ယခုရက္ပိုင္းမွာ စာေမးပြဲ ေမးခြန္းေပါက္ၾကားတာ၊ ျမန္မာစာ ေမးခြန္းမွာ သတ္ပံုေတြ မွားတာ၊ တပည့္ဝတ္ နဲ႔ သားသမီးဝတ္ မွားေရးထားတာ ၊ သခ်ၤာေမးခြန္း မွားေနတာ၊ သမိုင္းဘာသာမွာ သကၠရာဇ္ေတြ လြဲေနတာ စသျဖင့္ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ အမွားမ်ား ေျပာင္းဆန္ေအာင္ ထြက္လာတာ ဖတ္ရသည္။ ဘယ္မွာဖတ္ရသလဲ ေျပာစရာမလို၊ လူမႈကြန္ယက္ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာမွာပဲ ျဖစ္သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္က သူတပါးတိုင္းျပည္ေတြနဲ႔မတူ ျမန္မာျပည္မွာ အလြန္ထူးျခားသည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ေရးတင္လိုက္မွ သက္ဆိုင္ရာက သိရွိကာ အေရးယူတာတို႔၊ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ေတြ႔မွ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္တာေတြ၊ က်ဴးလြန္သူေတြ၊ လူမိုက္ေတြ ရွိပါလား သိၿပီး လိုက္လံ စစ္ေဆးတာတို႔ ျဖစ္လာၿပီး ဥပေဒေၾကာင္းအရ အေရးယူမႈေတြ ရွိလာတာျဖစ္သည္။
ယခုလည္း ထို႔အတူပင္၊ " အခုရက္ပိုင္းက်မွ ဘာျဖစ္လို႔ စာေမးပြဲေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္တာခ်ည္း တင္လာပါလိမ့္" ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြရဲ့ အေမးကို " စာေမးပြဲရာသီေလ ဒီအခ်ိန္ ျမန္မာျပည္မွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြ အတန္းတင္စာေမးပြဲ ေျဖခ်ိန္" လို႔ ေျပာမွ " ဟုတ္သား" တဲ့။ သူ႕ကေလးေတြက ႀကီးကုန္ၿပီဆိုေတာ့ စာေမးပြဲခ်ိန္ေတြကို အမွတ္တမဲ့ ေမ့ေနဟန္ပင္၊
တကယ္ေတာ့ စာေရးသူရဲ့ အေတြ႔အႀကံုအရ စာေမးပြဲေမးခြန္းဆိုတာ စာေမးပြဲခန္းထဲေရာက္မွ စာေမးပြဲခန္းေစာင့္တဲ့ ဆရာမက ပိတ္ထားတဲ့ စာအိတ္ကို စၿပီး ေဖာက္ရတာပင္၊ တခ်ိဴ႔ ေက်ာင္းသားဦးေရ ေထာင္ခ်ီရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ စာေမးပြဲအခ်ိန္မတိုင္ခင္ တစ္နာရီေလာက္မွာ ႀကိဳေဖာက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ အခန္းလိုက္ ေစာင္ေရ ခြဲတာတို႔ ဘာတို႔လုပ္ၾကသည္။ ဒါက ေမးခြန္းကို စျဖန္႔တဲ့အခ်ိန္၊ ေမးခြန္းကို ထုတ္တဲ့သူက သူေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို မွတ္မိေနမွာေသခ်ာသည္။ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး လက္ခံတေစာင္ ယူထားေသာ္မွ သူ႔မွ အျခား တခုရွိရသည္။ ထိုအရာသည္ သစၥာရွိမႈ ျဖစ္သည္။ ဆရာ/ ဆရာမ ဟူသည္ ကိုယ္ႀကိဳးစားပန္းစားသင္ထားသည့္ ဘာသာရပ္ကို ေက်ာင္းသားေတြ ေျဖဖို႔ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီးက ေက်ာင္းသားအားလံုး စာေမးပြဲခန္းထဲမွာ အတူတကြ ႀကိဳးစားေျဖၾကတာကို ျမင္လိုသည့္ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ " ဆရာမကေတာ့ ေမးခြန္းထဲမွာ ဒါေတြ ေမးထားတယ္ ႀကိဳၿပီး ၾကည့္ရေအာင္ မွတ္ထား ေရာ့ လို႔ " ေျပာမည့္ ဆရာမ်ိဴး ရွိမည္မထင္ပါ၊
ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာ/ ဆရာမက ေမးခြန္းထုတ္ၿပီးက သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းအလိုက္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ စာေမးပြဲႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မီတီကို ပို႔လိုက္ရတာျဖစ္သည္။ တခ်ိဴ႔ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ ဘာသာရပ္တခုကို သင္သည့္ ဆရာ တစ္ဦးမက ရွိပါက နံပါတ္အလိုက္ ျဖစ္ေစ၊ အပိုင္းအလိုက္ျဖစ္ေစ ခြဲျခားၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ေပးရတာလည္း ရွိတတ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ/ ဆရာမႀကီး အပါအဝင္ စာေမးပြဲႀကီးၾကပ္ေရး အဖြဲ႔ဆီ ေရာက္တာျဖစ္သည္။ ထိုအဖြဲ႔ကလည္း မ်ားျပားလွေသာ အတန္းစံု ဘာသာစံု ေမးခြန္းေတြကို စစ္ေဆးရတာကလြဲၿပီး ဘယ္ဘာသာမွာ ဘာေမးထားတယ္ဆိုတာ မွတ္မိႏိုင္မည္မထင္၊ မွတ္လည္း မွတ္ႏိုင္အားမည္မထင္ပါ၊ ဒါက ေက်ာင္းအဆင့္ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႔နယ္အဆင့္၊ တိုင္းအဆင့္ စာေမးပြဲဆိုက အဆင့္ဆင့္ေတြ ပိုမ်ားၿပီး ပိုၿပီး တင္းၾကပ္ေလသည္။ တိုင္းစစ္၊ ၿမိဳ႔နယ္စစ္ဆိုက ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ ေမးခြန္းထုတ္ရတာမ်ားသည္။ တိုင္းစစ္ဆိုပါက တိုင္းပညာေရးမႈးမွာ တာဝန္အႀကီးဆံုးျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ စာေမးပြဲဘုတ္အဖြဲ႔၏ အႀကီးဆံုးတာဝန္ရွိသူသာျဖစ္သည္။
၁၉၉၀ခုႏွစ္ခန္႔က အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို သတိရမိပါေသးသည္။ ထိုစဥ္က စတုတၳတန္းႏွင့္ အဌမတန္းမွာ ၿမိဳ႔နယ္စစ္ျဖစ္သည္။ တၿမိဳ႔နယ္လံုးမွာ ေမးခြန္းတခု ျဖစ္သည္။ အစိုးရစစ္ ဆယ္တန္းကလည္း ထို႔အတူ တႏိုင္ငံလံုးမွာ ေမးခြန္းတခုတည္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က စတုတၳတန္းကို သခ်ၤာဘာသာ သင္ရသည့္ စာေရးသူမွာ သင္ရိုးညႊန္းတန္းအားလံုးကို သင္ၿပီးေနာက္ စာသင္ခ်ိန္က်န္ေသးရာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို သခ်ၤာေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ တြက္ခ်က္ေစျခင္း၊ စာေမးပြဲေျဖသကဲ့သို႔ နာရီအတိအက်ႏွင့္ ေလ့က်င့္ေျဖေစျခင္းမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ ၿပဳလုပ္ေပးသည္။ သခ်ၤာေမးခြန္းေဟာင္း (၅)ႏွစ္စာကို စုေဆာင္းၿပီး ကေလးေတြကို ေျဖခိုင္းထားလိုက္သည္။ ကိုယ့္ဘာသာလည္း ခန္႔မွန္းေမးခြန္း ထုတ္ကာ ေျဖခိုင္းျပန္သည္။ သခ်ၤာဘာသာ မေျဖခင္ တရက္အလိုမွာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက စတုတၳတန္း ၿမိဳ႔နယ္စစ္မွာ သခ်ၤာဘာသာနဲ႔သာ ကေလးေတြ က်ၾကတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာၿပီး သခ်ၤာဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စာေမးပြဲဝင္ဖို႔ ဘယ္လို ေတြ ျပင္ဆင္ထားသလဲ ေမးသည္။ သင္ရိုးညႊန္းတန္းအကုန္ အျပင္ ေမးခြန္းေဟာင္းေတြ အားလံုးကို ေလ့က်င့္ထားေပးတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ဆရာႀကီးက ေခါင္းၿငိမ့္သည္။ ဆရာႀကီးဆီက သခ်ာၤဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုည ဆိုတဲ့ စကားေလးပင္ ထြက္မလာပါ။
သခ်ၤာဘာသာ ေျဖဆိုသည့္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသားအားလံုး စာေမးပြဲခန္းအျပင္မွာ ရွိသည့္ စာေရးသူထံ ဝမ္းသာအားရ ေျပးလာကာ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ထိုအထဲ သခ်ၤာမရ၍ ေလးတန္းကို တဖုန္းဖုန္းက်ေနသည့္ ကေလးတေယာက္ပါ ပါသည္။ သူတို႔ အားရပါးရ ေျဖႏိုင္ၾကသည္။ ေမးခြန္းကို ၾကည့္သည့္အခါ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားထဲမွ သူတို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလ့က်င့္ၿပီးသား ပုစာၦေတြခ်ည္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္အထိ ဘာမွ မျဖစ္၊ သူတို႔ အေျဖလႊာကို ၿမိဳ႔နယ္စစ္ဆိုသည့္အတိုင္း ၿမို႔နယ္ကို ပို႔ၿပီး ၿမို႔နယ္စာစစ္ဘုတ္အဖြဲက စစ္သည္။ စာေရးသူတို႔ ေက်ာင္းက ကေလးေတြ တရာအျပည့္ရသူမ်ားၿပီး အနိမ့္ဆံုးရသူမွာ အမွတ္(၈၀) အထက္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ စစ္ေနသည့္ ဆရာေတြက " ဆရာႀကီး ဆရာႀကီးက သခ်ၤာေမးခြန္းထုတ္တာဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးေက်ာင္းက ကေလးေတြ အမွတ္ေတြ မႀကံုစဖူး ေကာင္းလိုက္တာ၊ သူမ်ားေက်ာင္းက ကေလးေတြ ေအာင္မွတ္(၄၀)ေတာင္ မနည္းလို႔ " ရိၾကသတဲ့၊ ဒါကို အေျဖလႊာစစ္ဖို႔ သြားသည့္ စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းက အလယ္တန္းအဆင့္ ဆရာေတြ ၾကားလာၿပီး မခံႏိုင္လို႔ ျပန္ေျပာမွ သိရတာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းက ဆရာ/ ဆရာမေတြမွာ ကိုယ့္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက သခ်ၤာဘာသာ ေမးခြန္းထုတ္တာမွန္း ထိုအခါမွ သိရတာျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ သူရိုးသားတာ သူသိတဲ့အတြက္ အထူးတလည္ ျပန္မရွင္းပါတဲ့၊ ေက်ာင္းကဆရာေတြကေတာ့ အမွတ္ျခစ္ရင္းက သူတို႔ေတာင္ အခု စာစစ္ခန္းေရာက္မွ သိတာလို႔ ျပန္ေျပာရသည္တဲ့။ ထိုစဥ္က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးေတြ ေမးခြန္းထုတ္ရတာျဖစ္သည္။ သင္ၾကားသည့္ ဆရာပင္မသိရပါ၊ ေမးခြန္းမေျပာႏွင့္ ေမးခြန္းထုတ္တာကိုပင္ သူထုတ္မွန္း အသိမေပးပါ။
ထိုရြာမွ ေနာက္တရြာရွိ ေက်ာင္းကို အလယ္တန္းျပျဖင့္ေရာက္သည့္အခါ ေက်ာင္းစစ္ျဖစ္၍ ကိုယ္သင္သည့္ဘာသာ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးခြန္းထုတ္ရသည္။ တကယ္တန္းက စာေမးပြဲေမးခြန္းထုတ္ရတာမွာ စာသင္တာထက္ပင္ ပင္ပန္းေသးသည္။ ပိုၿပီး အားထုတ္ရသည္။ အတန္းတင္စာေမးပြဲဆိုက တႏွစ္လံုးစာကို ေမးခြန္းစံုေအာင္ ထုတ္ရသည္။ အမွားအယြင္း ကင္းေအာင္၊ ေက်ာင္းသားေတြ သင္ထားသမွ် ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲ ဆန္းစစ္ႏိုင္ေအာင္၊ ေမးခြန္းေဘာင္ဝင္ေအာင္ သတိႀကီးႀကီး ထားရသည္။ မိမိေမးခြန္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ တာဝန္ယူရသည္။ အဆိုပါေမးခြန္းသည္ စာသင္သည့္ဆရာ၏ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ ေစတနာကိုပါ ေဖာ္ျပသည္ဆိုက မွားမည္မထင္၊ စိတ္တိုင္းက်ၿပီ ဆိုကာမွ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး လက္ထဲကို ထဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက အထပ္ထပ္ စစ္ေဆးၿပီးမွ ဗီရိုထဲ ေသာ့ခပ္ကာ ညဖက္ ဆရာ/ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား/ ေက်ာင္းသူ ဘယ္သူမွ မရွိတဲ့အခ်ိန္မွ ေက်ာင္းက အခန္းတခန္းမွာ တံခါးအလံုပိတ္ ကာ စာေရး၊ ရံုးေစ နဲ႔ သူကိုယ္တိုင္ ဖေယာင္းလွည့္တာ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ စာေရးေလးေတြ မင္းေစေတြ ေခၽြးတလံုးလံုးႏွင့္ ျပန္လာတာျမင္ေသာ္ မိဘတခ်ိဴ႔က ေနာက္သလိုလို အတည္လိုလို ေမးတာၾကားရသည္။ သံုတန္းေမးခြန္းေလးမ်ား ဘာေတြေမးထားတုန္း ဆို ထိုမင္းေစေလးမွာ ဒီေလာက္ ေမးခြန္းေတြ ဘာသာေတြ အမ်ားႀကီး လွိမ္႔ေနရတာ အခန္းထဲ အလံုပိတ္ၿပီး ျမန္ျမန္ပီးမွ ေအးမယ္ဆိုၿပီး ႀကံုးလုပ္ၾကတာ ဘာမွန္းေတာင္မသိဘူး ျပန္ေျပာသည္။ ဘာေမးလဲ သိခ်င္တာမ်ားလြယ္လြယ္ေလး ေဟာ ဟိုမယ္ ဆရာမေတြေမး သူတို႔ ေမးခြန္းထုတ္တာလို႔ ျပန္ေနာက္သည္။
စာေမးပြဲခန္းထဲေရာက္လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ကို ေဖာက္မွ ကိုယ္ထုတ္ထားသည့္ ေမးခြန္းကို ျမင္ရတာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းအတြက္၊ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ၊ ဆရာ/ ဆရာမေတြအတြက္ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ အေရးႀကီးမွန္းသိတဲ့အတြက္ အေရးႀကီးသလို ေဆာင္ရြက္တာမို႔ အမွားအယြင္း တလံုးမွမရွိ။ ဒါက ေခတ္မီ နည္းပညာေတြ မရွိေသးသည့္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အစိတ္ေလာက္က အေျခအေန။
ထိုစဥ္က စာေရးသူမိခင္ႀကီးက ၿမိဳ႔ေပၚက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး၊ သူလည္းထို႔အတူပင္၊ ဆရာ/ ဆရာမေတြ အပ္လာသည့္ ေမးခြန္းကို ပံုႏွိပ္တိုက္ အပ္ရသည္။ ထိုပံုႏွိပ္တိုက္နာမည္ အခုထိ မွတ္မိပါသည္။ " မိဘေမတၱာပံုႏွိပ္တိုက္" တဲ့၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမးခြန္းေတြ ပံုႏွိပ္လာတာ အေမပင္စင္ယူသည္အထိ ဘာျပႆနာမွ မၾကားခဲ့ရ၊ ထိုအရာကား စာေမးပြဲေမးခြန္းအေပၚ ထားရွိတဲ့ ပံုႏွိပ္တိုက္ရဲ့ သစၥာ ၊ ေစာင့္ထိန္းရမယ္ဆိုတဲ့ က်င့္ဝတ္ကို သိတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသမႈႏွင့္ မိမိအလုပ္အေပၚ သစၥာရွိမႈပဲ ျဖစ္သည္။
ယခုေခတ္မွာ နည္းပညာေတြ အင္မတန္ တိုးတက္ပါသည္။ ေမးခြန္းထုတ္သည့္ ဆရာ/ ဆရာမပင္ ကြန္က်ဴတာႏွင့္ စာရိုက္ ေမးခြန္းထုတ္ၿပီး ထိုေမးခြန္းကို အီးေမးလ္ျဖင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး( သို႕) ဘုတ္အဖြဲ႔ အီးေမးလ္ကို ပို႔လိုက္၊ အဆိုပါဘုတ္အဖြဲ႔က ေမးလ္ထဲကေန ပရင့္ထုတ္ၿပီး မိတၱဴကူးစက္ျဖင့္ လိုအပ္သည့္ အေရအတြက္ ထုတ္ယူ ၊ ရွင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းတိုင္း၊ ၿမိဳ႔နယ္တိုင္း၊ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း အသီးသီးမွာ ထိုသို႔ မလုပ္ႏိုင္ၾကေသး၊ ေခတ္ႏွင့္ အခ်ိန္အလိုက္ အဆိုပါပစၥည္းေတြမွာ ေက်ာင္းတိုင္းမွာ ရွိရေနရမည္သာ၊ ေက်ာင္းတိုင္းမရွိႏိုင္ေသာ္မွ ယခုလို တိုင္းစစ္၊ ၿမိဳ႔နယ္စစ္ေတြ အတြက္ ၿမို႔နယ္ ပညာေရးမႈးရံုး၊ တိုင္းပညာေရးမႈးရံုးတို႔မွာ ရွိသင့္သည့္ ပညာေရးအေထာက္အကူၿပဳ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတိုင္းမွာရွိသည့္ ဆရာ/ ဆရာမေတြ ေခတ္နဲ႔အညီ ေခတ္မီနည္းပညာသံုး ပညာေရးအေထာက္အကူ ပစၥည္းေတြ ကိုင္တြယ္သံုးတတ္ေအာင္ ပညာေရး႒ာနက ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ တာဝန္ယူရသည္။
ေမးခြန္းေပါက္တာေရာ၊ သတ္ပံုေတြ မွားတာေတြမွာပါ ျပင္ပ ကြန္ပ်ဴတာ၊ မိတၱူကူးဆိုင္ေတြမွာ သံုးရတာလို႔ ေျဖရွင္းခ်က္ေတြအေပၚ ေရးထားသည့္ ေကာမန္႔ေတြ ဖတ္ရသည္။ ထိုအထဲကမွ တိုင္းပညာေရးမႈး၊ ပညာေရးဌာနက တာဝန္ရွိ ေတြမွာ ေက်ာင္းေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္၊ ပညာေရးအတြက္ ညႊန္ၾကားခ်က္၊ ေက်ာင္းေတြမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ အေထာက္အကူ ပစၥည္း ဒါေတြ ဘယ္လို ျဖည့္ဆည္းေပးရမယ္ဆိုတာ ထက္ ရာထူးတိုးရင္ တေယာက္ဘယ္ေလာက္၊ အေျပာင္းအေရႊ႔က နယ္ကေန ၿမိဳ႔ေပၚဆို ဘယ္ေလာက္။ နယ္ နယ္ခ်င္းဆို ဘယ္ေလာက္ရမွ ဒါေတြနဲ႔သာ အခ်ိန္ကုန္ေနတာလို႔ ေရးတာ ဖတ္ရေတာ့ ေထာက္ခံမိသည္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြသည္ စာေရးသူတို႔ ဆရာမအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ ၁၉၈၉ခုနွစ္ကတည္းက ရွိေနခဲ့ေလသည္။ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္တဲ့အခါ ပညာေရးဌာနကို စစ္တပ္က မိုးက်ေရႊကိုယ္ေတြ ဝင္ေရာက္လာၿပီး စီမံခန္႔ခြဲကတည္းက ဆိုတာ သိလာရသည္။ ထမင္းစားမေကာင္းက ဘယ္ၿမို႔နယ္ကို ေက်ာင္းစစ္သြားလိုက္ဆိုသည့္ အေတြးအေခၚႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲလာတာပဲ ျဖစ္သည္။
ယခုျဖစ္လာသည့္ စာေမးပြဲေမးခြန္းကိစၥအေထြေထြမွာ ကြန္ပ်ဴတာစာစီသူ၊ စာရိုက္သူ၊ မိတၱဴကူးသူ ဟိုလူ ဒီလူ လႊဲခ်တာသည္ ျပႆနာကို လတ္တေလာ အလြယ္တကူ ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္သည္။ ယခုပင္ လူေျပာသူေျပာမ်ား၍၊ ျပည္သူေတြ မိဘေတြက ေျပာၾကလြန္း၍ တရားခံ ဆိုကာ တစံုတေယာက္ကို ေဖာ္ျပယံုႏွင့္ ၿပီးသြားက ေျဖရွင္းလိုက္သည့္ နည္းလမ္းေကာင္းမဟုတ္ပါ၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္ျဖင့္ ပကတိျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ၿပီး အဆိုပါ ျပႆနာမ်ိဴး ေနာင္မေပၚေပါက္ေအာင္ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ရမည္ဆိုသည့္ နည္းလမ္းကို ေရြးရမည္။ အဖက္ဖက္မွာ ေခတ္မီေနၿပီ၊ ပညာေရးမွာေခတ္မီလိုက ေခတ္မီသည့္ နည္းစနစ္ကို လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းယူရေတာ့မည္။ သူခိုးေတြက ေခတ္မီနည္းပညာျဖင့္ ခိုးယူေနသည့္ ေခတ္တြင္ အိမ္ရွင္ကလည္း အနည္းဆံုး စီစီတီဗြီ ေလာက္ေတာ့ တပ္ထားမွဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဴး မရွိသင့္ေပဘူးလား၊ ယခုအမွားမ်ိဴး ဆက္မမွားေအာင္ ျပင္စရာရွိတာျပင္ရမည္၊ ေအာက္ေျခကို လက္ညိႈးထိုးေနယံုမၿပီးပဲ အထက္အဆင့္ဆင့္က ဘယ္လို တာဝန္ယူၿပီး ျဖည့္ဆည္းေပးရမလဲ စဥ္းစားဖို႔ လိုေနပါၿပီ။ ထိုသို႔ မဟုတ္က ႏွစ္တိုင္းႏွစ္တိုင္း ဒီအခ်ိန္ေရာက္တိုင္း ဒီလိုသတင္းမ်ိဴးေတြ ထပ္မံျဖစ္ေန၊ ႀကံုေန ၾကားေနရမည္သာျဖစ္သည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္
No comments:
Post a Comment