September 3, 2017

" ႏွစ္ဆယ့္သံုး ႏွစ္ပိုင္းတပိုင္းဒီဂရီ" ၄ရက္ စက္တဘၤာ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၆) အမွတ္(၃၄) မွ


ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အျခားႏိုင္ငံေတြကေန လာေရာက္ေနထိုင္တဲ့ သူေတြ သန္းႏွင့္ခ်ီ ရွိၾကသည္၊ တရားဝင္ လာေရာက္ေနထိုင္တာေရာ တရားမဝင္ ေနထိုင္တာေရာမ်ိဴးစံုထဲမွာ ျမန္မာ လာအို ကေမၻာဒီးယား တရုတ္ ကုလား မ်ိဴးစံု ရွိၾကသည္။ အစိုးရကေတာ့ တိုင္းျပည္အတြင္း လာေရာက္ေနထိုင္ၾကသူေတြ အားလံုး ဥပေဒလိုက္နာဖို႔နဲ႔ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္က အလြယ္တကူသိႏိုင္ဖို႔ သူ႔ႏိုင္ငံထဲကို တရားဝင္ေနထိုင္ဖို႔သာ လိုလားသည္။ ခိုးဝင္လာၿပီးေနာက္မွာပင္ မည္သူမည္ဝါ ဘယ္ႏိုင္ငံသားဆိုသည့္ အေထာက္အထားသိႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ ဥပေဒအမ်ိဴးမ်ိဴး ထုတ္ျပန္ကာ ႀကိဳးစားေနရေလသည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေရး လူမႈေရး စီးပြားေရး စစ္ေရး ျပႆနာမ်ိဴးစံုကေန သူတို႔ဆီ ရိုက္ခတ္ကာ ေရႊ႔ေျပာင္းေနထိုင္မႈေတြကို လက္ခံထားရသည့္ တိုင္းျပည္တခုလည္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စနစ္ဆိုး ဒဏ္ေၾကာင့္ လြင့္စင္ထြက္လာသည့္ ျမန္မာျပည္သား တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးစံု သူတို႔တိုင္းျပည္ဘက္ ေရာက္လာၾကသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမနည္းမေနာ ရွိခဲ့ၿပီ။
ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ နယ္စပ္ျမိဳ႔ေတြ ျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္၊ မယ္ဆိုင္ အရပ္ေတြဆိုက ျမန္မာျပည္ႏွင့္မျခား ျမန္မာစကားေတြသာ ေျပာၾကေလသည္။ ထိုင္းလူမ်ိဴးေတြလည္း စီးပြားေရးလုပ္၍ အဆင္ေျပေအာင္ ျမန္မာစကား သင္ထားၾကရေလသည္။ အဆိုပါ ျမို႔ေတြမွာ ေနထိုင္သည့္ ထိုင္းလူမ်ိဴးတင္မက တာဝန္နွင့္ ေရာက္ရွိေနထိုင္ရသည့္ လဝက၊ ရဲ၊ ဘဏ္ဝန္ထမ္း ၊ ကုန္တိုက္ဝန္ထမ္း အစရွိသူတို႔မွာလည္း ျမန္မာစကား တတ္ၾကေလသည္။ ျမိဳ႔ႀကီးေတြျပန္ေရာက္ၿပီး ျမန္မာလူမ်ိဴးေတြ႔၍ ျမန္မာလို ေျပာႏိုင္က အဆိုပါဝန္ထမ္းမွာ မဲေဆာက္ မယ္ဆိုင္တို႔မွာ တာဝန္က်ခဲ့သူလို႔ က်ိန္းေသေျပာႏိုင္ေလသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း ခ်င္းမိုင္ခရိုင္ကေတာ့ သမိုင္းအစဥ္အလာအရ ျမန္မာလက္ေအာက္ခံ အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးရာခန္႔ ကူးလူးဆက္ဆံမႈရွိခဲ့ရာ ေရွးဘိုးဘြားေတြက ျမန္မာေတြမ်ား ျဖစ္ေနမလား ေတြးစရာ အေျခအေနေတြ ရွိေနေလသည္။
ခင္မင္ရင္းႏွီးသြား၍ ေမးျမန္းၾကည့္က သူတို႔ အေဖက ရွမ္းျပည္က ဆိုတာမ်ိဴး၊ အေမက ျမန္မာဆိုတာမ်ိဴး မၾကာခဏ ၾကားဖူးရေလသည္။ ဆိုင္တဆိုင္မွာ ပစၥည္းဝယ္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ျမန္မာလို ေျပာတာ သူတို႔ၾကားၿပီး ထိုင္းမေလးက ျမန္မာေတြလား ေမးသည္။ ျပီးေတာ့ သူတို႔ ဘိုးဘြားတေယာက္ေယာက္က ျမန္မာဆိုတာ ေျပာတာ ႀကံုရတတ္သည္။ ထိုင္းလူမ်ိဴးျဖစ္ေနသည့္ ျမန္မာေသြးေႏွာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္။ အလားတူ ထိုင္းလူမ်ိဴး ျဖစ္ေနသည့္ တရုတ္ေသြးေႏွာေတြလည္း တပံုခ်ည္႔ ရွိေသးသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္လာဖို႔ သူတို႔မွာလည္း တိက်သည့္ ဥပေဒေတြ ျပဌာန္းထားရသည္မွာ ေသခ်ာေလသည္။ အေဖက ထိုင္းလူမ်ိဴး အေမ ထိုင္းလူမ်ိဴး ေမြးဖြားလာသည့္ ကေလး ထိုင္းလူမ်ိဴး ျဖစ္တာက သဘာဝအတိုင္း ရိုးရွင္းပါသည္။ အေဖ ဒါမွမဟုတ္ အေမ တေယာက္ေယာက္က ထိုင္းလူမ်ိဴး ျဖစ္ေပမယ့္ အျခား ႏိုင္ငံျခားသားတေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေမြးဖြားလာသည့္ ကေလးမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံသား ျဖစ္ခြင့္ကို သူ႔အသက္ (၁၈)ႏွစ္ျပည့္သည့္အခါ ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္သည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ရွိေလသည္။
ယခု ဆယ္စုႏွစ္ သံုးႏွစ္အတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံကို တရားဝင္ေရာ တရားမဝင္ပါ ေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာေတြ မ်ားလွရာ အဆိုပါ ျမန္မာ မိခင္ဖခင္တို႔ကေန ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ ေနထိုင္ရင္း ေမြးဖြားလာသည့္ ကေလးမွာ ထိုင္းႏို္ငံသား ခံယူခြင့္ရွိသည္။ ဒါကေတာ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကေလးသူငယ္မ်ားအခြင့္အေရးဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ကို လိုက္နာၿပီး လက္ခံက်င့္သံုးရတာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေမြးဖြားၿပီးက ေမြးစာရင္းရယူၿပီး အိမ္ေထာင္စုစာရင္းတခုမွာ စာရင္းသြင္းျပီးသည့္ အေထာက္အထားေတာ့ ရွိရေလသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးေတြက ျမန္မာအျဖစ္သာ ခံယူစိတ္ရွိရာ ႏို္င္ငံသားခံယူဖို႔ စိုးစဥ္းမွ စိတ္မကူးၾကပါ။ အလုပ္လုပ္ၿပီး ျပန္သြားၾကသည့္ သူေတြလည္း မ်ားစြာရွိေလသည္။ သို႔ေသာ္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီတက္လာၿပီး ျပည္သူပိုင္သိမ္းခ်ိန္က ျပည္ပကို ထြက္ခြာသြားသည့္ သူေတြ မ်ားစြာထဲကမွ လူမသိသူမသိ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ဇာတ္ျမွဳတ္ေနၾကသည့္ ျမန္မာျပည္ေပါက္ တရုတ္ ကုလား မ်ားစြာရွိသည္။ သူတို႔မွာ ျခံႀကီး အိမ္ႀကီးေတြႏွင့္ တခန္းတနားေနထိုင္ၾကၿပီး သားသမီးေတြက ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြ အျဖစ္ ဆက္လက္ေနထိုင္ၾကတာလည္း ရွိေလသည္။ ေရွးအဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးေတြမွာ ျမန္မာစကားသံၾကားက မသိမသာ လိုက္ၾကည့္ျပီး ေနတတ္ကာ သူတို႔ မ်က္ဝန္းေတြက ျမန္မာျပည္ကို သတိတရ လြမ္းေနသေယာင္ေယာင္ ျမင္ရေလ့ရွိသည္။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ အတိတ္သမိုင္းေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးေတြ ႀကိဳးျပတ္သြားတဲ့ ပုလဲပုတီးက ပုလဲလံုးေလးေတြလို လိမ့္ကာလူးကာ တေနရာစီ ေရာက္ၾကရတာျဖစ္သည္။
တခ်ိန္က နယ္ေျမသတ္မွတ္ပိုင္းျခားမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္ကေန ထိုင္းပိုင္သည့္ အျခမ္းဘက္ကို ပါသြား၍ ထိုင္းျဖစ္သြားသူေတြလည္း ရွိေလသည္။ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ကပ္ေနသည့္ ရြာႏွစ္ရြာမွာ တႏိုင္ငံစီ ျဖစ္သြားၾကတာလည္း ရွိသည္။ မယ္ဆိုင္ဘက္ကို ေရာက္စဥ္က အခါ လူမ်ိဴး အမ်ိဴးသမီး တေယာက္က ေျပာဖူးသည္၊ ဒီဘက္အျခမ္းေတြက အစတုန္းက ျမန္မာပိုင္တဲ့ အခါရြာေတြပါ၊ နယ္နိမိတ္သတ္မွတ္ၿပီး ထိုင္းဘက္ကို ပါသြားေတာ့ အစမွာ သူတို႔ ဝမ္းနည္းၾကတယ္၊ အခုႏွစ္ေပါင္း(၃၀) ေလာက္ၾကာေတာ့မွ သူတို႔က ကံေကာင္းတဲ့လူေတြမွန္း သိသြားၾကၿပီတဲ့၊ ဘာလို႔လဲဆို သူတို႔မွာ ေရမီးအျပည့္အစံုနဲ႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုရၿပီး ဟိုဘက္မွာက်န္ခဲ့တဲ့သူေတြက ေမွာင္ထဲမွာ ေနတာ လွမ္းျမင္ေနရတယ္ေလတဲ့၊
၂၅၂၈ခုႏွစ္နဲ႔ ၂၅၃၄ခုႏွစ္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ထုတ္ေပးသည့္အခ်ိန္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္သြားသူေတြ ရွိသည္။ ထိုင္းမွာက သာသနာသကၠရာ္ဇ္ကို အသံုးျပဳရာ ျမန္မာလိုဆိုက ၁၉၈၅ခုႏွစ္နဲ႔ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေတြမွာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးႏြယ္စုေတြ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ႀကံုခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၇၀ခုႏွစ္ကေန ၁၉၈၀ဝန္းက်င္မွာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနအရ ထိုစဥ္က တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ေတြရဲ့ ထိန္းခ်ဴပ္မႈေအာက္မွာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးႏြယ္စုေတြ ျဖစ္ၾကသည့္ အခါ လားဟူ မုန္း စသည့္ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဴးေရးလုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ဘိန္းႏွင့္ လက္နက္ ေရာင္းဝယ္ၾကသည္။ ထိုင္းစစ္တပ္က လိုက္တိုက္သည့္အခါ ထြက္ေျပးၾကရျပန္သည္။ ၁၉၈၅ခုႏွစ္မွာ ေဒသႏွင့္ လူမ်ိဴး မတည္မျငိမ္ျဖစ္တာကို သိရွိၿပီး ထိုစဥ္က ထိုင္းဘုရင္ဘူမိေဘာအဒူယဒက္ကိုယ္တိုင္ ေတာင္ေပၚေဒသေတြအထိ မီးအိမ္ကေလးကိုင္ကာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လိုက္ၾကည့္ၿပီး စီမံခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ေပးခဲ့ေလသည္။ ဘိန္းအစား ေကာ္ဖီႏွင့္ အျခားသီးႏွံမ်ား စိုက္ပ်ိဴးလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ႏိုင္ရန္ ေရ မီး ရရွိရန္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ႀကီးၾကပ္ၿပီး စီမံကိန္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ရာ ဘိန္းစိုက္ပ်ိဴးမႈ ပေပ်ာက္သြားသည္။ ဘုရင့္မိခင္ႀကီးကလည္း တိုင္းရင္းသားေတြ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရၿပီး ႏို္င္ငံသားအခြင့္အေရးရရွိပါက ေျပးလႊားပုန္းေရွာင္ေနရသည့္ အေျခအေနေတြက လြတ္ေျမာက္မည္ ယံုၾကည္ကာ ႏိုင္ငံသားအသိအမွတ္ျပဳ ကဒ္ျပား အျပာေရာင္ေတြ ထုတ္ေပးခဲ့သည္။ မုန္း လူမ်ိဴးေတြ အမ်ားစု ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ ဒါက အေရွ႔ေျမာက္ပိုင္းနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္းမွာျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္မွာ ရွိသည့္ စေကာကရင္မ်ိဴးႏြယ္ ပါကေညာေတြလည္း ထိုင္းဘက္အျခမ္း ေရာက္ရွိကာ ထိုင္းမွာ ထိုင္း-ကရင္ဆိုသည့္ ေတာင္ေပၚသားအျပင္ ပါကေညာ ဆိုသည့္ တိုင္းရင္းသားမ်ိဴးႏြယ္စု အမည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ၾကတာ ရွိေလသည္။
၁၉၉၁ခုႏွစ္မွာလည္း ဘုရင့္မိခင္ၾကီးရဲ့ ေမတၱာျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ထိုင္းေတြအေခၚ ေတာင္ေပၚသားေတြကို ႏိုင္ငံသားအသိအမွတ္ျပဳကဒ္ အစိမ္းေရာင္မွာ အနီကြပ္ျဖင့္ ထုတ္ေပးေလသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ေငြေၾကးလာဘ္စားမႈေတြလည္း ရွိၾကရာ ေတာင္ေပၚသားကဒ္ကို ဝယ္ယူထားၾကၿပီး ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ေမွ်ာ္မွန္းသူေတြလည္း ရွိသလို ေငြနဲ႔ဝယ္ၿပီး ႏိုင္ငံသားကဒ္ ကိုင္ေဆာင္တာေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကတယ္လို႔ ထိုင္းဆရာမတေယာက္က ေျပာျပေသးသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသား ျဖစ္သြားသူေတြထဲ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ိဴးႏြယ္စုေတြ၊ ျမန္မာျပည္သားေတြ တျဖည္းျဖည္း ပါသြားတာေတြ ရွိခဲ့တာ ျငင္းမရသည့္ အေထာက္အထားေတြ ရွိေလသည္။ ထိုင္းဆရာမ ေျပာျပသလို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ သမိုင္းေၾကာင္း အေျခအေနအရပ္ရပ္ေတြက ထိုင္းႏိုင္ငံသားျဖစ္တည္မႈေတြ ျဖစ္လာတာ ရွိတယ္လို႔ ဆိုေလရာ ျငင္းမရသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
ကမၻာအရပ္ရပ္မွာ ရွိၾကသည့္ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာလည္း ေမြးဖြားရာ ႏိုင္ငံရဲ့ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး လူမႈေရး အထူးသျဖင့္ ေဒသတြင္းမတည္ျငိမ္မႈေတြ ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေစတဲ့ စစ္ေရးေတြေၾကာင့္ လြင့္စင္ေရာက္ရွိသြားၾကတဲ့ လူေတြမ်ားစြာရွိၾကေလသည္။ ကိုယ္တိုင္ရပ္တည္ေနတဲ့ ကမၻာႀကီးေတာင္ မိမိဝန္ရိုးေပၚ မိမိ ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ပိုင္းတစ္ပိုင္းဒီဂရီလည္ေနရာက အနည္းငယ္ တိမ္းေစာင္း ၿပီးလည္ေနတယ္လို႔ သိပံပညာရွင္ေတြ တိုင္းတာေတြ႔ရွိထားတယ္ ဆိုေလသည္။ ကမၻာႀကီးဒီဂရီပိုေစာင္းလာေနတာေတာင္ တအံ့တဩ အဆန္းတက်ယ္ မယူဆသလို လူေတြလည္း အမ်ိဴးမ်ိဴး ေျပာင္းေရႊ႔ေနၾကတာ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ထိုင္းႏို္င္ငံရဲ့ ႏိုင္ငံသားျဖစ္တည္မႈ အေျခခံအေၾကာင္းတရားျဖစ္တဲ့ လူေတြကို လူေတြလို႔ ျမင္လို႔ လက္ခံထားတာျဖစ္တယ္၊ ကိုယ္ေနတဲ့ ႏို္င္ငံ ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသား အက်ိဴးစီးပြားေကာင္းေအာင္ လုပ္ရမယ္၊ မလုပ္ႏိုင္ရင္ အေရးယူခံရမယ္ ၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဴး အက်ိဴးစီးပြားပ်က္ရာပ်က္ေၾကာင္း လုပ္ေနသူေတြ အထူးသျဖင့္ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္ လုပ္သူေတြ ကိုေတာ့ ဘာလူမ်ိဴး ဘာႏိုင္ငံသားပဲ ျဖစ္ပေစ ဘယ္ေတာ့မွ ခြင့္လႊတ္မွာမဟုတ္၊ တရားဥပေဒအရ အေရးယူတာခံရမွာလို႔ ဆိုေလသည္။ ခ်င္းမိုင္လဝကရံုးမွာ ခ်င္းမိုင္ ဗ်ဴရိုခ်ိဖ္ရဲ့ စကားကို ဆိုင္းဘုဒ္ေထာင္ထားတာ ရွိသည္။ သူကေတာ့ ဒဲ့ပင္၊
" Good guys in , bad guys out" တဲ့ တခ်ိဴ႔လူေတြအတြက္က ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ ေကာင္းတယ္မဟုတ္ပါလား။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment