June 5, 2016

" ခ်ိဴသာတဲ့ စကားမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားမလား" ၆ရက္ ဇြန္ ၂၀၁၆ ဒီလိႈင္းစာေစာင္ အတြဲ(၅) အမွတ္(၂၁)မွ


" ႏွလံုးသားေတြေႏြးေထြးရင္ဒါဟာလည္း အိမ္" တဲ့
ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာ ေလယာဥ္ေစာင့္ရင္း ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚ ေရးတင္လိုက္တဲ့ သမီးႀကီးရဲ့ စေတးတပ္စ္၊ သူ႔အလုပ္က နားရက္ရတာနဲ႔ မိသားစုထံ ျပန္လာတာျဖစ္သည္။ အဆိုပါ စာေၾကာင္းေလးကို အထပ္ထပ္ ျပန္ဖတ္ရင္း မိသားစုဘဝကို ေတြးမိသည္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ အုပ္လ်ဴပ္ေရးစနစ္ေအာက္မွာ မိသားစုေတြ တကြဲတျပားျဖစ္ရတာေတြနဲ႔ အေၾကာင္းကိုယ္စီျဖင့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ္ ေအးေအးေဆးေဆး မေနရတဲ့ အထဲ ကိုယ္ေတြမိသားစု ပါဝင္ခဲ့ရသည္။ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ အလည္လာေရာက္တဲ့ သမီးႀကီးနဲ႔ အသက္( ၁၁) နွစ္အရြယ္ထဲက ထိုင္းကို ေရာက္ေနတဲ့ သမီးႏွစ္ေယာက္တို႔ ဆံုေတြ႔ရာမွာေတာ့ စနစ္ႏွစ္ခုၾကား၊ မတူတဲ့ ႏို္င္ငံအေနအထားတို႔ၾကားက ညီအမေတြရဲ့ ဆက္ဆံေရး၊ အဲဒီကမွ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ျပန္ေတြ႔ရတဲ့ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ၊ ေျပာရဆိုတာေတြ တေရးေရး ျပန္ေပၚလာသည္။
ဘာျဖစ္လို႔ အလုိလို စိတ္တိုေနရတာလဲ၊ ဘာကိုေလာေနတာလဲ ၊ ေအးေအးေဆးေဆး လုပ္ပါ၊ ဒီစကားေတြ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ေျပာျဖစ္ရသည္။ အရာရာကို ေအးေအးေဆးေဆး လုပ္ေနၾကတဲ့ အိမ္က သမီးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ သူ႔အမတို႔ၾကားက ေလာေဆာ္သံကလည္း မၾကာခဏ၊ ကားက်ပ္တာမပူရ၊ မီးျပတ္တာ မႀကံုရ၊ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့လည္း ဘိုက္ဆာတဲ့အခ်ိန္ ေငြ(၃၀) ႏွင့္ ဘိုက္ျဖည့္၊ အေအးေသာက္ခ်င္က ေနာက္ထပ္ (၂၀) ဘိုး ထပ္အကုန္ခံ၊ စားေအးေအး၊ သြားေအးေအး ဆိုေတာ့ အငယ္ႏွစ္ေယာက္က ခပ္ေအးေအး၊
ကားရပါ့မလား၊ လမ္းေတြပိတ္ေနမလား၊ မီးျပတ္လို႔ ထမင္းမခ်က္ရေသး၊ ဝယ္စားေတာ့လည္း သံုးေလးေထာင္၊ ေမွာင္ရင္ ဘာမွလုပ္မရ၊ သုပ္သုပ္သြားသုတ္သုတ္ျပန္မွ တို႔ ႀကံုခဲ့ရတဲ့ သမီးႀကီးတို႔ အျပင္တခါထြက္ကာနီးတိုင္း ကြိစိကြစိ အသံေတြ ညံၿမဲ၊
" အေမ ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူးလား" အေမးကို ျပန္မေျဖေတာ့ မၾကည္သာ၊ မေျဖတာက အေျဖသိေပမယ့္ မေျဖခ်င္ေတာ့လို႔၊ အေဖျဖစ္သူကေတာ့ " သမီးညီမေတြက ထိုင္းေတြလို ျဖစ္ေနၿပီ" အေျပာကို သူသေဘာမက်မွန္းသိသည္။ ျဖတ္သန္းရတဲ့ အေနအထား မတူေတာ့ တမိသားစုထဲမွာတင္ စရိုက္ေျပာင္းသြားတာ ကိုယ့္ဘာသာ အံ့ဩေနမိတာလည္း ပါသည္။
လူသားတို႔ရဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ စား၊ ဝတ္၊ ေနေရး (၃)ခု စလံုးမွာ စားဖို႔လည္း လြယ္၊ လက္လွမ္းမီ၊ ထိုင္းလူမ်ိဴးေတြက မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ ခ်က္မစားခ်င္က ထမင္းတစ္ထုတ္(၁၀)ဘတ္ႏွင့္ ႀကိုက္ရာ ဟင္းတစ္ထုတ္ ( ၁၀) ဘတ္ ဝယ္စားလို႔ရသည္။ ဒါက အနိမ့္ဆံုး လမ္းေဘးဆိုင္ေတြမွာ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ထုတ္ပိုးေရာင္းခ်တာ ျဖစ္သည္။ ခ်င္းမိုင္မွာကေတာ့ ေကာက္ညွင္းႏွင့္ဟင္းကို တြဲစားၾကသည္။ ေကာက္ညွင္း ငါးဘတ္ဖိုးႏွင့္ ဝက္သားကင္ေလးေတြ တေခ်ာင္းငါးဘတ္ တြဲစားၾကသည္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္းပို႔က မနက္မိုးမလင္းခင္ ထၿပီး ခ်က္ျပုတ္ ထမင္းဘူးထည့္ေပးရတာ မရွိ၊ မူႀကိဳေက်ာင္းေတြဆိုက ေက်ာင္းကေကၽြးၿပီး အတန္းႀကီးေတြအတြက္ ေက်ာင္းမွာ ဘတ္နွစ္ဆယ္ဆို ကိစၥၿပီးသည္။ ဘယ္သူမွ ထမင္းဘူး မယူ၊ အိမ္ကလည္း ခ်က္မေပးၾက၊ လြယ္ကူ အဆင္ေျပသည္။ အဝတ္အစားကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံေလာက္ေပါတာ ရွိပါ့မလား ေတြးယူရသည္။ ဘတ္ႏွစ္ဆယ္တန္ကေန ဘတ္ေထာင္ခ်ီ အထိရွိသည္။ တတ္ႏိုင္သည့္ အတိုင္းအတာ ဝယ္ဝတ္ယံု၊ အရွက္မလံုမွာ မပူရ၊ ေနေရးကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္မရွိက ငွားေနၾကရတာပဲ ျဖစ္သည္။
ပန္ကာ(သို႔) အဲကြန္း၊ ေရခဲေသတၱာတစ္လံုး၊ ကုတင္တစ္လံုး၊ အဝတ္ဘီရို တစ္လံုးပါတာ အနိမ့္ဆံုး အခန္းတစ္ခန္း မွသည္ ပရိေဘာဂစံုရင္စံုသေလာက္ ျဖည့္ဆည္းထားသေလာက္ ေဈးေတြ ေပးရသည္။ ထိုင္းေက်ာင္းသူေလးေတြ၊ လူငယ္ကေလးေတြ အသက္(၁၈)ႏွစ္ေက်ာ္က အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္ေတြလုပ္ၾကကာ ကိုယ့္ဘာသာ အခန္းေလးေတြငွားေနၾကတယ္ဆိုက အခန္းခေတြ ေဈးသက္သာတယ္ဆိုတာ ေျပာစရာမလို၊ တခ်ိဴ႔ အပတ္မင့္ေတြက ေနတာနွင့္ လခေပးေနယံုျဖစ္ၿပီး တခ်ိဴ႔ကေတာ့ တလစာႀကိဳေပးရၿပီး တက္ေနတာႏွင့္ ႏွစ္လစာ ေပးရသည္။ အိမ္လံုးခ်င္းငွားပါကလည္း ထိုနည္း၎ပင္၊ မေနေတာ့က တစ္လႀကိဳေျပာၿပီး အဆိုပါ တစ္လမွာ လခေပးဖို႔ မလိုေတာ့ေပ၊ က်န္တာက ေနသေရြ႔ တစ္လတခါ လခေပးသြားယံုပင္၊ ရသည့္ဝင္ေငြထဲက အိမ္လခ လစဥ္ေပးသြားရံုသာ၊
သို႔ေသာ္ လူအမ်ိဴးမ်ိဴး ရွိသည့္အတိုင္း အခ်ိဴ႔အိမ္ရွင္ေတြက ႏွစ္လစာ စရံေတာင္းၿပီး ေနသည့္လႏွင့္ သံုးလစာ ႀကိဳေပးရသည္။ မေနလိုေတာ့ပါက တစ္လႀကိဳေျပာလ်င္ အဆိုပါေနာက္ဆံုးလအတြက္ ေပးရန္မလို၊ ထိုအခါ တစ္လစာ က်န္ေနတာကို ျပန္မအမ္းပဲ သန္႔ရွင္းေရး၊ ျပင္ဆင္ခ စသျဖင့္ အေၾကာင္းျပၿတတ္သည္။ သူတို႔ ထိုင္းလူမ်ိဴးအခ်င္းခ်င္းဆိုက ထိုသို႔မလုပ္ေပ၊ လုပ္ပါက ထိုင္းအိမ္ငွားက ရဲေခၚရွင္းသည္။ ျမန္မာအပါအဝင္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ ေျပာမေနေတာ့ေပ၊ ၾကာလာေတာ့ စေဘာ္ေငြကို အဆံုးလို႔ သေဘာထားရသည္။
အေျခခံ စား၊ဝတ္ေနေရး ပူပင္စရာ မရွိမွေတာ့ လူေတြအဖို႔ အထူးအေထြ ပူပင္စရာမရွိ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ စားေအးေအး၊ သြားေအးေအး၊ ေနေအးေအး ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ သို႔အတြက္ ခပ္ေလာေလာႏွင့္ ခပ္ေအးေအးတို႔ ဆံုၾကရာ တရားသူႀကီးလုပ္ၿပီး ဘယ္သူမွားတယ္၊ ဘယ္သူမွန္တယ္ မေျပာေတာ့ပဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဴးေတာ္ေဆာင္လုပ္ကာ ၿငိမ္ေနလိုက္သည္။
မိတ္ေတြေဟာင္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ အလုပ္တစ္ခု ဆက္သြယ္လုပ္ရာမွာ သူက ဟိုဟာကဒီလို ၊ဒီဟာကဟိုလို အမ်ိဴးမ်ိဴး မေက်နပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနတာ၊ ၾကားက ပတ္သက္တဲ့သူေတြနဲ႔ ေျပေျပလည္လည္ ေျပာဆိုတာမရွိပဲ ခပ္တင္းတင္း၊ ခပ္စီးစီး၊ ခပ္ရင္ရင့္ေျပာတာ၊ ေျပလည္ေအာင္ ေျပာၾကဆိုၾကမရွိပဲ ကိုယ့္ဆီျပန္ေရာက္ေအာင္ အတိုင္ခံရတာ စတာေတြ ႀကံုလာေတာ့ အေတြးေတြကတဆင့္ လူေတြကို အကဲခပ္မိလာရေတာ့သည္။
ျမန္မာျပည္ကို မၾကာခဏ ျပန္တတ္သည့္ မိတ္ေဆြက " က်မလည္း ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ အလိုလို စိတ္တိုတတ္ေနတယ္၊ မီးကျပတ္ျပန္ၿပီ၊ ေရကမလာ၊ ထမင္းအိုးတန္းလန္းျဖစ္လို႔ မီးေမႊးရတာ စိတ္ကို တိုေနေရာပဲ၊ ဒီၾကားထဲ အျပင္သြားရင္ မနက္မိုးလင္းကထြက္ မိုးခ်ဴပ္မွျပန္ေရာက္တယ္၊ ေနကပူ၊ အရိပ္ကမရွိ၊ ကားေတြကက်ပ္၊ အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ အိမ္ကလူတေယာက္ေယာက္မွာတာ ေမ့ခဲ့လို႔ မပါလာတဲ့အခါ မပါလာရေကာင္းေျပာဆိရင္ ၊ ေပါက္ကြဲေတာ့တာပဲ၊ စိတ္က အလိုလို တိုေနတာ" လို႔ ေျပာျပတာ သတိရသည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔ စိတ္တိုၿပီး ေျပေျပလည္လည္ မေျပာတာ၊ သီးမခံႏိုင္တာေတြ ကိုယ့္ဖက္က အလိုက္တသိ ၿငိမ္ေပးလိုက္ရသည္။ ေပါက္ကြဲပါေစ၊ သူတို႔စိတ္ေတြ ေျဖေလွ်ာ့ပါေစလို႔ သေဘာထားလိုက္သည္။ ဒီစာေရးေနစဥ္မွာပင္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ေတာင္ဒဂံုမွာ လူငယ္အခ်င္းခ်င္း စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ေနလို႔ ဝင္ေရာက္ျဖန္ေျဖတဲ့ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဴပ္ေရးမႈးကို လူငယ္ေလးေတြက ဒါးနဲ႔ လိုက္ခုတ္တဲ့အတြက္ ဆိုင္တစ္ဆိုင္ထဲ ေျပးအဝင္ အခုတ္ခံရၿပီး ေသဆံုးသြားသတဲ့၊ ဟိုတုန္းကေတာ့ လူႀကီးက မေတာ္လို႔ ဆံုးမတဲ့အခါ သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ ကိုယ့္ထက္ႀကီးတဲ့သူက ဆံုးမတာ နားေထာင္ရၿမဲ ျဖစ္သည္။ လူႀကီးကို ျပန္ၿပီး ရန္ျပဳဖို႔ဆိုတာ စဥ္းစားလို႔ပင္မရ၊ လူမႈ အသိုင္းအဝန္းကလည္း လက္ခံမွာမဟုတ္၊
မိတ္ေဆြ အမႀကီးတစ္ေယာက္၊ သူ႔အသက္က ငါးဆယ္ေက်ာ္ၿပီ၊ ေတာင္ဒဂံုက ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ အလည္သြားရင္း မညီမညာလမ္းေပၚမွာ ေဒါက္ဘိနပ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္မိသည္တဲ့၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ခပ္ျဖည္းျဖည္းပဲ ေလွ်ာက္ေနစဥ္မွာ အေနာက္ကေန ႏႈပ္ခမ္းက ေလစုပ္တဲ့ အသံနဲ႔ " ၿပြတ္ ၿပြတ္" ဆိုတဲ့ အသံ ၾကားေတာ့ သူက လူႀကီးကို အဲလို မေခၚေလာက္ပါဘူး အေတြးနဲ႔ လွည့္မၾကည့္မိပါတဲ့၊ ဒါနဲ႔ အသက္(၁၆)နွစ္ေလာက္ပဲ ရွိတျ့ ကေလးမေလးက စက္ဘီးနဲ႔ ျဖတ္အသြား "သူ႔ကိုယ္သူ ဘာထင္ေနလဲ မသိဘူး နားေလးေနလား ေျပာသတဲ့၊ " ဒါနဲ႔ အဲဒီအမက လူႀကီးတစ္ေယာက္ကို ဒီလို ေျပာပါမလားလို႔ ေဘးဘီၾကည့္ေတာ့ တလမ္းလံုး သူပဲ ရွိတာ၊ ဒါနဲ႔ " ဘယ္သူ႔ေျပာတာလဲ" အေမးကို " ဘယ္သူ႔ေျပာတယ္ထင္လဲလို႔" ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြထဲက မထီမဲ့ျမင္ အိုက္တင္နဲ႔ ျပန္ေျပာသတဲ့ သူ႔မွာ ေဒါသလည္းထြက္ အံဩေနသတဲ့၊ အဲဒီအမက ထိုင္းမွာေနလာတာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မကေတာ့ဘူး၊ ရန္ကုန္ခဏ အလည္ျပန္ရင္း ေတြ႔ခဲ့ေတာ့ သူေျပာတာက ကေလးေတြ ရိုင္းလာတယ္တဲ့၊
လူသားတို႔ရဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြ မျပည့္စံုတဲ့ အတြက္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားရတာ၊ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေတြက အင္မတန္မွ ယဥ္ေက်းပါတယ္ဆိုတဲ့ လူ႔ေလာက အသိုင္းအဝန္းတစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲလိုက္သလို ေဇာက္ထိုး ျဖစ္သြားရသည္။ လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဆက္ဆံေရးမွာေတာင္ လက္ခံနားေထာင္သူက အဆိုးဖက္ကို အၿမဲယိုင္ေနတတ္သည္။ သူတပါးဖက္ကို ျဖည့္ဆည္းေတြးဖို႔ဆိုတာ မရွိ၊ အေကာင္းျမင္စိတ္ေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားတာ ေတြ႔လာရသည္။ အေျပာအဆိုေတြ မာလာသည္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခံဘူးဆိုသည့္ အတၱမာနေတြ ေထာင္လႊားလာသည္။ ႀကီးသူကိုရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကို သနားငဲ့ညွာဆိုေသာ ေလာကနီတိေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၾကေလသည္။ ခ်ိဴသာစြာ ေျပာက်င့္ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၾကၿပီ။ အတိတ္ဆီက ယဥ္ေက်းေသာ ျမန္မာလူမ်ိဴးတို႔ရဲ့ ႏႈတ္ဖ်ားက ခ်ိဴသာတဲ့စကားမ်ားနဲ႔ ႏႈးညံ့ေသာႏွလံုးသား၊ သည္းခံေသာစိတ္တို႔ကို ျပန္လည္ ေတြးေတာရင္း ႏွလံုးသားေတြ ေႏြးေထြးတဲ့ အေမ့အိမ္ကို ရည္ေမွ်ာ္မွန္း တမ္းတ သတိရမိေလေတာ့သည္။
ခိုင္ခိုင္ေစာလြင္

No comments:

Post a Comment