September 28, 2014

အေရြ႕( ၁၃ ေမ ၂၀၁၄ထုတ္ The Voice Daily သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါး)


                       အခုေခတ္မွာ 'ပါရာဒိုင္း အေရြ႕' ဆိုတာကို ႏိုင္ငံေရး အေရြ႕၊ စီးပြားေရး အေရြ႕ စသျဖင့္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးၾကတာ ဖတ္ရေလသည္။ ဤေနရာတြင္ အေရြ႕ ပါရာဒိုင္း (Paradigm) ဆိုသည့္စကားကို ရွာေဖြၾကည့္ရာ အဘိဓာန္ မ်ားတြင္ ‘‘စံ’’ ‘‘နမူနာ’’ ဟုဖြင့္ဆိုထားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕က ပါရာဒိုင္းကို အကူး အေျပာင္း အေ႐ြ႕ ဟုဆိုၾကသည္။ အေရြ႕ ဆိုေသာ အဓိပၬာယ္ကိုယူလၽွင္ Paradigm shift ဟုအျပည့္အစုံေျပာမွ မွန္မည္ဟုလည္း မွတ္သားထားဖူးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ပါရာဒိုင္း ဆိုလွ်င္ပင္ အေရြ႕ ဟု သေဘာေပါက္ၾကေလသည္။
                       ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္မွာ ဆရာေမာင္းဆက္က ပါရာဒိုင္းအေျပာင္းအလဲကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြင့္ဆို ေရးသားတာ ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ပါ””ဓ “ “”” ပါရာဒိုင္း အေျပာင္းအလဲ ဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား၊ ၿခံဳလႊမ္းေနတဲ့ အာဝါသ၊ လူေတြရဲ႕ ျပဳမႈ လႈပ္ရွားမႈ၊ အေနအထိုင္ အမူအက်င့္ စိတ္ခံစားမႈ၊ တန္ဖိုးထားမႈ၊ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ အားလံုး အရင္ကနဲ႔မတူ ေျပာင္းလဲ လာတာကိုမွ ပါရာဒိုင္း အေျပာင္းအလဲလို႔ ေျပာလို႔ ရမွာပါ” 
                    ေလာေလာလတ္လတ္ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘဝေနထိုင္မႈ ' အေရြ႕' တစ္ခုကို ေတြရသည့္ အတြက္ ပါရာဒိုင္း ( အေရြ႕) ကို လိုက္ၾကည့္ေနမိေလသည္။ ထိုသူက ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ဓါတ္ပံုေလးေတြ တင္သည္။ သူ႕ေယာကၡမရဲ့ ေျမကြက္မွာ အိမ္ေဆာက္ဖို႕ လုပ္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းကို ဓါတ္ပံုေတြမွ တစ္ဆင့္ ေတြ႕ေနရသည္။ ျမင္ေနရသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေသြ႕ေျခာက္လွ်က္၊ အိမ္ေတြက က်ိဳးတို႕က်ဲတဲ၊ 
 ေနရာကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ ပဲခူးျမစ္ကမ္းေဘး၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္(ေတာင္ပိုင္း) ၊ ယခင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ခ်ဲ႕ထြင္ထားသည့္ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္( ေတာင္/ ေျမာက္) က လူေနထူထပ္လာၿပီး စည္ကားေနၿပီ၊ ယခု ရပ္ကြက္ကေလးကေတာ့ ေနာက္ထပ္ ခ်ဲ႕ထြင္ထားတဲ့ ေျမကြက္ေတြပင္၊ ၿမိဳ႕သစ္ရဲ့ အစြန၊္ ျမစ္ကမ္းေဘး ေရာက္လုလု၊ ၿမိဳ႕နယ္ကေတာ့ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ထဲမွာ အပါအဝင္ ျဖစ္ေနသည္။ ထို သူ႕အေၾကာင္းကို သိေန၍ ေတြးေနမိသည္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္၊ မိန္းမက အထက္တန္းျပဆရာမ၊ ဝန္ထမ္းလုပ္သက္က အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္ၿပီ။ အိမ္ငွားေနရင္း ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုန္းမွ ေရြ႕ ေရြ႕ လာသည္မွာ ျမစ္ေဘးသို႕ ေရာက္ေလေခ်ၿပီ။ အိမ္ရွင္တို႕ရဲ့ အေျပာင္းအလဲ မူယာမာယာေတြၾကားမွာ ေရြ႕ရင္း ေရြ႕ရင္း အိမ္ငွားဘဝကို နိဂံုးခ်ဳပ္လို သျဖင့္ ရွိသည့္ ေျမကြက္တြင္ အိမ္ေဆာက္ရန္ စိုင္းျပင္းေလသည္။ ေရမရွိ၊ မီးမရွိေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ ေနဖို႕ အေရးႀကီးသျဖင့္ အိမ္ကို ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာက္ဖို႕ စိုင္းျပင္းေနၾကရသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္က အိမ္က်ိဳးတို႕က်ဲတဲကလည္း ဒီလို ေဝးလံၿပီး ဘာမွ မရွိသည့္ အရပ္တြင္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ လာေနၾကတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ 
                                   ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို ေျပာႏိုင္သလဲ ဆိုေတာ့ ဒီပဲခူးျမစ္ကမ္းနံေဘးကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္၊ အတိအက် ေျပာရလွ်င္ ၁၉၈၉ခုႏွစ္က အမွတ္မထင္ ေရာက္ရွိခဲ့ဖူး၍ ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးသူ ေက်ာင္းဆရာမ တာဝန္က်သည့္ ရြာက သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နယ္( ဖားကူးရြာ)၊ အလုပ္ခန္႕သည့္ အမိန္႕စာမွာ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နယ္ကရြာ ဆိုေတာ့ သန္လွ်င္ကိုသြားသည့္ သီတာသေဘၤာႀကီးကို စိတ္ကူးျဖင့္ စီးေနမိသည္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္၊ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမႈးရံုးကို သြားေရာက္ စံုစမ္းေတာ့မွ အဲဒီရြာက သန္လွ်င္ဆိပ္ကမ္းကို ေက်ာ္ျဖတ္ပီး ေမာ္ေတာ္ျဖင့္ ေနာက္ထပ္ (၂)နာရီခန္႕ ဆက္သြားမွ ေရာက္သည့္ ပဲခူးျမစ္ကမ္းေဘးက ရြာကေလး ျဖစ္ေနသည္။ ထိုရြာႏွင့္ ရန္ကုန္ သြားသည့္ ေမာ္ေတာ္က တစ္စီးသာရွိသည္၊ တစ္ေန႕တစ္ႀကိမ္ပဲ ထြက္သည္၊ အခ်ိန္က ပံုမွန္မဟုတ္၊ ေရတက္ေရက် အခ်ိန္ကို တြက္ခ်က္ၿပီး ထြက္ရာ ေမာ္ေတာ္ထြက္ခ်ိန္က ေန႕အလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းသည္။ အေမက အညာသူပီပီ ေရတက္ေရက် မတြက္တတ္၊ ဘယ္အခ်ိန္ထြက္မယ္ဆိုတာ မသိ၊ ေနာက္ ေရလမ္းခရီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီခရီးလမ္းေၾကာင္းကို စိတ္မဝင္စားပဲ တစ္ျခားကုန္းလမ္းခရီး ရွိမရွိ ကုန္းလမ္းက သြားလို႕ရမရ စံုစမ္းရာ လမ္းေၾကာ တစ္ခုကို သိလာေလသည္။ အေမ စီးေနက် ဆိုက္ကားဆရာက " ' ဖားကူးရြာ' ဆိုတာ သူေနတဲ့ သရက္ပင္ေခ်ာင္ရြာနဲ႕ မ်က္ေစာင္းထိုး ဟိုဘက္ကမ္းကို ေလွနဲ႕(၁၀) မိနစ္ေလာက္ ေလွာ္ရင္ ေရာက္ၿပီ" ဆိုေလရာ ေရလမ္းခရီးကို (၃)နာရီ စီးရမည့္အစား ကုန္းလမ္းက ကားစီးၿပီး ျမစ္ကို (၁၀) မိနစ္ပဲ ျဖတ္ရမည့္ လမ္းကို ေရြးလိုက္ေလသည္။ တကယ္တန္းက်ေတာ့ ထင္သေလာက္ မလြယ္တာကို ေတြ႕ရေလသည္၊ ၾကံဳရေလသည္။
                        အိမ္ကေန နံနက္ေစာေစာ (၆)နာရီ ထြက္ၿပီး သကၤန္းကၽြန္းေစ်းေရွ႕ကို ဆိုက္ကားႏွင့္ သြားရေလသည္။ ေစ်းေရွ႕မွာ ေလးေထာင့္ကန္ကို သြားသည့္ ကားကို တက္စီးရသည္။ (ထိုစဥ္က ဒဂံု( ေတာင္/ေျမာက္) ၿမိဳ႕သစ္ေတြ မေဖာ္ရေသး၊ လမ္းေတြလည္း မေဖာက္ရေသး၊ စစ္တပ္အာဏာသိမ္းၿပီး တစ္နွစ္ခန္႕အခ်ိန္) ၊ ေလးေထာင့္ကန္ ေရာက္သည့္အခါ ကားက ဂိတ္ဆံုးၿပီ။ ကားေပၚမွာက သကၤန္းကၽြန္းေစ်းမွာ ရြာကထြက္တဲ့ စိုက္ခင္းက အသီးအရြက္ေတြ ေရာင္းၿပီး ျပန္ၾကသူေတြ ခ်ည္းပင္၊ စာေရးသူတို႕လို ခရီးေဆာင္အိတ္နဲ႕ ခရီးသည္ ပံုစံမ်ိဳး တစ္ေယာက္မွ မရွိ၊ သူတို႕ကလည္း ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္ ၾကည့္ၾကသည္။ ကားေပၚက ဆင္းေတာ့ တေမွ်ာ္တေခၚ လယ္ကြင္းေတြ ၊ ရြာေတြ ရွိမယ္လို႕ မွန္းလို႕ရတဲ့ သစ္ပင္ အုပ္အုပ္ေတြ ေတြ႕ရၿပီး ဘယ္ဆက္သြားရမွန္းမသိ၊ ဆိုက္ကား ဆရာေျပာသည့္ ေလးေထာင့္ကန္ေရာက္ၿပီး ျမစ္ဟိုဘက္ (၁၀)မိနစ္ ျဖတ္လွ်င္ ေရာက္ၿပီ အေျပာကို သတိရေပမယ့္ ျမစ္ဆိုတာကို အရိပ္ပင္ မျမင္ရ၊ ျမစ္မေျပာႏွင့္ ေရႏွင့္တူတာ ဆိုလို႕ ႏြားေျခရာခြက္ေတြမွာေတာင္ ေရမရွိ၊ ပတ္ၾကားအက္ေနၿပီ။ စာေရးသူက စိတ္ပ်က္ၿပီး မ်က္ႏွာအမူအယာပ်က္ကာ အေမ့ကို ဒီကေနပဲ အိမ္ျပန္လိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္ဆိုသည့္ စကားကို အေမက လက္မခံ၊ အလုပ္အကိုင္ ရွားပါးေနသည့္အခ်ိန္၊ အေမဝါသနာပါသည့္ အေမျဖစ္ေစခ်င္သည့္ ေက်ာင္းဆရာမအလုပ္ကလဲ ျဖစ္ေန၊ ဆရာမေတြ ဝန္ထမ္းေတြကို လခတိုးထားသည့္ လခ အသစ္ကလည္း ယခင္ အရာရွိလစာႏႈန္းဆိုေတာ့ အေမက ဇြဲမေလွ်ာ့၊ ဟိုေမး ဒီေမးရာ လူဆယ္ေယာက္ေလာက္ ေမးမွ တစ္ေယာက္က သိၿပီ ဟု ဆိုေလသည္။ သူေျပာေတာ့မွ တျခားသူေတြက အံ့ဩတႀကီးႏွင့္ သူတို႕ဒီနားက ရြာမွာေနတာ၊ တခါမွ အဲဒီဘက္ သြားလဲ မသြား ေရာက္လည္း မေရာက္ဖူးပါတဲ့၊ ျမစ္ရွိတာေတာ့ သိတယ္တဲ့၊ ဒီေတာ့မွ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ဝိုင္းေျပာၾကေလရာ ေနာက္ထပ္ တစ္နာရီေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရမည့္ လကၡဏာပင္၊ အိမ္ကေန ထြက္လာရာ ကားက ေလးေထာင့္ကန္ေရာက္ေအာင္ပင္ (၂)နာရီခန္႕ စီးလာခဲ့ရေလသည္။ စာေရးသူသည္ပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ဒီလို ရြာေတြ ရွိေနတာ ထိုအခါက်မွ သိရ ႀကံဳရေလေတာ့သည္။                          
                                                                                စာေရးသူတို႕ သားအမိ ရြာသားေတြ ညႊန္ျပသည့္ ေျမလမ္း အတိုင္း ေလွ်ာက္လာရာ ေလွ်ာက္ရင္းေလွ်ာက္ရင္း မေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့၊ လယ္ကြင္းေတြကို ျဖတ္အၿပီး ေနာက္ထပ္ ရြာတစ္ရြာကို အဝင္မွာေတာ့ ' သရက္ပင္ေခ်ာင္' ရြာ လိုေသးလား ေမးလိုက္၊ ဆက္ေလွ်ာက္လိုက္ လုပ္ရာက မေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ နားေနရာ ရြာသားတစ္ေယာက္က အႀကံေပးေလသည္။ အိမ္တစ္အိမ္မွာ ျမင္းလွည္း ရွိသည္။ ပိုက္ဆံေတာ့ ေတာင္းသေလာက္ ေပးရလိမ့္မယ္ အေျပာကို စကားဆံုးေအာင္ေတာင္ မေစာင့္ႏိုင္ပဲ သြားငွားခိုင္းရာ ေရာက္လာေလသည္။ သူတို႕က ' သရက္ပင္ေခ်ာင္ရြာ' ကို အလည္လာတာလား၊ အမ်ိဳးေတြ ရွိလို႕လား ေမးမွ ွ တကယ္ေတာ့ သြားမွာက ' ဖားကူးရြာ' ပါ ဆိုပီး ဇာတ္စံုခင္းျပမွ " အိုး... ဒါဆို သရက္ပင္ေခ်ာင္ကို မသြားေတာ့နဲ႕ ဖားကူးဖက္ကို ေရာက္မယ့္ ကမ္းနားအထိ ပို႕ေပးမယ္" ဆိုပီး ပို႕ေပးေလသည္။ ျမက္ရိုင္းေတြၾကားမွာ ဆက္သြားလို႕ မရမွ စာေရးသူတို႕ကို ဆင္းခိုင္းၿပီး တစ္လံုးထဲသာရွိတဲ့ တဲေလးဆီကို ေအာ္ေခၚေပးရင္း ဟိုဘက္ကမ္း သြားခ်င္တယ္ေျပာေတာ့ ေခါင္းပဲ ၿငိမ့္ျပပီး ေလွဆိပ္ကို ေခၚလာေလသည္။ ျမင္းလွည္းဆရာက ရၿပီေနာ္ ေျပာၿပီး ျပန္လွည့္သြားပါၿပီ။ ႏုန္းေတြ ရႊံ႕ေတြ နင္းၿပီး ျမက္ပင္ေတြၾကား ေလွ်ာက္ရင္းက စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ဝင္လာေလသည္၊ အေပၚပိုင္းကိုယ္ဗလာ၊ အေရာင္အဆင္းရယ္ ေျပာရေအာင္ ဘာအေရာင္မွ မထြက္တဲ့ ပုဆိုးတိုတိုမွာ ၇ႊံ႕ေတြကခဲလို႕ မ်က္ႏွာကလည္း ဘာခံစားခ်က္မွ မျပတဲ့ ေလွသမားကို ၾကည့္ၿပီး အေမလဲ စိုးရိမ္သလား မေျပာတတ္၊ စာေရးသူတို႕ သားအမိႏွစ္ေယာက္စလံုး ေက်ာင္းဆရာမေတြ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ အေမက သူက သကၤန္းကၽြန္းက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း မေမးပဲ ေလွ်ာက္ေျပာေနေတာ့သည္။ သားသမီးရွိလား၊ ေက်ာင္းေနလား၊ စပါးစိုက္တာလား၊ ဟိုေျပာ ဒီေျပာ ေလွ်ာက္ေျပာရာ ေလွသမားက ရိပ္မိလားမသိ၊ “ သူ႕ကို မစိုးရိမ္ပါနဲ႕၊ သူက ကုတို႕ပို႕တဲ့သူ မဟုတ္၊ ဆရာမေတြ ဟိုဘက္ကမ္းသြားခ်င္တယ္ ေျပာကတည္းက လမ္းမသိလို႕ ဒီခရီးလမ္း ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ သိလိုက္ပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ကူညီတာပါ” ဆိုမွ ဟင္းခ်ႏိုင္ေလသည္။ 

ဒါေတာင္ ျမစ္လယ္ကို ျဖတ္အကူးမွာ ေလွက ေသးေသး၊ ျမစ္ကက်ယ္က်ယ္မွာ ဟိုဘက္ကမ္းကို ရုတ္တရက္ မျမင္ရတဲ့ အခိုက္ ေရာက္ပါ့မလား သြားဘီထင္ပါရဲ့ ဆိုပီး အိမ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အေဖနဲ႕ေမာင္ႏွမတစ္ေတြကို သတိရမိကာ တခုခုဆို အိမ္ကလူေတြ သိပါ့မလား ေတြးမိသည္အထိပင္။ ေရာက္ၿပီ ေရာက္ၿပီ ဆိုကာ ေရက်ေနသျဖင့္ ရြာက ဆိပ္ခံတံတားေအာက္မွာ ရပ္ေပးေလရာ ရႊ႕ံႏြံေတြနင္းရင္း တံတားကို တြယ္တက္ကာ ေရာက္ပါေလၿပီ၊ စုစုေပါင္း(၄)နာရီခန္႕ ၾကာျမင့္ေလသည္။ ရြာက လူေတြက ေမာ္ေတာ္မဆိုက္ပဲ ေရာက္လာသည့္ စာေရးသူတို႕ သားအမိကို ဘယ္လိုလာခဲ့ၾကသလဲ တလမ္းလံုး အေမးခံခဲ့ရၿပီး အံံ့ဩတႀကီး စုပ္တသပ္သပ္ ၾကည့္ၾကေလသည္။ သူတို႕ေတာင္ တစ္ခါမွ အဲလို မသြားၾကပါတဲ့၊ 

 ထိုခရီးသည္ စာေရးသူဘဝမွာ မေမ့ႏိုင္သည့္ ခရီးျဖစ္ေလရာ ေလးေထာင့္ကန္မွ ပဲခူးျမစ္ကမ္းေဘးသို႕ အသြား ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္ အနီးအနားက ရြာနာမည္အားလံုးကို ဘဝတေလွ်ာက္ မွတ္မိေနေလသည္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ဒီလိုရြာေတြ ရွိေနၿပီး လူေတြလည္း ေနေနၾကသည္။ မီးမရွိ၊ ေရမရွိ၊ ၿမိဳ႕ေပၚက ဆင္းရဲလွပါတယ္ ဆိုသူေတြထက္ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ဒီလို လူေတြ အသက္ရွင္ေအာင္ ဘယ္လို စိတ္ထားေတြနဲ႕ ေနေနပါလိမ့္၊ ဘာေတြကိုမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ စားၾကပါလိမ့္၊ သူတို႕သားသမီးေတြကို ေက်ာင္းေရာ ထားၾကရဲ့လား၊ ရြာစဥ္ေတာက္ေလွ်ာက္ ဘာေက်ာင္းမွ မေတြ႕၊ ေလးေထာင့္ကန္အဝင္မွာေတာ့ ေျမစိုက္တဲသာသာ မူလတန္းေက်ာင္းေလးေတြ (၃)ေက်ာင္းေလာက္ ေတြ႕ခဲ့သည့္အျပင္ အထက္တန္းေက်ာင္းလည္း ေတြ႕မိသည္။ ရြာကကေလးေတြ ေက်ာင္းသြားတက္ႏိုင္ရင္ေတာင္ တစ္နာရီသာသာ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ဆယ္မိနစ္ခန္႕ ကားစီးရေပအုန္းမည္။ 

 ေနာင္(၁၀) ႏွစ္ေလာက္အႀကာ( ဒဂံုျမိဳ႕သစ္( ေတာင္/ ေၿမာက္) မွာ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ၊ အိမ္ဖ်က္ခံရသူေတြကို ေျမကြက္ေတြခ်ေပးၿပီး ၿမိဳ႕သစ္ေဖာ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း) မွာ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ဆိုတာ ၾကားဖူးယံုမက ေရာက္ဖူးေလရာ ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕ကို ျဖတ္အၿပီး လယ္ကြင္းေတြ ၾကားမွာ ငြားငြားစြင့္စြင့္ တိုက္သစ္ႀကီးေတြကို ဘြားကနည္း အံ့ဩဖြယ္ရာ ေတြ႕ရေလသည္။ ပဲခူးျမစ္လမ္းဆိုတာ ေတြ႕လိုက္မွ ဒီအေငြ႕အသက္ကို ရရွိခဲ့ဖူးတာ မွတ္မိေလေတာ့သည္။ တစ္ခ်ိန္က စာေရးသူတို႕ ရႊံ႕ေတြၾကား ေျမနီလမ္းေတြေပၚ ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္ ' သရက္ပင္ေခ်ာင္' ႏွင့္ အနီးပတ္ဝန္းက်င္က ရြာေတြပင္ ဒဂံုအေရွ႔ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္ကာ ေက်ာင္းဖြင့္ပြဲေတြ လမ္းဖြင့္ပြဲေတြလုပ္တာ ရုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းမွာ ေတြ႕ရေလသည္။ ေစာေစာက ေျပာသည့္ ပါရာဒိုင္းအေရြ႕က ရြာသူရြာသားေတြ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းခဲ့ေလသည္။ သို႕ေသာ္ လယ္ေျမေတြ အသိမ္းခံခဲ့ရသည္ကေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အေရြ႕တစ္ခုလို႕ ေျပာရေလမည္လားမသိ၊ 

 ပဲခူးျမစ္ကမ္းနေဘးက ၿမိဳ႕သစ္ႀကီးမွာ ထီးထီးမားမားရွိေနသည့္ ထိုတိုက္ေတြမွာ လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေနေနၾကေပၿပီ။ ဆိုင္ခန္းေတြ၊ ေစ်းေတြလဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာလိုပင္ လိုတာ အကုန္ရသည္။ ညဖက္ဆိုပါက လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ပြဲေစ်းကဲ့သို႕ စည္ကားေနသည္။ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ဆိုင္၊ ေၾကးအိုးဆိုင္၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲဆိုင္၊ အသုပ္စံု၊ မုန္႕ဟင္းခါး၊ ဝက္သားတုတ္ထိုးဆိုင္ေတြမွာ လူေတြ လူေတြ ျပည့္ေနသည္။ လိုင္ကား၊ ေအာက္ဆုိဒ္ကား( အရပ္အေခၚ) ကားေတြမွာလဲ လူေတြ အၿပည့္၊ ရံုးတက္ ရံုဆင္းဆို ပိုဆိုးေသးသည္။ စာေရးသူသည္ ဒီလူေတြ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္ကေရာက္ၾကသလဲ မၾကာမၾကာ ေတြးမိသည္။ ေတြးရာက ေမး၊ ေမးရာက သိလာရသည္။ အိမ္ငွားခေတြ၊ အိမ္တန္ဖိုး ေျမတန္ဖိုးေတြ အဆမတန္တက္လာသည့္အခါ သက္သာသည့္ေနရာကို ေျပာင္းေရႊ႕ၾကရၿပီ။ တတ္ႏိုင္သည့္ဖက္မွာ ဝယ္ေနရသည္။ တျဖည္းျဖည္း အျပင္ကို ေရြ႕လာၾကသည္ဟု ျမင္မိသည္။ အစိုးရကေတာ့ ၿမိဳ႔ျပက်ယ္ျပန္႕လာသည္လို႕ ယူဆေနသလားမေျပာတတ္။ ဒါက ၂၀၀၀ခုနွစ္ပတ္ဝန္းက်င္က။ 
                       ေနာက္ထပ္(၁၀) နွစ္ ထပ္စြန္းလိုက္သည့္ အခ်ိန္၊ ယေန႕ အခ်ိန္မွာေတာ့ ထို ပဲခူးျမစ္နေဘးက တိုက္ခန္းေတြလည္း အငွားေစ်း မေသးလွေတာ့၊ ထိုေနရာကိုပင္ မလွမ္းႏိုင္သူေတြ မ်ားလာျပန္သည္။ ဟိုမွာဘက္မွာ ျမစ္ပဲ ရွိေတာ့သည္။ စာေရးသူေျပာခဲ့ဖူးသူ ဆိုပါက အိမ္လခေတာ့ ေပးႏိုင္ေသးသည္။ သူက ပံုမွန္ဝင္ေငြ ရွိေနေသးလို႕ ေတာ္ေသးသည္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ရွင္ေတြ၊ ပြဲစားေတြရဲ့ အေပၚစီးက လုပ္ရပ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ တူမကိုထားခ်င္လို႕ပါ ဆိုတာမိ်ဳး၊ လခထပ္တိုးေပးပါ ဆိုတာမ်ိဳး ၾကာေတာ့ စိတ္ရႈပ္လာေခ်ၿပီ။ လူဆိုတာ စားဝတ္ေနေရးဆိုတဲ့ အေျခခံမွာ အတည္တက် ေနေရးကလည္း အေရးႀကီးေလသည္။ အတည္တက် ေနရမွ စားဖို႕ဝတ္ဖို႕ ရွာရတာလည္း အဆင္ေျပလြယ္ကူေပလိမ့္မည္။ ထိုသူရဲ့ မိန္းမဆိုပါက လုပ္သက္ရင့္ အထက္တန္းျပဆရာမ တစ္ဥိး၊ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက နွစ္ေပါင္း(၂၀)ေက်ာ္မွာ သူ႕အတြက္ ေနစရာေတာင္ ျဖည့္မေပးႏိုင္၊ သူတင္မက ျပည္သူလူထု ေနေရးကို အစိုးရက ဘာမွ လုပ္မေပးနိုင္ခဲ့၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူလူထု အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေနလူတန္းစား ရာခိုင္ႏႈန္း အေတာ္ေတာိမ်ားမ်ား အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္မရွိ၊ အတည္တက်မရွိ၊ ေရြ႕ခ်င္တိုင္း ေရြ႕ေနရသည္။                  

                                         ဆရာေမာင္းဆက္ကေတာ့ ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးတဲ့အခါ တိုင္းျပည္မွာ ဘာေတြ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲလာမလဲဆိုတာကို 

“ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ပါဝင္စားမႈဟာ အရင္အတုိင္း ပါပဲ။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ အေနအထိုင္ဟာ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး ဘဝေတြဟာ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြဟာ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ တန္ဖိုး ထားမႈေတြဟာ၊ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေထြေထြ အေျခအေနေတြဟာ လံုးလံုး လ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲသြားတာမ်ိဳး မျမင္ရေသးပါဘူး။ အေျပာင္းအလဲေတာ့ ရွိတာ ရွိပါတယ္။ ပါရာဒိုင္း အေျပာင္း အလဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။” လို႕ ေရးခဲ့ေလသည္။

ႏိုင္ငံရဲ့စီးပြားေရးအေရြ႕ကို ျပည္သူလူထုရဲ့ လူေနမႈအေရြ႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ၾကည့္ပါက သိႏိုင္သည္။ တစ္ခ်ိန္က လူသူမနီး၊ ေတာႀကီးမ်က္မည္းကို လူေတြ ေရြ႕သြားေနၾကၿပီ။ ဒါသည္ ေကာင္းေသာေရြ႕ျခင္းလား၊ ဆင္းရဲေသာေရြ႕ျခင္းလား၊ တိုးတက္ေသာေရြ႕ျခင္းလား၊ ဆုတ္ယုတ္ေသာ ေရြ႕ျခင္းလား မွန္မွန္ကန္ကန္ သိႏိုင္ဖို႕ ေတြးေတာ ဆန္းစစ္ဖို႕ လိုအပ္သလား အေျဖရွာရမည္ထင္သည္။

ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment