ ေျပာဆိုတဲ့အခါ သူတို႔ႏႈတ္ထြက္စကားကို ကိုယ္ႀကီးျပင္းရာ ၿမိဳ႔ႀကီးျပႀကီးရဲ့ အရိပ္မထိုးပဲ နားလည္လက္ခံဖို႔ သတိထားဖို႔ မွတ္ထားလိုက္မိသည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔နဲ႔ တသားထဲက်သြားၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ေျပာတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုေကာက္မေနပဲ သူတို႔ေျပာခ်င္တာ တန္းသိတဲ့ဆီအထိ ေရာက္သည္။
" ဆရာမ ဆရာမရွင္းျပေနတဲ့အခ်ိန္ နားလည္ၿပီး ငါ့ဖာသာ ျပန္ဖတ္ရင္ ေမ့ကုန္ေရာ ငါဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ" ဆိုတဲ့ ေနာက္ဆံုးတန္းက ေက်ာင္းသူတေယာက္ရဲ့ စကားနဲ႔ ရုတ္တရက္ အေခၚအေဝၚက စိတ္ကို တမ်ိဴးျဖစ္သြားေပမယ့္ ေျပာစရာရွိတာ ျပန္ေျပာျပမိသည္။ ေခၚေတာ့ ဆရာမ ေျပာေတာ့ ငါ ဆိုတာကို တျဖည္းျဖည္း ယဥ္ပါးလာခဲ့သည္။ ငါ လို႔ ေျပာတာ ဗမာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စကားေျပာရင္ ငါလို႔ ေျပာတယ္လို႔ပဲ သူတို႔ သိခဲ့ပံုရသည္။ တခ်ိဴ႔ဆို ဗမာစကားပင္ မတတ္တဲ့ အတြက္ အျခားတတိယဘာသာစကား တခုခုႏွင့္ အစားထိုးေျပာရေသးသည္။ ဒါက တိုင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ ပညာေရးထိေရာက္ေအာင္ မပို႔ခ်နိုင္တာ သက္ေသတခုပင္၊ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ျမိဳ႔ေတာ္ ဒါမွမဟုတ္ ျမိဳ႔ႀကီးျပၿကီးမွာ ေနခဲ့ဖူးသူေလာက္သာ ဗမာစကားေျပာႏိုင္ၾကၿပီး စကားကို ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ေျပာတတ္ၾကသည္။ အေတာ္မ်ားမ်ားက ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ဘြင္ဘြင္းႀကီးေတြပင္။
ၿပီးခဲ့သည့္ တရက္ကပဲ စာေရးဆရာတေယာက္ ေက်ာင္းကို လာ ေဟာေျပာတာမွာ ဆရာက " လဲက်ရင္ျပန္ထႏိုင္ရမယ္" ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာရင္း ယံုၾကည္ရာကို အဓိပၸါယ္အရင္ ဖြင့္သည္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးသည္။ ရယ္စရာအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသူေလးတဦးကို " ညည္းေရာ ဝတ္မံႈေရႊရည္ျဖစ္ခ်င္တယ္လို႔ စိတ္ကူးတယ္မွလား" ေမးရာ " မျဖစ္ခ်င္ပါဘူး ဘာလို႔ ျဖစ္ခ်င္ရမွာလဲ ဟင္.......... " ျပန္ေျပာတဲ့ ေလသံနဲ႔ အမူအယာက ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ မ်က္ေမွာင္ႀကံဳ႔ ေျပာတာ ျမင္ေတာ့ ကိုယ္က အားနာသလိုျဖစ္မိေပမယ့္ အဆိုပါဆရာကလည္း ဒါမ်ိူးေတြ ႀကံုဖူးတာ ရိုးေနဟန္ပင္ ဘာမွမျဖစ္၊ ကေလးမေလးကလည္း ရိုင္းတာမဟုတ္ သူမွစိတ္မကူးပဲ သူ႔လာေျပာလား သဘာဝအတိုင္းေျပာတာ၊ ဒါမ်ိဴးကို ၿမို႔ႀကီးျပႀကီး လူ႔ယဥ္ေက်းလို႔ သတ္မွတ္တဲ့စံေတြနဲ႔ တိုင္းလို႔မရတဲ့ သေဘာ သဘာဝ။
ယခင္က ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးမွာ တခုတည္းသာရွိေသာ ဌာနမွာ အလုပ္လုပ္စဥ္က ထမင္းစားခ်ိန္မွာ စားၾကမယ္ဆိုက အတူတူအုပ္စုဖြဲ႔ စားသူေတြ ႀကံုဖူးသည္။ ကိုယ္တိုင္က ထမင္းစားခ်ိန္တန္က အနားမွာရွိသူ၊ ကိုယ္ႏွင့္အတူ တာဝန္က်သူ ရွိေနက စားၾကစို႔ ေခၚျဖစ္သည္။ မည္သူမည္ဝါႏွင့္မဆို အတူစားျဖစ္သည္။ တခ်ိဴ႔က မည္သူ႔ကိုေစာင့္အုန္းမည္၊ ဘယ္သူႏွင့္မွ အတူစားမည္ ဆိုက သူတို႔ခ်င္း ခင္မင္ၾကလို႔ ကနဦးမွာထင္မိေသာ္လည္း လူတိုင္းမဟုတ္ေပမယ့္ တခ်ိဴ႔တေလက ဘယ္သူ႔ထမင္းခ်ိူင့္က ဟင္းေကာင္းအၿမဲပါတတ္သည္ဆိုကာ ေစာင့္စားၾကတာလို႔ သိရသည္။ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္း သတ္မွတ္ထားသည့္အျပင္ ဘယ္သူႏွင့္စားစား ဘာဟင္းပါပါ ဝိုင္းဖြဲ႔ စားက ၿမိန္တာပင္၊ ဟင္းေကာင္းဆိုတာ ေဈးႀကီးေပးဝယ္စားရတဲ့အရာ၊ တန္ဘိုးႀကီးတာ၊ အသားဟင္းမွ လို႔ မသတ္မွတ္မိပဲ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ဟင္း ေကာင္းတာလို႔ မွတ္ယူထားတာ ျဖစ္သည္။
ၾကက္သားဟင္း၊ ပုစြန္ဟင္း ဆိုက အိမ္မွာ မိသားစုစံုတဲ့ အခ်ိန္ နားရက္ေတြမွာ ခ်က္တာမ်ားသည္။ ထမင္းခ်ိဴင့္ထည့္ဖို႔ လွတပတ ျဖစ္ေအာင္ ေဝပံုခ်ရခက္သည့္အတြက္ လူစံုတက္စံုမွ ခ်က္စားၿပီး ထမင္းခ်ိဴင့္ကို ခပ္ျမန္ျမန္နဲ႔ လြယ္လြယ္ခ်က္လို႔ရတာရယ္ ခ်ိဴင့္နဲ႔ စားလို႔ အဆင္ေျပမယ့္ ဟင္းလ်ာက္ုသာ ထည့္သြားတတ္သည္။ တရက္မွာ ထမင္းစားဖို႔ ျပင္ေနသည့္ ဦးေလးအရြယ္ ဝန္ထမ္းတေယာက္ကို " ခဏေစာင့္ပါ က်မမွာ ထမင္းၿမိန္ေစမယ့္ ဟင္းေကာင္းပါတယ္" လို႔ ေျပာရင္း ျခင္းထဲက စတီးသံုးဆင့္ခ်ိဳင့္ကို သြားယူလာသည္။ အၿမဲတန္းလိုလို ဘယ္သူ႔ခ်ိဴင့္က ဟင္းေကာင္းတယ္ ေစာင့္စားတတ္သည့္ သူေတြထဲက မိန္းကေလးငယ္တေယာက္ပါ ထမင္းဝိုင္းမွာ ပါလာတာ သိတ္ၿပဳမိသည္။
ထမင္းခ်ိဴႈ့္င့္ ဖြင့္လိုက္သည့္အခါ " ဒါလား ဟင္းေကာင္း" လို႔ ေျပာတာကို မရိပ္မိပဲ " သီးစံုပဲကုလားဟင္းနဲ႔ ငါးပိေထာင္းဆိုတာ ရံုးခ်ိန္အမီ ခ်က္ဖို႔ လက္ဝင္တာေလ ဒီေန႔ အခ်ိန္ရလို႔ ေသခ်ာခ်က္လာတာ အားလံုးလည္း အရည္ေသာက္စားရေအာင္ ပိုထည့္လာတယ္ " ငါးပိေထာင္းကို အသင့္ စိတ္လာတဲ့ သံပုရာသီးစိတ္ ရႊဲရႊဲညွစ္ရင္း ေျပာမိေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာထားက တမ်ိဴး၊နဲ႔ " အမတို႔အတြက္ ဒါမ်ိဴးကို ဟင္းေကာင္းေခၚတာလား" ဆိုတဲ့ ေလသံေၾကာင့္ စိတ္ထဲက သူကတမ်ိဴးပါလား ေတြးေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ေသခ်ာမသိ၊
ႏွစ္အနည္းငယ္ အၾကာမွာ သူတို႔အတူ ထမင္းစားၾကသူအခ်င္းခ်င္း အိမ္ကို လိုက္လည္ ဝင္ထြက္ၾကၿပီး တေယာက္ေယာက္ကို ေျပာေနတာေတြ ၾကားရမွ ရွင္းေတာ့သည္။ ဘယ္သူကျဖင့္ အိမ္မွာျဖင့္ ဘယ္လိုေနတာ၊ ဘယ္သူကျဖင့္ " အမေလး ထမင္းခ်ိဴင့္ထဲ ေန႔တိုင္း ၾကက္သား ဝက္သား မျပတ္ထည့္လာလို႔ ေတာ္ေတာ္ခ်မ္းသာတယ္ ထင္တာ သူ႔အိမ္ေရာက္ေတာ့ ၾကမ္းခင္းေတာင္ မနင္းရဲဘူး ကၽြံက်မဆိုးလို႔ "
ထိုသူေတြရဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို အေတာ္အံံ႔ဩသြားၿပီး ေလာကႀကီးမွာ ဒါမ်ိဴးေတြ ရွိပါလား ႀကံုဖူးသြားသည္။ ေက်ာင္းသူအရြယ္က အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ ယွဥ္၍ မရသည့္ လူေတြ အေၾကာင္း သိလာရသည္။ ထမင္းခ်ိဴင့္ကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီမွာႀကံုဖူးသြားၿပီး လူေတြက ကိုယ္ျဖတ္သန္းရာ ကိုယ္ႀကံုဖူးရာ ေပတံနဲ႔ လိုက္တိုင္းတတ္ၾကတဲ့ အက်င့္ကို ေကာင္းေကာင္းသတိၿပဳမိခဲ့ရသည္။
ရန္ကုန္ေရာက္တုန္းက ယုဇနပလာဇာမွာ ဖုန္းဆင္းကဒ္ သြားထည့္တာ ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ ေျခလွမ္း ဆယ္လွမ္းပင္မျပည့္တဲ့ ေနရာမို႔ အိမ္ေနရင္း ထသြားလိုက္တာ ေျခဆံုးေခါင္းဆံုးၾကည့္ၿပီး " မထည့္ေပးႏိုင္ဘူး ကိုယ့္ဖာသာထည့္" လို႔ ခပ္ရိုင္းရိုင္း ေျပာသည့္ အေရာင္းအကူဝန္ထမ္း မိန္းကေလးကို တအံ႔တ ၾကည့္မိရသည္အထိပင္။ ကိုယ့္သမီးေတြထက္ပင္ ငယ္ရြယ္လွသည့္ အရြယ္ေပမယ့္ ႏႈတ္ထြက္ၾကမ္းကာ လူႀကီးသူမမွန္းမသိ သည့္ အဆိုပါမိန္းကေလးကို သနားစိတ္ပင္ ျဖစ္မိသည္။ ေက်ာင္းက တိုင္းရင္းသားကေလးေတြရဲ့ မေျပာတတ္မဆိုတတ္ပဲ ေျပာလိုက္သည့္ " ငါက" ဆိုတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ႏႈင္းယွဥ္မရႏိုင္ေအာင္ ခံရခက္လွသည္။ လူတိုင္းေတာ့မဟုတ္လို႔ ေတာ္ေတာ့သည္။ သူနဲ႔ ကပ္ေနသည့္ ဖုန္းဆိုင္က အဆိုပါအရြယ္ ကေလးမေလးကပဲ ဘာကူညီရမလဲ ဆိုကာ ဆင္းကဒ္ပါကူထည့္ေပးလို႔ ဖုန္းေဘလ္ျဖည့္တာ အားလံုး သူ႔ဆိုင္မွာ လုပ္လိုက္သည္။
" အန္တီတို႔က ဧည့္သည္ေတြလား' တဲ့ ရုတ္တရက္ ေျဖဖို႔ စဥ္းစားရင္းက
" ဧည့္သည္ေတြ .....ဆိုပါေတာ့ကြယ္" လို႔ပဲ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပန္ေျဖျဖစ္သည္။
အရိုးခံစိတ္ေတြ မဟုတ္ပဲ အေပၚယံကိုသာ ၾကည့္တတ္သည့္ အေလ့အထေတြ သိပ္မ်ားၾကတာ ေတြ႔ရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ စိတ္အသက္သာဆံုးက အစားအေသာက္ အဝတ္အစား အေနအထိုင္ကို ဘယ္သူကမွ အေရးမလုပ္တာပင္၊ ေရခ်ိဴးခန္းထဲ စီးသည့္ ဘိနပ္ကို မွားစီးၿပီး ေဈးဝယ္စင္တာ ေရာက္ဖူးသည္။ အိမ္ေနရင္း တီရွပ္အႏြမ္းကေလးနဲ႔ ခ်င္းမိုင္ရဲ့ အႀကီးဆံုးေဈး ကာဒ္လဝမ္ ေခၚ ေဈးႀကီးကို ရုတ္တရက္ ဝင္ဝယ္ဖို႔ ျဖစ္ဖူးသည္။ ဘယ္သူကမွ အေပၚယံအဝတ္အစားကို ၾကည့္ပီး ဝယ္ႏိုင္လို႔လား မေမး၊ အထင္ေသးသလို ေဈးေမးတာ မေျပာခ်င္သလို မလုပ္၊ ေျခဆံုးေခါင္းဆံုး မၾကည့္ သူလိုကိုယ္လိုပင္ ဆက္ဆံတာ ျဖစ္သည္။
ဆိုင္ေတြ ဝင္စားလည္း ထို႔အတူ၊ တခါတေလ မနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္အျပန္ ေခၽြးသံတခၽြဲခၽြဲ နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ဝင္စားလည္း ခါတိုင္းလို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးတာပင္။ ျခံဳေျပာရက လူတေယာက္ရဲ့ စားေသာက္မႈနဲ႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ထိုလူ႔တန္ဘိုးကို လြယ္လြယ္ကူကူ ဆံုးျဖတ္တဲ့ အေလ့မရွိၾကတာပင္၊ မိတ္ေဆြ တေယာက္ကို သေဘာက်မိသည့္ အဆိုပါ အေၾကာင္းေတြ ေျပာမိေတာ့ ထိုင္းလူမ်ိဴးေတြက ဒီမိုကေရစီအေလ့အက်င့္ေတြ အေတာ္ယဥ္ပါးေနၿပီတဲ့ ။ တကယ္အားက်ပါသည္။ ဘာမဟုတ္သည့္ အေပၚယံကိုၾကည့္မေနပဲ တကယ့္အႏွစ္ကို အေလးထားတတ္သည့္ အေလ့ေတြက အတုယူစရာပါ။ အလုပ္ထဲမွာ သူတို႔ ထမင္းစားၾကပါက ဘယ္သူက ဟင္းေကာင္းလဲ မေမးပါ။ မစပ္စုပါ၊ သန္႔ရွင္းေရး အမ်ိဴးသမီးလည္း သူစားခ်င္တာထည့္လာ၊ သူအဆင္ေျပတာထည့္လာသလို ဆရာမေတြက ၾကက္ဥျပဳတ္ပဲပါလာတာရွိသည္။ အခ်ိန္မရလို႔ ဘာမွာ ထည့္မလာသူကိုလည္း အျခားသူမ်ားက မွ်ၿပီး စားလိုက္ၾကသည္။ အျပင္ထြက္စားလည္း ဟင္းေပၚ ထမင္းပံုစား ဟင္းတမ်ိဴးနဲ႔ (၃၅)ဘတ္ လူတိုင္း တန္းတူ စားႏိုင္သည္။ တမ်ိဴးနဲ႔ မဝသူ ဟင္းႏွစ္မ်ိဴး ထည့္ၿပီးစားၾကသည္။
လမ္းေဘးမွာ မနက္ေစာေစာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္သည့္ အမ်ိဴးသမီးတေယာက္ တံပ်က္စီးလွည္းၿပီးက အမ်ားသူငါ စားေသာက္ေနသည့္ ေခါက္ဆြဲဆိုင္မွာ အမ်ားႏွင္တန္းတူ တြန္႔ဆုတ္ကာ ရြ႔ံတြ႔န္႔တြန္႔ မျဖစ္ပဲ ဝင္စားႏိုင္သည္။ ဘယ္သူကမွ ႏွာေခါင္းမရံႈ႔၊ အေရးစိုက္မေန သူ႔ကို ထူးဆန္းမေန၊ သူဆိုင္ထဲဝင္လာတာ အထူးအဆန္းမဟုတ္၊
အဝတ္အစားသည္ လူ႔တန္ဘိုးအစစ္မဟုတ္၊ စားသည့္ အစားအေသာက္တန္ဘိုးလည္း လူ႔တန္ဘိုး မဟုတ္၊ လူတေယာက္ရဲ့ တန္ဘိုးအစစ္အမွန္ဆိုတာ ႀကီးသူကိုရိုေသ ရြယ္တူကို အေလးထား ငယ္သူကို သနားညွာတာသည့္ အေလ့အက်င့္ကို အေျခခံၿပီး လူတေယာက္နဲ႔တေယာက္ မွ်ေဝႏိုင္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ထားႏိုင္ပါမွ သာယာလွပသည့္ ေလာကႀကီး ျဖစ္တည္လာမွာ ဧကန္မလြဲဆိုတာ သက္ေသျပေနသလိုလို။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment